Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-07-16, 17:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Fast den finska staten skickade över många av sina missbrukare och pundare på 1970-talet till Sverige.

Fortfarande är det inte en liten andel som talar finska på våra parkbänkar.

Absolut men det ändrar inte på det faktum att den finska staten inte skickade alla sin kriminella, knarkare och våldtäktsmän och det ändrar inte heller på det faktum att många hycklar kring invandringen i den mån att de antar att staten skall ta på sig hela ansvaret vilket ledde till att staten gjorde just detta under 80-talet, vilket i sin tur ledde till dagens kaos i Sverige.

Men det som sker i Sverige ändrar fortfarande inte på det faktum att Donald Trump har ändrat på hur han pratar om det Mexikanska folket och att det inte är tabu att prata om den illegala invandringen utan det är när man kommer med falska påståenden så som att det är ovanligt med illegala invandrare som inte knarkar, våldtar och jobbar för kartellerna.
2015-07-16, 17:44
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vem vill du blir president 2016 Ondahamstern?
2015-07-16, 18:00
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här en intressant artikel om Trump och länder som nu bojkottar Miss Universe
2015-07-16, 18:09
Medlem
Citat:
Här en intressant artikel om Trump och länder som nu bojkottar Miss Universe

Lite väl många "latinas" som vinnare där. De kan gott ta en paus.

På vilket sätt menar du att detta är intressant?
2015-07-16, 18:12
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hela situationen med Mexiko och Latinamerikas bojkott är intressant tycker jag. Artikeln är mångfasetterad med många bra länkar till andra artiklar.
2015-07-16, 18:19
Medlem
Citat:
Hela situationen med Mexiko och Latinamerikas bojkott är intressant tycker jag. Artikeln är mångfasetterad med många bra länkar till andra artiklar.

Intressant vet jag inte.

Men talande. Latinamerika spänner musklerna. Bojkottar ett Tv-program.
2015-07-16, 18:23
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag tycker att Sydamerika och Latinamerika är intressanta och fina platser (dock med hög brottslighet) men det vore tråkigt för världens mångfald om även USA blev spansktalande, katolskt och kulturellt mexikanskt.
2015-07-16, 18:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vem vill du blir president 2016 Ondahamstern?

Jag skulle helst vilja se Bernie Sanders som USAs nästa president men så länge det inte är någon som riskerar att vara direkt farlig för USA och resten av västvärlden så nöjer jag mig vem det än är.

I dagsläget så får jag inte det intrycket av Donald Trump utan jag ser honom snarare som en direkt fara för västvärlden då han vill bomba mellanöstern för att sen låta amerikanska oljebolag bygga upp länderna igen.
2015-07-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag skulle helst vilja se Bernie Sanders som USAs nästa president men så länge det inte är någon som riskerar att vara direkt farlig för USA och resten av västvärlden så nöjer jag mig vem det än är.

I dagsläget så får jag inte det intrycket av Donald Trump utan jag ser honom snarare som en direkt fara för västvärlden då han vill bomba mellanöstern för att sen låta amerikanska oljebolag bygga upp länderna igen.

Ursäkta, men vore inte detta en fara för arabvärlden och andra suspekta oljeländer?

Fara för västvärlden? Faran för västvärlden är om detta inte görs.
2015-07-16, 18:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Bojkotten mot Kuba hjälpte USA like lite som den hjälpte Kuba, vilket är varför bojkotten är på god väg att upphöra.

Skulle man bojkotta alla sina grannländer (ja förutom Kanada då) så skulle man inte tjäna något på det i det långa loppet.
2015-07-16, 18:38
Medlem
Jag förknippar Trump med greed. Jordens mäktigaste man ska inte ha den egenskapen.
2015-07-16, 18:47
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hans förmögenhet gör dock att han inte är lika beroende av lobbygrupper/special interests som andra kandidater för att finansiera sin kampanj.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in