2012-08-25, 21:21
Medlem
zyltburks avatar
Springer ni varje dag? Hur långt? Springer alla tillsammans i takt?

Är nyfiken!
2012-08-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyltburk
Springer ni varje dag? Hur långt? Springer alla tillsammans i takt?

Är nyfiken!

Nej, varannan dag ska vi löpa ungefär. Vi har inte kommit igång helt med löpningen än, så har bara sprungit två gånger första veckan. 4 km har vi sprungit i lugnt tempo, v 6-12 blir det 5-10km per gång i högre tempo!

Man springer med hela plutonen, alla stöttar och hjälper varandra. Man behöver absolut inte vara nervös för att bli utpekad eller känna sig som den svaga länken om man inte klarar det.
2012-08-25, 22:13
Medlem
Freshprinces avatar
Vid inryck sprang jag en 9a på beeptestet, 3 månader senare 12.5 Krävs ingen monsterkondition för att klara sig men en god grund skadar ju inte.
2012-08-26, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallepnken
V1-6 är det lågintensiv löpning och det är väldigt anpassat vad plutonen klarar av, är ingen som blir uthängd för att man inte klarar hela löprundan. Men du måste visa att du försöker! Men ja, din kondis kommer bli bättre här. Kan nästan lova att det kommer vara någon som har sämre kondis än dig.

får hoppas det, kan avslöja att ja som inte sprungit än meter "vann" över en kille som utformade någon typ av bollsport och joggade på cykeltestet Ska gå gmu inriktning bevakningssoldat så antar att de inte är dem mest atletiska!
2012-08-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallepnken
Är inne på 6:e dagen på GMU på P4 i Skövde. Kan avslöja för er som ska börja GMU så är de 3-4 dagarna ren pest och pina. Man får skit av befäl för att man inte kan bädda sängen ordentligt, man städar inte ordentligt, man glömmer tider och persedlar till uppställningen. Men sen blir det bara roligare!

Ak5c kan jag ju säga direkt att den är enbart en jävla börda.. Fick ut den andra dagen och har fått släpa på den utan rem eller andra tillbehör på marscher tills igår. Skrev prov på den idag och ska skjuta för första gången nästa vecka!

Befälen är det en sjuk skillnad på, iallafall på P4. Visa är skit strikta, jävlas nåt så inåt helvete för minsta lilla miss och andra är riktigt lyhörda, förstående och duktiga!

Det har hoppat av 8 pers från våran pluton på bara 6 dagar, och några till funderar på att hoppa av.

Så tips till er som ska börja, bit bara ihop de första dagarna så blir det bara bättre och roligare uppgifter

Citat:
Ursprungligen postat av Freshprince
Vid inryck sprang jag en 9a på beeptestet, 3 månader senare 12.5 Krävs ingen monsterkondition för att klara sig men en god grund skadar ju inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
får hoppas det, kan avslöja att ja som inte sprungit än meter "vann" över en kille som utformade någon typ av bollsport och joggade på cykeltestet Ska gå gmu inriktning bevakningssoldat så antar att de inte är dem mest atletiska!

Hur ofta drogtestas ni i GMU?
2012-08-26, 15:18
Medlem
wohoftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
Hur ofta drogtestas ni i GMU?

Det har tagits upp tidigare i tråden tror jag. Under min GMU fick vi pissa vid inryck, och en gång i slutet av utbildningen.
2012-08-26, 15:32
Medlem
AwZumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScAlterEgo
Ansökte till GMU. Idag fick jag hem ett papper. Ett helt tomt papper med bara mitt namn och adress längst upp till höger sen under det står det "Att snabbt kunna ta till sig viktig information är en del av vår verklighet. Ansök till grundläggande militär utbildning på forsvarsmakten.se/ansokan innan 9 september."

Inget mer, sen är papperet bara helt blankt.

Har dom glömt att stoppa ner mina papper i kuvertet?

Nu får vi skilja på kuddar och morötter. Det brevet du har fått är skickat av försvarsmakten. Brevet du ska få med inloggningskod kommer från rekryteringsyndigheten.
Senast redigerad av AwZume 2012-08-26 kl. 15:37.
2012-08-26, 17:03
Medlem
Citat:

Tror att du kanske får en liten överaskning då.
2012-08-26, 17:35
Medlem
Azzo14s avatar
Hur många här håller på med anmälningsprocessen till 'Grundläggande militär utbildning januari 2013 (GMU 1) Utbildningen startar 28 januari 2013.'?

Jag skickade in mitt rekryttest nu i helgen och då är det alltså bara att vänta fram till oktober på att få svar?
Senast redigerad av Azzo14 2012-08-26 kl. 17:46.
2012-08-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metatrone
Tror att du kanske får en liten överaskning då.

DÅLIGT formulerat av mig, tar tillbaks det. Men det ja menar är att kanske dem som kör gmu med behörighet till jägarna är något bättre i kondis än bev. Alltså kanske det finns en chans att dem som ja kommer köra med inte har någon super kondis! :P
2012-08-26, 18:11
Medlem
wohoftws avatar
Citat:
DÅLIGT formulerat av mig, tar tillbaks det. Men det ja menar är att kanske dem som kör gmu med behörighet till jägarna är något bättre i kondis än bev. Alltså kanske det finns en chans att dem som ja kommer köra med inte har någon super kondis! :P

Ja och nej. Du har kanske en poäng i det du säger, men Metatrone har rätt tror jag.
2012-08-26, 21:56
Medlem
Det är klart att man inte kan tvinga någon till gå hela GMU när det är en frivillig utbildning, men det är så jävla tråkigt att höra att flera hoppar av första veckan när man verkligen krigar för en plats...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in