2012-06-11, 21:59
Medlem
kortets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanvethut
Ja, jag känner lite så också.

Sen var det en godisbit för 7.90:-. Fick inga böter, bara en muntlig varning av polisen och ett brev hemskickat där det stod nånting om att jag gjort mig skyldig till snatteri.
Tyvärr måste man försköna sanningen eller undanhålla vissa saker som försvarsmakten ogillar för att få ett bra betyg av psykologen.

Själv följde jag denna guide och det gick ganska bra hos psykologen må jag säga.
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.angelfire.com%2Fultra %2Fmonstring%2F
2012-06-12, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortet
Tyvärr måste man försköna sanningen eller undanhålla vissa saker som försvarsmakten ogillar för att få ett bra betyg av psykologen.

Själv följde jag denna guide och det gick ganska bra hos psykologen må jag säga.
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.angelfire.com%2Fultra %2Fmonstring%2F

Jo, absolut. Men det jag undrar är om jag fick lågt betyg (en 5a) istället för te x en 7a för att jag berättade det? Eller hur yttrar det sig att de vet om att jag åkte fast för snatteri? Hamnar jag i nåt tjuv fack där man har lägre chans att komma in?
2012-06-12, 13:11
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Jo, absolut. Men det jag undrar är om jag fick lågt betyg (en 5a) istället för te x en 7a för att jag berättade det? Eller hur yttrar det sig att de vet om att jag åkte fast för snatteri? Hamnar jag i nåt tjuv fack där man har lägre chans att komma in?
Tror ärligt talat inte det gör en så stor skillnad att du sa det. Jag fick själv en femma och jag sa ingenting "ovanligt". Det handlar nog snarare om hur du säger saker och inte vad du säger. De bryr sig antagligen inte så mycket om det, hade varit värre om du var dömd för någonting grovt (typ bankrån ). Herregud, hur många har inte snattat nåt egentligen?
2012-06-12, 17:43
Medlem
kortets avatar
Citat:
Att det påverkade betyget tror jag absolut på men hur stor grad är svårt att säga. Dock att du skulle få en sjua om du inte hade berättat tror jag inte.
2012-06-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
vad är genomsnittsåldern på killarna som söker GMU? UNGEFÄR?

Antagligen alla åldrar men troligtvis mest folk mellan 20 och 24 ungefär.
2012-06-13, 11:55
Medlem
Nabokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Men varför har man längdbetyg då?

När jag gjorde mönstringen fick jag också betyg för min längd, men yrkesvägledaren sa att det inte spelade någon roll utan att dataprogrammet bara behövde skriva in en siffra för att det skulle fungera. Kan ha varit så att det inte spelade någon roll eftersom jag var 179, men jag fick uppfattningen att det bara var något tekniskt som gjorde att längden också betygsattes.

Ni som sökt nu till hösten, vet ni när man får definitivt besked om man kom in eller inte?
2012-06-13, 14:58
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naboki
När jag gjorde mönstringen fick jag också betyg för min längd, men yrkesvägledaren sa att det inte spelade någon roll utan att dataprogrammet bara behövde skriva in en siffra för att det skulle fungera. Kan ha varit så att det inte spelade någon roll eftersom jag var 179, men jag fick uppfattningen att det bara var något tekniskt som gjorde att längden också betygsattes.

Ni som sökt nu till hösten, vet ni när man får definitivt besked om man kom in eller inte?

V.29 alt 18 juli
2012-06-14, 01:42
Medlem
Jag vill sjukt gärna komma in på GMU, ska på mönstring om två veckor, men hur stor chans har jag? Är en 18årig tjej, 160 cm lång och 60 kg. Ingen hulken direkt alltså.. Är det helt kört om man inte får några toppresultat på styrketesterna, eller kan man komma in i alla fall om de bedömer att man har andra kapaciteter?
2012-06-14, 11:47
Medlem
woords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KhalDrogo
Jag vill sjukt gärna komma in på GMU, ska på mönstring om två veckor, men hur stor chans har jag? Är en 18årig tjej, 160 cm lång och 60 kg. Ingen hulken direkt alltså.. Är det helt kört om man inte får några toppresultat på styrketesterna, eller kan man komma in i alla fall om de bedömer att man har andra kapaciteter?

Klarar du kraven så kommer du in för att du är tjej, "positiv kvotering" kallas det.
2012-06-14, 12:22
Medlem
nigras avatar
Ni som klarade en 6a eller högre på styrketestet, hur mycket tar ni i marklyft/drag till hakan?
2012-06-14, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Klarar du kraven så kommer du in för att du är tjej, "positiv kvotering" kallas det.

Ok Även om det skulle visa sig gå kasst på styrkan? kan höga resultat på intelligenstestet väga upp beroende på vad man vill bli?
2012-06-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nigra
Ni som klarade en 6a eller högre på styrketestet, hur mycket tar ni i marklyft/drag till hakan?

I första hand är det tekniken som spelar roll. Jag själv var oerhört tankspridd när styrketestet kom och misslyckades eftersom jag inte koncentrera mig. Fick en 6:a.

Tänk på att ha armarna raka och lyfta med endast rygg och lår innan du står helrak. Därefter drar du upp stången till bröstet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in