Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-08-19, 22:07
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vilka då, exempelvis?

AIPAC t.ex. En mäktig lobbygrupp.

Jag har själv förr om åren funderat på de du sa om Sinai att Carter i Camp David borde ha förespråkat en del till palestinierna en del till Israel och en del till Egypten. Fast då hade nog inte blivit något fredsavtal.

Men jag vill inte ha en president som är slav under Israellobbyn.

En viktig undersökning
2015-08-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
AIPAC t.ex. En mäktig lobbygrupp.

Men Trump behöver ju inte lobbyister. Det är ju en av hans poänger.

Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
En viktig undersökning

Må så vara. Men nu pratar vi om Trump, inte om Jeb Bush.
2015-08-19, 22:16
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bara för sakens skull.., han skiter i Ukraina. Säger att han skulle komma bra överens med Putin. Sök o läs !
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Förutom att han har sagt att han skiter i Ukraina och anser att EU ska ta hand om allt istället.

Nej, om Trump blir president så lär vi nog riskera och se ett isolerat USA som eventuellt blir en oviktig "spelare" inom Nato och FN då landet gör likt Nordkorea och stänger ute allt annat.
Naturligtvis kommer han överens med Putin och skiter i Ukraina men om det teoretiskt drar ihop sig vågar han kliva in från bioduken som en Dirty Harry.
2015-08-19, 22:21
Medlem
Tillbaka till ämnet då! Clinton ligger pyrt till, hon är i bakvatten. Bill lär inte funka som vallokomotiv, folk vill ha nytt. Donald är fräsch, likt en Ronald! Kan funka, han kanske dessutom är vildare än Ronald? Kan man få bett redan nu på att Hillary inte blir president? En säker peng....
2015-08-19, 22:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Men Trump behöver ju inte lobbyister. Det är ju en av hans poänger.

Må så vara. Men nu pratar vi om Trump, inte om Jeb Bush.

Men Jeb är ju den "tilltänkta" konkurrenten vs . Hillary om jobbet. Och om jag ej tar fel.., så har väl ingen vunnit i New York utan dess judiska lobby där (är ingen antisemit skall tillägas).

Jeb skulle "spotta" in i dagarna 10 milj. dollar i någon kampanj.., han har nog sina spindoctors på saken.

Hur är det med Trump, har han något team..? Skulle nog vara bra om han pytsade in lite egna slantar i reklam...

Orsaken till det (för egen del) : Jag skulle uppleva mer att han menar allvar.., har faktiskt lite svårt att se det ännu. Tro det eller ej..
2015-08-19, 23:02
Medlem
Vem vill ha Hillary Clinton, gift med en medicinskt dokumenterad självmordskandidat tillika brottsling. Bill Clinton är en verkligt sorglig och därmed farlig människa och det enda man kan önska Hillary (om man nu gillar henne, me NOT) är att hon skiljer sig. Hoppas mest på att Trump ror hem valet. Han är ny, fräsch, vill sätta upp en mur mot Mexico (jag skulle säga samma sak om Sverige angränsade till IS och Mexiko är ju som IS). Han är en klar favorit, hoppas verkligen han vinner valet så att USA får en vettig, fräsch agenda.
2015-08-19, 23:31
Medlem
Citat:
Men Jeb är ju den "tilltänkta" konkurrenten vs . Hillary om jobbet. Och om jag ej tar fel.., så har väl ingen vunnit i New York utan dess judiska lobby där (är ingen antisemit skall tillägas).

Jeb skulle "spotta" in i dagarna 10 milj. dollar i någon kampanj.., han har nog sina spindoctors på saken.

Hur är det med Trump, har han något team..? Skulle nog vara bra om han pytsade in lite egna slantar i reklam...

Orsaken till det (för egen del) : Jag skulle uppleva mer att han menar allvar.., har faktiskt lite svårt att se det ännu. Tro det eller ej..

He`s gone fo free now! Degen pytsar man in senare när det behövs!
2015-08-20, 00:09
Medlem
failures avatar
Trackar Obama och ifrågasätter hans studier, slänger käft med hökar som McCain. Trump skryter med att han kan lägga en miljard på en kampanj och att han inte är kontrollerad av sponsorer men stämmer det verkligen?
2015-08-20, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jesse Ventura gillar honom, vilket är ett positivt tecken:

Jesse Ventura On Running With Donald Trump on Cnn 'Trump Is Wonderful':
https://www.youtube.com/watch?v=JmKXzC0bT1k

Ventura är en konspirationsteoretisk idiot.

