Citat:
Ursprungligen postat av Jada.Stevens
Ja vi undrar lite hur det är där uppe, ledarna omgivningen. Hur upplevde du att göra din GMU där? Fick ni öva mycket där helikopter ingick eller kommer det senare om man väljer att bli anställd? Berätta så mycket du bara kan och orkar. Han ska ta beslut i morgon om vad han vill göra. Finns det jägarutbildning där? Vad gör du själv nu?
Tack / Jada
Omgivningen har jag väl inget ont att säga om. Man får bo i Sveriges nyaste kasern om jag inte minns fel, så det är fräscht faktiskt. Duschrummen är samma för båda könen, 10 st duschbås. Toaletterna är också 10 st. Ledarna var det bästa med hela utbildningen, de gjorde allting 100 gånger bättre för oss och var professionella ut i fingerspetsarna, har bara gott att säga om dem.
Vi hade inga övningar med helikopter och det kommer man nog inte ha. Kullen innan oss fick tydligen åka med i helikopter men det var en civil helikopter som var inhyrd och det var deras start på "aldrig ge upp", vad jag fick höra. När man blir anställd beror det på vad man går mot, men man ska inte hoppas på allt för mycket helikopteråkande enligt mig. Svarar mer mot kvällen för just nu har jag lite bråttom till jobbet. Hoppas det svarade på lite grann iaf

Vad ska han gå mot om han väljer hkpflj?