2012-12-10, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormelker1
Var inte orolig med dina resultat. Helt övertygad om att du blir antagen! Du har ju inte fått sms heller va?

Inget sms heller. Man hoppas! Nu drar jag ut och springer i snöovädret! hejs!

Edit: För folk som är intresserade av flottan/militären öht. Kolla in kanal 10 idag kl 22:00. Väldigt intressant dokumentär från Danmark ang piratjakt nere vid Somalias kust.
Senast redigerad av apologi 2012-12-10 kl. 20:57.
2012-12-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apologi

Hade du för resultat samt vart sökte du?
2012-12-10, 21:08
Medlem
Citat:

Edit: För folk som är intresserade av flottan/militären öht. Kolla in kanal 10 idag kl 22:00. Väldigt intressant dokumentär från Danmark ang piratjakt nere vid Somalias kust.
Tack för tipset!
2012-12-10, 21:26
Medlem
Har en polare som mönstrade inför gmu, enligt honom så fick han tjänstbarhet A fast än han har lindrig gräsallergi. Även jag har lindrig gräsallergi och behöver inte ta någon medicin, hur stor är chansen att jag får ett A?
2012-12-10, 21:31
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Drog iväg ett mail för ett par veckor om hur många intagna det är där jag sökt fick svaret

I Halmstad är det lika många beställda som prel.placerade

I Skövde MA 824 beställda 5 prel.placerade 11

MA 911 beställda 24 prel.placerade 40

Är ändå nervös trots att jag är preliminärt antagen. Ska fråga igen, trött på att vänta...
2012-12-10, 21:38
Medlem
Citat:
Beklagar!

Du fick bara ett brev, inget sms?

Yes bara brev..
Citat:
Ursprungligen postat av benjax
Är det inte för tidig?

Vet ej första gången jag söker..

Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Beklagar! Vet hur det känns...

Vågar man ens titta i brevlådan imorgon???

Hoppas på det bästa för din del..

Citat:
Ursprungligen postat av farbrormelker1
Lider med dig! Och du fick inte reda på om du var reserv? Skumt att du fick det så tidigt då de i te ska skicka breven förrän den 12. Beklagar verkligen.

Stod inget om reserv..

Citat:
Ursprungligen postat av skateollie
Anklagar dig definitivt inte, men du har inte blivit dömd för något?
Dom håller ju på med säkerhetsprövningen nu och jag kan tänka mig att man kan få svaret då tidigare om man gjort något som gör att man inte får göra GMU.
Men annars beklagar jag verkligen! Bara att söka igen

Har ett rent register, aldrig dömd och finns inte med i spaningsregistret.

Citat:
Ursprungligen postat av MR.ALTT
Märklig att bara 1 fått svar :O säger som en kille fråga tidigare, är du dömd för något? Då borde det smälla imrg för oss andra..

Se svar ovan. Säkerligen fler som fått samma svar som mig men väljer att inte skriva det här. Jag var på jobbet när flickvännen ringde och berättade. Jobbar veckovis på annan ort så hon har fått hålla extra koll på min post. Hörde direkt på hennes röst att något inte stämde. Tråkigt men nu siktar jag på nästa omgång.
2012-12-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Drog iväg ett mail för ett par veckor om hur många intagna det är där jag sökt fick svaret

I Halmstad är det lika många beställda som prel.placerade

I Skövde MA 824 beställda 5 prel.placerade 11

MA 911 beställda 24 prel.placerade 40

Är ändå nervös trots att jag är preliminärt antagen. Ska fråga igen, trött på att vänta...

Får nog svar imrg/onsdag
2012-12-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
Yes bara brev..

Vet ej första gången jag söker..

Hoppas på det bästa för din del..

Stod inget om reserv..

Har ett rent register, aldrig dömd och finns inte med i spaningsregistret.

Se svar ovan. Säkerligen fler som fått samma svar som mig men väljer att inte skriva det här. Jag var på jobbet när flickvännen ringde och berättade. Jobbar veckovis på annan ort så hon har fått hålla extra koll på min post. Hörde direkt på hennes röst att något inte stämde. Tråkigt men nu siktar jag på nästa omgång.

Har du någon sjukdom eller något annat som skulle göra att du inte kom med? Resultat och vart du sökte i första och andra val? Önskar dig lycka till om du söker igen.
2012-12-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MutliBasic
Har du någon sjukdom eller något annat som skulle göra att du inte kom med? Resultat och vart du sökte i första och andra val? Önskar dig lycka till om du söker igen.

Tjänstbarhet A ( frisk som en nötkärna)
Syn/hörsel Perfekt
Styrka 9
Cykel 6
Data 5
Psykolog 5/5

Vad jag sökte tar jag gärna via pm för de som är intresserade. Blir att söka den 7:e januari då öppnar fönstret igen.

Hoppas ni andra får ett positivt besked blev uppriktigt sagt ledsen men det gick över fort, gäller att hålla huvudet högt.

Mvh

Ps: Lånat konto
Senast redigerad av Prabaker 2012-12-10 kl. 21:55.
2012-12-10, 22:04
Bannlyst
Vet någon hur det fungerar med andraval?

Är man bara med i racet där om platserna inte blir tillsatta?

Eller är jag automatiskt med i uttagningen där om jag inte kommer in på mitt första val?

Jag har nämligen valt Revingehed Markstrid där det var 117 platser på 118 sökande, med andra ord borde jag vara antagen om det sistnämnda är det som gäller?
2012-12-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Vet någon hur det fungerar med andraval?

Är man bara med i racet där om platserna inte blir tillsatta?

Eller är jag automatiskt med i uttagningen där om jag inte kommer in på mitt första val?

Jag har nämligen valt Revingehed Markstrid där det var 117 platser på 118 sökande, med andra ord borde jag vara antagen om det sistnämnda är det som gäller?

Du kommer efter de som valt samma sak fast som 1:a val.
2012-12-10, 22:19
Medlem
Hej, har inte hittat samma frågor vid snabb sökning:

Kan man begära ut information från sitt psykologsamtal, i enlighet med patientjournal-lagstiftning eller liknande? Jag är alltså intresserad av vad psykolog har för bedömning/anteckningar som använts vid beslut om tjänstgöring. Ser att flera varit i liknande situationer och protesterat och fått viss muntlig information från psykolog eller inskrivningsförrättare (heter de väl?), men jag pratar alltså om att få ut någon form av skriftlig kopia på hela underlaget.

Fråga två, vad för information mer specifikt har och använder sig pliktverket i fråga om register? Vad för information är avgörande för bedömning - brottsregister, misstankeregister, SÄPOs åsiktsregistreringsregister, läkarjournaler...?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in