Citat:
Du låter väldigt snobbig i ditt omdöme. Titta på den här Newsmax intervjun från 2011:

Sett. Jag vet bättre än andra då blir det lätt så. Har inte respekt för folks "åsikter" överhuvudtaget, jag har respekt för fakta och argument. Vad Trump häver ur sig är bara en massa idiotiskt strunt. Såg nu intervju med Bill O'Reilly där han påstår att 14th amendment inte ger birthright citizenship, att invandirngen kostar 113 miljarder och att det bidrar till ökad kriminalitet. Allting är idioti, osanningar, falskheter och återigen idioti.

Citat:
Och säg mig, vad är det som är clownigt eller korkat med Trump där? Hur är han inte seriös? Att han till skillnad från alla andra robotpolitiker har humor och mobbar Rosie O'Donnell är ju bara kul.

Han kan inte prata koherent. Jag talar bättre Engelska än honom. Han förstår inte ämnena. Han har ingen sofistikering och kunskap om hur politiska systemet fungerar eller ens vad det innebär att vara president. Han vet inte ens vad grundlagen är för någonting. Sen har han inte humor, han häver ur sig epiteter likt en clown som vill ha uppmärksamhet. Om det är humor är jag en komiker.

Desto mer han blir älskad av er smuts här på flashback, desto mer övertygad blir jag i mitt hat till honom och desto mer förstår jag vilka som tilltalas - folk som inte borde ha rösträtt överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Grifter DCLXVI
Anledningen till att du hatar Trump tror jag är för att han är jävligt lik dig. Exakt samma metodik som Trump. och du behandlar folk som inte tycker om dig på exakt samma sätt.So, Well said, well said.Du är vår svenska Donald Trump.

Snälla gubben, alla som har lite pondus och står upp mot idioter är inte som Trump. Till exempel talar ju han för smutset, jag talar emot dem. Han använder noll logos och bara patos, jag är tvärtom. Det är väldigt annorlunda.

Citat:
On Topic: Trump är urtypen för den amerikanska drömmen.

Att ärva 250 miljoner från sin far, sen använda staten för att vräka oskyldiga medborgare och bygga sitt imperium på den stölda marken? Nej. Den Amerikanska drömmen är inte att fuska sig till rikedom.

Citat:
En Cowboy som helt och hållet gör som han vill och går sin egen väg och är otrolig framgångsrik, ur den synvinkeln har han stora chanser att vinna många röster speciellt från från "silent majority".

Silent majority borde fortsätta hålla käft. Det är rätt bra att vissa inte röstar, om alternativet är att de röstar på Trump förstår man ju varför de stannar hemma, de är för korkade för att förstå någonting om politiska processen.

Citat:
Något jag funderar på, om Trump skulle förlora valet, tror ni att han skulle försöka gå vidare ändå, typ försöka dela landet eller bidra till att skapa oroligheter? Han verkar vara en mycket dålig förlorare.

Han kan nog göra vad som helst för att hans kompisar i Clinton-familjen når presidenthuset. Jag tror inte en sekund på att han är Republikan, han driver bara detta för att få dem att se dåliga ut. Han är en uppenbar sociopat som kan spela såhär inför kulisserna och lura folk.

Citat:
Han har? Han? Utifrån det du skriver så kan man helt klart dra slutsatsen att någon har en fullständigt vidrig personlighet. Men inte Trump - någon annan. Gissa vem?

Jävla fjant. Jag kandiderar inte till presidentposten. Men vad stiltypiskt att du bara kan svara med attityd och inte i sak.

Citat:
I övrigt innehåller ditt inlägg önsketänkande. Nästan varje sak du tar upp har jag vederlagt tidigare i tråden. Och ja, hans favorability rating hos republikanska kvinnor ligger 60%. För män: 57%.

Nej, vad fan snackar du om. Det är 50% för kvinnor och 59% för män. Men vad spelar det för roll? Generellt inom partiet finns det ingen som folk vägrar rösta på så mycket, i generella valet har han den lägsta favorabilityn på 30 år. Ni är ju så jävla korkade ni brunskjortor att ni fattar ju inte att han kommer bara ge segern till Hillary på walkover.

http://www.gallup.com/poll/184634/trump-favorability-among-women-typical-gop-candidates.aspx

Jag hänvisar uppenbarligen till artikeln i HuffPo och den på fivethirtyeight som tar upp rader med polls om hur omöjligt det är för honom att vinna.

