2012-09-10, 11:57
Medlem
Någon som vet om man får göra GMU om man är straffad sen tidigare men inte längre finns med i belastningsregistret?

Skickade efter ett utdrag från belastningsregistret från Polisen för 3 veckor sedan och har nu fått svar att jag inte finns med där längre
2012-09-10, 12:44
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ctps
Någon som vet om man får göra GMU om man är straffad sen tidigare men inte längre finns med i belastningsregistret?

Skickade efter ett utdrag från belastningsregistret från Polisen för 3 veckor sedan och har nu fått svar att jag inte finns med där längre

Vad är du dömd för? Även om det inte står något i registerutdraget så finns du kvar.
10 år är man kvar i systemet om det handlar om bötesstraff, sedan gallras man ut.
Du bör heller inte finnas med i MR.
2012-09-10, 12:59
Medlem
Blarggs avatar
En fundering angående GSS/T som de pratar om. Har jag förstått det hela rätt så mönstrar man osv, sedan söker man ledig befattning på det regemente etc som man vill vara på. Låt säga AJB.

Då får du avslag eller godkännande att komma på nån sorts testhelg där, är det då ännu mer tester med gallring där med, eller hur funkar det hela?
Alltså tar de då upp låt oss säga 100 och av dessa får 10 sökt tjänst eller?
2012-09-10, 19:51
Avslutad
Har ansökt till GMU omgång 1 2013 och har valt jas-pilot som förstaval - min fråga är vart jag hamnar på GMU nu, det område som anställer efter GMU var norbottens flygflottilj F21; är sannolikheten stor att jag genomför min GMU där?
2012-09-10, 21:33
Medlem
vad kasst. får inte gå med pga betyg och straff. så ser man ett gäng "soldater" vid falafelkungen,,,
smågrabbar... jag är fan rambo i jämförelse.
2012-09-10, 21:54
Medlem
jnystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveyourenemy
vad kasst. får inte gå med pga betyg och straff. så ser man ett gäng "soldater" vid falafelkungen,,,
Ja men dessa smågrabbar kanske är laglydiga och smarta
2012-09-10, 22:14
Medlem
AwZumes avatar
Citat:
Muskelceller och hjärnceller är inte samma sak...
2012-09-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ctps

I rekryttestet (internetblanketten) man gör innan mönstring frågas det om man är straffad i domstol de senaste 5 åren. Har det gått 5 år sedan du är dömd i domstol är det kolugnt. Böter etc gör ingenting sålänge det inte är 20 st trafikförseelser eller liknande
2012-09-10, 22:17
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assnyggtjej
I rekryttestet (internetblanketten) man gör innan mönstring frågas det om man är straffad i domstol de senaste 5 åren. Har det gått 5 år sedan du är dömd i domstol är det kolugnt. Böter etc gör ingenting sålänge det inte är 20 st trafikförseelser eller liknande

Så om snubben är dömd för ringa narkbrott och det gått 5 år menar du på att det är lugnt då?
2012-09-11, 10:11
Medlem
Citat:

Med den lilla skillnaden att de uppenbarligen hållit sig inom lagens ramar och skött sig
Det är ingen rättighet att bli soldat.
2012-09-11, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Så om snubben är dömd för ringa narkbrott och det gått 5 år menar du på att det är lugnt då?

Nja. Det beror nog på vad det är. Men om det preskriberas efter 5 år så ska det inte vara nåt problem. Men som sagt. Det kan vara annorlunda med grövre brott
2012-09-11, 10:44
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assnyggtjej
Nja. Det beror nog på vad det är. Men om det preskriberas efter 5 år så ska det inte vara nåt problem. Men som sagt. Det kan vara annorlunda med grövre brott

Spelar ingen roll om du döms för ringa narkotikabrott eller stöld och får dagsböter, visst raderas det från belastningsregistret men vid en slagning finns det fortfarande kvar 5 år i polisens egna register.
Sammanlagt 10 år, frågan är då om inte FM har tillgång till den informationen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in