Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-18, 00:51
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Trump höll tal för drygt 20 000 pers förnågra timmar sedan så varför skulle han känna sig desperat just nu? Trump skulle efter en valförlust kunna tjäna sjuka pengar på det stödet han har bland de miljoner människor som hatar etablissemanget och vägrar bli styrda av globalistmaffian. Min dröm hade förstås varit att han blev desperat och beordrade krig mot vita överklassen och marxisterna så arbetarna tog till vapen och massakrerade varenda en av dem kvinnor och barn men tyvärr förblir det bara en våt dröm

Vi får hoppas att det just bara blir en våt dröm
2016-10-18, 00:53
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Clinton och DNC har använt ett nätverk av underkonsulter som betalar och tränar "aktivister" för att skapa bråk kring Trump rallies. Bland annat låg en sådan operation bakom att Trumps rally ställdes in i Chicago, men mycket mer.

Aktiviteten är olaglig enligt underkonsulterna själva (fångat med dåld kamera) och upplägget är gjort så att Hillary ska ha deniability.

Konspirationsteorier visar sig vara konspirationsfakta...

Källa: kolla tredje videon (längst ner)
http://planetfreewill.com/2016/10/17/hillary-campaign-operatives-admit-starting-chicago-riot-shut-trump-rally/

Det ska bli spännande att se om dettta över huvud tas upp i MSM.

På mobilen.
Illinois är ju ett känt demokratfäste med en stor andel svarta, att stänga ner Trump här är som att skjuta sig själv i foten, hade inte gjort ngn skillnad..
2016-10-18, 00:56
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Har du slutat gråta nu eller?

Du har inte rätt på en enda punkt, USA är ett land som klassas som konkurs i finansiella kretsar, hela finansmarknaden styrs till största del av Kina, USA äger knappt någonting idag då man sålt ut landet i delar under många år, landet har idag stora skulder.

Det finns inget idag som du antyder är USA, det är utländska intressen som styr landet idag, det så kallade etablissemanget som du blundar för, USA kan idag inte konkurrera med Asien och en av anledningarna landet går på knäna och det är vad Trump kommer ändra, det USA exporterat är ris i stora mängder, in i landet kommer massor med bilar från Asien, det går inte konkurrera, jobben försvinner, handelsavtalen måste göras om för att gynna inhemsk produktion så att företagen kan ta hem sina investeringar och inte bli beskattade med närmare 40% som det är under Obama.

Trump tar hem jobben och produktionen då han tar bort beskattningar som gör det möjligt.

Ja USA är uppbyggt av invandrare, vet du skillnaden mellan en italienare och en radikal muslimsk terrorist? Du är precis lika dum som svenska naiva blåögda idioter som öppnar ditt hjärta som tror alla flyktingar är goda, anledningen är att svenskar aldrig upplevt krig och motgång och tror naivt gott om alla, du är en av dessa som förstört Sverige vad vår äldre generation byggde upp, dina jämlikar har raderat bort allt vad Sverige är och du skulle gärna göra landet till en ny arabstat.

Landsförrädare kallas det, dom brukar skjutas och dumpas ner på botten av havet men tror du gör något bra för Sverige, du är ett hot för oss alla andra som skyddar landet och står upp för våra värderingar.

Dessa länder behöver skydd? Har du läst på eller? Clinton är orsaken till att vi har det kaoset vi har i Europa idag med flyktingar, hon drog tillbaks trupperna vilket gjorde att Islamiska Staten bildades, en av IS grundarna har dessutom gett en gåva på $1M som present till Clinton Foundation.

Så kom inte snacka skit när du inte har koll på historien och dra inte upp jämförelse med Hitler, du är bara för patetisk, bara för att du är en liten skitviktig PK svensk där ingen vågar säga sin mening så blir man klassad som en Hitler enligt dig, dessutom har du ingen aning om de brott Hitler utförde på mänskligheten.

I min värld är man oskyldig tills motsatsen bevisats och vad gäller våltäkter och Assange finns inga bevis så där faller du också.

Är du rädd för det fria ordet och rättvisa, rädd att KKK ska knacka på din dörr en dag, oavsett verkar du väldigt rädd och orsaken är den bild svensk media målat upp om Trump och du har köpt budskapet.

Låt mig gissa, du är en traditonell vänster, förmodligen miljöpartist där man sätter munkavle på dom som sitter på sanningen.

Vi ska vara glada världen har Assange, han har avslöjat mycket skit i den korrupta världen du stöder.

Noteras att du är upprörd, vad bra, kanske det får igång en del nyttig tankeverksamhet hos dig.

Nej, jag är inte miljöpartist, jag röstade på SD både 2010 och 2014. Du själv då? Jag tvivlar dock på att ge min röst igen på SD då de samarbetar med ryssvänliga UKIP och tycks ha svårt att rensa upp i leden.

