Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
JAG ÅTERGER vad han har sagt !
Och ja.., i.o.m att Trump säger att Europa är mera "b" (ta mer ansvar själva).., så tror jag att de nog skulle finna varandra.
Och där är jag enig med Trump, Europa borde ta mer ansvar själva..
Tror du Putin gillar att Trump tänker gå in i mellanöstern och rätt ut ta all olja i Irak och Syrien, samt att han tänker sätta på än hårdare sanktioner (som han magiskt ska övertyga Tyskland, Indien och Kina att gå med på) på Iran? Det är två allierade till Putin. Varför skulle Putin gilla det?
Jag tror inte han kommer att komma bra överens med några ledare överhuvudtaget. George W Bush var åtminstone folkligt charmig. Trump är överdådig, bombastisk och ett rövhål. Vilket man kanske kommer undan med när man föds på en bädd med 250 miljoner och har varit del av New York's elit hela livet. Men ute i världen och med andra ledare kommer det inte tjäna honom väl överhuvudtaget.
Trump har ju inte ens riktiga vänner. Folk han känner är enbart personer han har yrkeskontakter med. Kort på hans fru som han köpt. Jag fattar inte hur folk tror han kan vara bra diplomatisk överhuvudtaget, hans styrka har aldrig varit det, det har varit att han kan hålla sina kotakter och sina pengar över folk - därför de gjort saker för honom. Så fungerar inte världen och diplomati, där behöver man komma överens.