2013-11-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.S.I
Låter som en befattningskod

Ser ut och vara till någon typ av jägartjänst på k3 efter lite googlande

För och få anställning vid annat förband krävs att en plats blir ledig och att du är bäst lämpad av alla sökande
Har sökt ajb i första hand. Är det svårt att få plats där direkt efter gmun?
2013-11-24, 20:59
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wille11111

AJB skriker vad jag vet efter folk till jägarutbildningen. Går mönstringen som väntat kan det ske att vi ses.
2013-11-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
AJB skriker vad jag vet efter folk till jägarutbildningen. Går mönstringen som väntat kan det ske att vi ses.
Okej gött! När mönstrar du? Kan du kolla platser och hur många sökande till GMU:n?
2013-11-24, 21:04
Medlem
Citat:
Beror som sagt på. Söker du hos rm och gör gmu där så har du en plats förutsatt att du klarar alla tester. Gör du den på annan plats måste en tjänst bli ledig och du söker du den som alla andra och som du säkert förstår är bara gmu I bakom sig med andra som kan ha mer bakom sig tlx lumpen
2013-11-24, 21:06
Medlem
Citat:
Beror som sagt på. Söker du hos rm och gör gmu där så har du en plats förutsatt att du klarar alla tester. Gör du den på annan plats måste en tjänst bli ledig och du söker du den som alla andra och som du säkert förstår är bara gmu I bakom sig med andra som kan ha mer bakom sig tlx lumpen
Har sökt hos RM och är preliminärt antagen dit. Vad är det för tester som sker?
2013-11-24, 21:10
Medlem
Citat:
Har sökt hos RM och är preliminärt antagen dit. Vad är det för tester som sker?
Sans. Skulle tro att det är massa extra fys tester och annat för att för att kolla att du har rätt pannben.
Sker under individuella veckan under gmu om jag ej minns fel
2013-11-24, 21:21
Medlem
Citat:
Sans. Skulle tro att det är massa extra fys tester och annat för att för att kolla att du har rätt pannben.
Sker under individuella veckan under gmu om jag ej minns fel
Ok, hittar inget om Sans. Bara en film på youtube;(
2013-11-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ok, hittar inget om Sans. Bara en film på youtube;(
Det är lite så det är tänkt. Du ska inte veta vad som ska komma mer än att det kommer bli jobbigt.
2013-11-24, 21:37
Medlem
Citat:
Det är lite så det är tänkt. Du ska inte veta vad som ska komma mer än att det kommer bli jobbigt.
Okej. Tack för infon.
2013-11-24, 21:50
Medlem
Tjena!
Jag mönstrade i oktober och har blivit preliminärt antagen till GMU. Jag gjorde bra ifrån mig på testerna etc etc. Min fråga är jag har tinnitus och oroar väl mig lite för att den ska bli värre under tiden jag gör lumpen. Jag undrar hur fungerar det med hörselsskydd under skjutövningar? Är det bra skydd, hörs det mycket och vilka sorts skydd har man?
Någon som har erfarenhet av hörselskada under lumpen (före, under, efter)?
Enligt hörseltestet hade jag perfekt hörsel förresten. Någon annan med tinnitus som har några tankar om att göra GMU eller gjort GMU?
Vill bara tillägga att jag är taggad på GMU, men fortfarande, det är detta som håller mig tillbaka om jag ska göra det eller ej.

Tack för svar, ha det gott!

EDIT: Ber om ursäkt om denna typ av fråga redan har besvarats! Är väldigt ny till Flashback
Senast redigerad av Tranberries 2013-11-24 kl. 21:52.
2013-11-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Kan du ställa in cykeln på watt så är de första fem minuterna din kroppsvikt * 1.5 i watt. Därefter ökar det med 25/50 watt per nivå (tror jag, osäker på sista)
Tack för informativt svar.
2013-11-24, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranberries
Tjena!
Jag mönstrade i oktober och har blivit preliminärt antagen till GMU. Jag gjorde bra ifrån mig på testerna etc etc. Min fråga är jag har tinnitus och oroar väl mig lite för att den ska bli värre under tiden jag gör lumpen. Jag undrar hur fungerar det med hörselsskydd under skjutövningar? Är det bra skydd, hörs det mycket och vilka sorts skydd har man?
Någon som har erfarenhet av hörselskada under lumpen (före, under, efter)?
Enligt hörseltestet hade jag perfekt hörsel förresten. Någon annan med tinnitus som har några tankar om att göra GMU eller gjort GMU?
Vill bara tillägga att jag är taggad på GMU, men fortfarande, det är detta som håller mig tillbaka om jag ska göra det eller ej.

Tack för svar, ha det gott!

EDIT: Ber om ursäkt om denna typ av fråga redan har besvarats! Är väldigt ny till Flashback
Hörselskydd skall alltid bäras vid skjutning under gmu och det brukar finnas gott om proppar man kan ha också om man tycker det är jobbigt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in