Kina lever på låga löner och produktion medan USA och EU lever på kunskap, dvs den del av industrin som genererar höga inkomster och som låter kineserna göra det enklare jobbet. Kineser är duktiga på produktionsbiten, de gör ju t ex iPhones, men själva produkten i sig är designad och utvecklad i USA, och det är dit de stora inkomsterna går. Du borde lära dig lite om nationalekonomi, just nu tror du på all goja som Trump och Putin försöker lura i folk. Att konkurrera med kineser om fabriksarbetare är bara löjligt, resultatet blir dyrare produkter och protektionism som skadar hela samhällsekonomin. Trump må vara en skicklig affärsman (nåja!) men någon ekonom är han inte.
2016-10-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Herre min skapare vad är det här:

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/788123233442824192

Trump i någon bunker halvfull förklarar krig mot USA och demokraterna.

Undra om han fortfarande vill bli president, redan vid debatten så började han bli mer hotfull och arg. Tycker att han ska sluta med det visst säg att det är rigged osv, men han kokar ju av ilska och det går aldrig hem hos väljarna.

Tror det är du som är full eller kanske bara mentalt dysfunktionell? Vilken bunker haha? Han förklarar inte krig mot USA? Han berättar bara hur korrupt den amerikanska regeringen är och FBI i deras försök att skydda Clinton mot email skandalen.
2016-10-18, 01:07
Medlem
Citat:
Pengar i sjön.

Nästan 30% stor minoritet röst i staten + att han inte leder bland högskolade vita som det finns en jävla massa i Virginia.

Någon verkar lura honom eller total panik i lägret.

Kan ju vara så att han lägger pengarna där det behövs varför ska han lägga pengarna i Ohio där han redan leder när han kan lägga dom i Virginia där han inte leder. Tänk lite före.
2016-10-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjyy2
Kan ju vara så att han lägger pengarna där det behövs varför ska han lägga pengarna i Ohio där han redan leder när han kan lägga dom i Virginia där han inte leder. Tänk lite före.

Jag hade lagt varje dollar som jag har kvar på Florida och North Carolina, istället för en stat som Clinton varit före i sen 2015 och där Trump aldrig haft ledningen.

För att vinna Virginia måste man vara tight med högskolorna viket inte är Trumps starkaste kort.
2016-10-18, 01:24
Medlem
korvbenkes avatar
Trumps rally i Wisconsin jävlar vilket drag på publiken
2016-10-18, 01:26
Medlem
Citat:
Jag hade lagt varje dollar som jag har kvar på Florida och North Carolina, istället för en stat som Clinton varit före i sen 2015 och där Trump aldrig haft ledningen.

För att vinna Virginia måste man vara tight med högskolorna viket inte är Trumps starkaste kort.

Visst men det kommer han också, 20 dagar kvar mycket kommer hända innan dess.

Ska jag vara ärlig så litar jag inte på alla dessa polls, oftast så underskattas outsidern. Men men vi får den 8e det enda som gäller. Vinner inte Trump så ligger vi nära ett nytt världskrig om inte så ett nytt inbördeskrig i USA.
2016-10-18, 01:37
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Illinois är ju ett känt demokratfäste med en stor andel svarta, att stänga ner Trump här är som att skjuta sig själv i foten, hade inte gjort ngn skillnad..
Provokatörerna hade mest troligt inte ens dykt upp på mötet utan hillarys och DNCs hjälp, svarta har väl viktigare saker för sig? Oavsett vad, är det mycket systematiskt DNC/Hillary har använt exempelvis bird-dogging för att störa möten och samtidgt säkerställt media coverage.
Senast redigerad av Superlistig 2016-10-18 kl. 01:39.
2016-10-18, 01:44
Medlem
Citat:

Donald har inte gett upp Virginia av anledningar vi här på FB inte har insikt i, för några dar sen var det några olyckskorpar här som idiotförklarade mig när jag helt riktigt motsa en nyhet om att han givit upp Virginia. Det blir svårt att vinna men inte omöjlig, sant att mycket av federala myndigheter ligger där som är Dem så det ryker ur öronen, annat folk är ändå i majoritet!

Vad vore livet utan överraskningar
2016-10-18, 01:45
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjyy2
Visst men det kommer han också, 20 dagar kvar mycket kommer hända innan dess.

Ska jag vara ärlig så litar jag inte på alla dessa polls, oftast så underskattas outsidern. Men men vi får den 8e det enda som gäller. Vinner inte Trump så ligger vi nära ett nytt världskrig om inte så ett nytt inbördeskrig i USA.

Om Trump vinner är det ganska sannolikt att Ryssland anfaller Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland, Litauen och/eller Polen, då Trump har uttalat att han skall möjligtvis inte försvara dem.
2016-10-18, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Om Trump vinner är det ganska sannolikt att Ryssland anfaller Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland, Litauen och/eller Polen, då Trump har uttalat att han skall möjligtvis inte försvara dem.

Försvara Finland o Sverige? Vare sig kommande president heter Clinton eller Trump så finns inte på kartan att någon skulle ingripa militärt, ungefär som ingen ingrep när det gällde Krim.

Var det gäller de NATO-länder du räknar upp blir det krig förståss med övriga NATO, USA inbegripet oavsett president.

Trump säger att NATO i sin nuvarande form måste ändra inriktning, inget annat.

Sen verkar du ha stor rysskräck, inte är Putin så elak mot lilla Sverige inte

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in