2012-11-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VikingPolis
Så tänkte jag när jag var ärlig hos sjuksköterskan iaf

Din ärlighet kommer som en frisk fläkt i en tråd där människor inte verkar kunna acceptera sina brister och konsekvenserna av dem.

Ljug inte hos pliktverket. Acceptera att ni kanske inte kommer kunna bli specialforcesninjarangers allihopa. Det är OK ändå!
2012-11-15, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snabelberg
När jag frågade min YV om vad han trodde om mina chanser att komma in på den utbildning jag sökte så sa han att eftersom jag har tjänstbarhet A så går jag före alla med tjänstbarhet B oavsett vad de har för resultat i övrigt.
Är det så? Jävlar vad gött isånafall!
2012-11-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etux
Är det så? Jävlar vad gött isånafall!

Jag hoppas att han har rätt.
2012-11-15, 17:24
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabelberg
När jag frågade min YV om vad han trodde om mina chanser att komma in på den utbildning jag sökte så sa han att eftersom jag har tjänstbarhet A så går jag före alla med tjänstbarhet B oavsett vad de har för resultat i övrigt.

Vilket låter väldigt konstigt i mina öron men det kan såklart vara så. Verkar som YV inte alltid har så bra koll som man kanske hade hoppats men de är ju bara människor Hoppas tillslut att de som är mest lämpade är de som också blir antagna, lycka till gott folk!
2012-11-15, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VikingPolis
Vilket låter väldigt konstigt i mina öron men det kan såklart vara så. Verkar som YV inte alltid har så bra koll som man kanske hade hoppats men de är ju bara människor Hoppas tillslut att de som är mest lämpade är de som också blir antagna, lycka till gott folk!

Jag håller med dig, det låter lite skumt att A går före B och skiter i resultaten whatsoever.

Dessutom så är det ju inte rekryteringsmyndigheten som väljer vilka som blir antagna eller ej det är ju förbanden som väljer vilka de vill ha, om jag inte är helt ute och cyklar.
2012-11-15, 17:48
Medlem
Hoppas verkligen inte att det är så, har en svag pollenallergi. Låter konstigt också, jag kan lyfta tyngre, springa längre och vara mer psykiskt lämpad men du kan ändå gå före för att du ej nyser ibland när du är ute under sommaren?

(Pratar inte om mig själv nu, ni är troligtvis starkare än vad jag är, men pollen ska "automatiskt" sänka dig från A till B om det stod emellan dem)
2012-11-15, 19:41
Medlem
Levelss avatar
Dags för antagningsprövningen för GMU imorrn. Några sista tips eller något jag bör tänka på för att öka mina chanser att lyckas?, kära FBare
2012-11-15, 20:08
Medlem
mpms00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levels
Dags för antagningsprövningen för GMU imorrn. Några sista tips eller något jag bör tänka på för att öka mina chanser att lyckas?, kära FBare

Försök att få lite sömn.
Ta inte upp saker som är onödiga hos psykologen.
Under cykeltestet kan du på uppvärmningen hjälpa till att trampa med armarna. Håll händerna på låret och tryck ner benen (lite halvsvårt att förklara).
Tänk på hållningen under styrketestet.
Försök att på inskrivningsprovet tänka lite extra. Du har väldigt lång tid på dig. Gör testexemplen tills du verkligen förstår.
Kom gärna lite tidigare till rekryteringsmyndigheten. Börjar du 08 , kom 07.30. Du kommer in fortare i testsalen och blir klar ganska snabbt om du börjar tidigt. Det är öppet och det kommer vara kö!

Lycka till!
2012-11-15, 20:10
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levels

Kan ge dig ett par tips.
På intelligenstestet: Om du är osäker på en fråga så är det bättre att chansa än att klicka på "vet ej", då "vet ej" är lika mycket värt som ett fel är det mycket bättre att chansa. Så gör inte som jag gjorde den första gången då jag klickade "vet ej" på dom jag var osäker på för att senare få reda på att en tjej i min grupp fick en 9a genom att chansa sin väg fram genom 30-35% av frågorna.

På konditionen: När det börjar ta emot så är det tillåtet att ha händerna på knäna och pusha på. Dom sa inte till när jag eller killen bredvid mig gjorde det i alla fall. Du kan också gunga åt sidorna när det är riktigt tungt för att få ut mer momentum ett tiotal extra tramp ur dig.

Psykologen: Var dig själv och slappna av, dom sitter och skriver ner saker hela tiden, men det är bara för att dom ska kunna göra en bedömning av dig. Har du varit med om något, eller om du hittat på massa dumheter när du var liten t ex så är inte detta det bästa tillfället att berätta det.
Uppenbarligen; är du psykiskt instabil hör du inte hemma i försvarsmakten.

Styrketestet: Det är en fast stång du ska få upp från fötterna till axlarna, den går bara i en hastighet oavsett hur hårt du drar. Den registrerar hur hårt du drar i kWh (kW?) och är uppdelad i "zoner". Snittar du 750 kWh per zon så får du en stark 7a, 800 kWh får du en 8a, du fattar.
Rak i ryggen, tryck med hälarna+benen och ta i för kung och fosterland. Du kommer få ett eller två provdrag, och är du snäll mot han/hon som testar dig kan du få ett par extra drag för att bättra på ditt resultat.

Lycka till! Ska själv dit för min andra gång i December.
2012-11-15, 20:19
Medlem
ThePasts avatar
Kör du cykeln i Stockholm så kommer du inte få hjälpa till med händerna på låren.. Kör på viljan.
2012-11-15, 20:25
Medlem
mpms00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePast
Kör du cykeln i Stockholm så kommer du inte få hjälpa till med händerna på låren.. Kör på viljan.

Jag fick det! "Jag älskar mjölksyra" standardkommentar från den tanten!
2012-11-15, 20:32
Medlem
Levelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpms00
Försök att få lite sömn.
Ta inte upp saker som är onödiga hos psykologen.
Under cykeltestet kan du på uppvärmningen hjälpa till att trampa med armarna. Håll händerna på låret och tryck ner benen (lite halvsvårt att förklara).
Tänk på hållningen under styrketestet.
Försök att på inskrivningsprovet tänka lite extra. Du har väldigt lång tid på dig. Gör testexemplen tills du verkligen förstår.
Kom gärna lite tidigare till rekryteringsmyndigheten. Börjar du 08 , kom 07.30. Du kommer in fortare i testsalen och blir klar ganska snabbt om du börjar tidigt. Det är öppet och det kommer vara kö!

Lycka till!
Tack för tipsen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in