Citat:
Jag drar att du är driven av två saker. Den första är hat. Det medger du öppet och framgår tydligt ovan. Den andra är ideologi.

Precis som du då. Som är driven till ett hat mot invandrare och en ideologi om nationalism. Men ja, jag är öppen med att jag hatar Trump, jag hatar absolut allting med honom. Jag har inte sett honom ta en enda korrekt ställning i någon politisk fråga. Han är fel i varje fråga, bara för mer stat, överallt.

Citat:
Du är Rand Paul fan i någon grad. Därav vill jag tillägna dig det här klippet. https://www.youtube.com/watch?v=jYknM-sLMy4&feature=youtu.be

Som sagt, bara en massa attityd, noll substans. Jag förstår att han tilltalar idioter som dig själv.

Rand har ju rätt i sak. Trump är i fel parti om han fortfarande tycker single payer är en bra idé. Sen är det uppenbart att Trump är rätt otrogen partiet och man kan undra varför han ens kandiderar för repubikanerna, han är ju fan mer med demokraterna på viktiga issues, visserligen är han avgrundshögeridiot i invandringsfrågan och bombhöger i mellanöstern, men han tar verkligen upp de absolut felaktigaste ställningarna i varje fråga - alltid för mer stat. Gillar väl ni som helst vill ha en totalitär fascistdiktatur i Sverige.

Citat:
Jo, det ska jag visa dig.

Finns ju noll där som visar på någon likhet förutom vad media säger om hans chanser att vinna. Ge mig någon fråga där de ens håller med, jag undrar genuint. Det enda du verkar bry dig är "krossa establishment" som nån liten fjortis som vill vara trotsig mot allt och alla. Och okej, jag förstår den känslan. Men testa va lite vuxen, vi snackar om vem som ska kontrollera världens största armé. Och du vill ha den här clownen? Det borde direkt kvalificera en för tvångsskolning.
Senast redigerad av Visf 2015-08-20 kl. 00:26.
2015-08-20, 00:21
Medlem
Citat:
Bara för sakens skull.., han skiter i Ukraina. Säger att han skulle komma bra överens med Putin. Sök o läs !

Han SÄGER. Och folk tror på honom?!! Varför?! Han har aldrig påvisat sig vara ärlig i hela sitt liv med varken intention eller hur han fört sig.

Putin skulle älska honom för att Trump är så lätt att manipulera, det är bara att rycka i hans ego.
2015-08-20, 00:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Han SÄGER. Och folk tror på honom?!! Varför?! Han har aldrig påvisat sig vara ärlig i hela sitt liv med varken intention eller hur han fört sig.

Putin skulle älska honom för att Trump är så lätt att manipulera, det är bara att rycka i hans ego.

JAG ÅTERGER vad han har sagt !

Och ja.., i.o.m att Trump säger att Europa är mera "b" (ta mer ansvar själva).., så tror jag att de nog skulle finna varandra.

Och där är jag enig med Trump, Europa borde ta mer ansvar själva..
Senast redigerad av Snapcount 2015-08-20 kl. 00:31.
2015-08-20, 00:36
Medlem
Uppskattning på Trump's IQ:
http://pumpkinperson.com/2015/07/22/estimating-the-iq-of-donald-trump/

125. Det är inte tillräckligt högt för att bli president. Skulle det stämma skulle han vara den presidenten med 5e lägst IQ i världshistorien:
http://www.usnews.com/news/blogs/data-mine/2015/05/27/poindexter-in-chief-presidential-iqs-and-success-in-the-oval-office

Vilket kanske förklarar varför det går så bra för honom. Han talar till ett visst segment av befolkningen som ligger mycket lägre ner på IQ-skalan. Av republikaner med universitetsutbildning har han ju bara 16%, det är rätt rejäl underrepresentation.

Ingen kan ju egentligen ifrågasätta att detta är kandidaten för dumma människor, för riktigt white trash. Han driver frågor på det viset, han pratar till det som en publik. Inte tilltalar han vad som i dagarna har blivit "the new establishment", vilket är folk som kräver riktiga svar på frågor och vill ha logiskt sammanhängande svar och policy istället för inkoherent trams och stöddig självsäkerhet att "det fixar sig".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in