Citat:
Ursprungligen postat av
TheStriptease
Har du jobbat inom Secret Service själv eller? Hur kan du vara så säker på att det varje dag kommer ny information som är absolut nödvändig för presidenten att veta?
Trump gör helt rätt. Det finns inget behov av att ha en genomgång varje dag, jag kan tänka mig att det blir mycket gammal skåpmat och repetitioner. Han har en genomgång nån eller några dagar i veckan och resten förlitar han sig på sina medarbetare. Inga problem, ingen big deal. Självklart kommer detta fungera precis lika bra som ifall han hade haft genomgång varje dag.
Självklart har jag inte jobbat för secret service. De har heller inget med det att göra. Deras jobb är att skydda presidenten samt vissa polisiära uppgifter(som t.ex utreda falskmynteri). De är inte en underrättelseorganisation.
Att det är viktig oumbärlig/helt nödvändig information varje dag är inte troligt, men att det är information som bedöms viktig för presidenten att veta är jäkligt självklart. Tror du någon tjänsteman som vill ha kvar sitt jobb skulle ta upp Presidentens tid med onödigt dravel?
Och man kan aldrig veta vilken dag det är helt nödvändig information.
Det finns ett skäl till att det är en daglig rapport och att det varit så sedan man började med det 1961.
Men det är klart att Trump med all sin kunskap och erfarenhet på området(han har ingen alls) vet så klart bättre än alla tidigare presidenter och underrättelseorganisationer i USA de senaste 55åren.
Det kallas hybris, och att ni verkar tro att Trump vet mest av alla om allt och inte kan göra fel får er att framstå som viljesvaga sektmedlemmar och Trump er sektledare.