2012-11-15, 20:33
Medlem
Levelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassoverhere
Kan ge dig ett par tips.
På intelligenstestet: Om du är osäker på en fråga så är det bättre att chansa än att klicka på "vet ej", då "vet ej" är lika mycket värt som ett fel är det mycket bättre att chansa. Så gör inte som jag gjorde den första gången då jag klickade "vet ej" på dom jag var osäker på för att senare få reda på att en tjej i min grupp fick en 9a genom att chansa sin väg fram genom 30-35% av frågorna.

På konditionen: När det börjar ta emot så är det tillåtet att ha händerna på knäna och pusha på. Dom sa inte till när jag eller killen bredvid mig gjorde det i alla fall. Du kan också gunga åt sidorna när det är riktigt tungt för att få ut mer momentum ett tiotal extra tramp ur dig.

Psykologen: Var dig själv och slappna av, dom sitter och skriver ner saker hela tiden, men det är bara för att dom ska kunna göra en bedömning av dig. Har du varit med om något, eller om du hittat på massa dumheter när du var liten t ex så är inte detta det bästa tillfället att berätta det.
Uppenbarligen; är du psykiskt instabil hör du inte hemma i försvarsmakten.

Styrketestet: Det är en fast stång du ska få upp från fötterna till axlarna, den går bara i en hastighet oavsett hur hårt du drar. Den registrerar hur hårt du drar i kWh (kW?) och är uppdelad i "zoner". Snittar du 750 kWh per zon så får du en stark 7a, 800 kWh får du en 8a, du fattar.
Rak i ryggen, tryck med hälarna+benen och ta i för kung och fosterland. Du kommer få ett eller två provdrag, och är du snäll mot han/hon som testar dig kan du få ett par extra drag för att bättra på ditt resultat.

Lycka till! Ska själv dit för min andra gång i December.
Grymt utförligt svar. Tack! Lycka till själv då!
2012-11-15, 20:36
Medlem
Levelss avatar
En sak till. Jag är allergo mot hästar och björk. Hästar har jag skrivit men funderar på att inte nämna pollen. Jag är inte speciellt allergisk mot pollen just därför. Kommer jag undan med att bara nämna häst? Eller kan jag bli busted på något sett?
2012-11-15, 20:45
Medlem
mpms00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levels
En sak till. Jag är allergo mot hästar och björk. Hästar har jag skrivit men funderar på att inte nämna pollen. Jag är inte speciellt allergisk mot pollen just därför. Kommer jag undan med att bara nämna häst? Eller kan jag bli busted på något sett?

Jag vet att de brukar ta in en häst (fullblod?)i ett speciellt rum inne på rekryteringsmyndigheten där alla blivande rekryter får gå och lukta på hästen. När man luktat på hästen sätter man sig i grupper om 10 personer och blir observerade av sjuksköterska.

Vet faktiskt inte om man testar sig på pollen på något liknande sätt... Var i alla fall inte så när jag mönstrade...

Du kommer inte bli busted om du själv inte erkänner!
2012-11-15, 21:19
Medlem
Puttgardens avatar
Hur mycket skall man behöva träna inför Antagningsprövningen om en månad? Tränar på gym tre dagar i veckan och försöker promenera en timme om dagen. Siktar på en logistik eller tekniktjänst inom flygvapnet
2012-11-15, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Puttgarden
Hur mycket skall man behöva träna inför Antagningsprövningen om en månad? Tränar på gym tre dagar i veckan och försöker promenera en timme om dagen. Siktar på en logistik eller tekniktjänst inom flygvapnet
Det är inte svårt alls att få bra reusltat, en 6a sätter du lätt med den träningen på cykel och har du tränat på gym 3 ggr / vecka drar du MINST en 8a i styrka
2012-11-16, 00:16
Medlem
Någon som mönstrat som skulle kunna berätta hur mycket du tar i marklyft och vilken poäng du fick på styrketestet? Det skulle uppskattas väldigt mycket.
2012-11-16, 01:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grashoppa92
Någon som mönstrat som skulle kunna berätta hur mycket du tar i marklyft och vilken poäng du fick på styrketestet? Det skulle uppskattas väldigt mycket.
Maxat markylft på 160 för 6månader sedan reppar marklyft på 80 kg och drog en 8a i styrka (då hade jag inte gymmat på 3 månader innan mönstringen heller)
2012-11-16, 09:06
Medlem
Fick ett brev om att jag är Preliminärt antagen till två förband, ett i första hand och ett i andra, får alla liknande brev efter mönstringen?
2012-11-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proface
Fick ett brev om att jag är Preliminärt antagen till två förband, ett i första hand och ett i andra, får alla liknande brev efter mönstringen?
Jajjamän.
2012-11-16, 12:06
Medlem
Fick idag ett brev med kallelse till testerna inför GMU 2 (mars), 5/6 december. Saken är den att jag har varit sjuk en längre tid, och har således inte kunnat träna ordentligt. Eller ja, inte alls om jag ska vara ärlig. Även om jag är på bättringsvägen så är jag inte helt frisk än, kan tänka mig att jag frisknar till under nästa vecka.

Så, jag kommer alltså ha mindre än en månad att förbereda mig. Hur föreslår ni att jag får ut maximal effekt på den korta tiden både styrke- och konditionsmässigt? Har inte tillgång till gym. Cykeln är det jag oroar mig för mest, har alltid varit starkare än jag haft bra kondition. Även om jag har en rätt stor "psykisk uthållighet" (om jag t.ex. är ute och vandrar fortsätter jag kriga på hur utmattad jag än blir) så har jag svårt att tänka mig att det hjälper mig särskilt mycket om jag är HELT oförberedd.
2012-11-16, 18:07
Medlem
Någon som vet om dem sätter IG på många efter gmu? Eller klarar genomsnittet att få g på lämplighetstest?
2012-11-17, 16:04
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Någon som vet om dem sätter IG på många efter gmu? Eller klarar genomsnittet att få g på lämplighetstest?

Jag tror dom allra flesta klarar GMU. Under den individuella veckan så får personer som inte klarat en del moment prova på dom igen. Eller har jag missuppfattat frågan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in