Citat:
Ursprungligen postat av Jorgel
Nej, vad jag förstår har försvaret sina egna system med journaler, och landstinget sina egna. Ingen av dem har tillgång till den andras system.
Börjar dock bli lite tveksam till dina frågeställningar, om det nu är så att du vill söka GMU.
Först frågar du vad som är slappast som specoff respektive yoff, när slapphet är det absolut sista en officer, och soldat för den delen, ska ha. Sedan frågar du om drogtest, och nu om psyk-journaler.
För det första: vi är ett par killar som delar på det här kontot, så alla idiottrådar och -inlägg det här kontot har skapat/skrivit är ej skapade/skrivna av mig.
De två frågar du nämner är dock det. Slappheten och drogerna.
1: Gällande slapphet så menar jag "minst konditionsträning". Jag har en hel del muskelstyrka (inte som en kroppsbyggare, utan mer som styrke- eller tyngdlyftare), och den försvinner när man springer runt i skogen dygnet runt. Jag vet att man gör detta i GMU och antagligen/eventuellt i KMU, men det är i tre eller sex månader, så det får jag ta. Däremot tänker jag inte springa runt i skogen konstant, som arbetsuppgift, eftersom jag vill behålla min muskelstyrka.
Jag skrev 7 på intelligenstestet, vilket åtminstone klassar mig som "icke-dum", och jag är inte slapp mentalt. Därför vill jag gärna arbeta mer "mentalt" inom militären, och inte genom att springa runt i skogen (förutom under de 3-6 första månaderna).
2: Gällande drogerna så är jag deprimerad och lider av ångestproblematik, och på grund av detta använder jag exempelvis narkotikaklassade Xanor och Concerta (helt lagligt). Jag vet att om de (FM) får veta detta så har jag 0 % chans att komma in i militären, så därför vill jag såklart inte att de ska veta det.
Det är inte så att jag blir "hög" eller "flummig" av mina tabletter, utan jag blir skärpt, kreativ och dessutom smartare än de flesta.
Om jag mot förmodan skulle ta mig in i militären, så kommer jag att vara en stor tillgång; inte tvärtom. Jag är ingen tjackpundare som varken kan stava, räkna, tänka eller organisera.
Det största problemet är mina muskler och därmed med sämre kondition.