2012-05-23, 07:15
Medlem
kortets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aralyon
Vad vägde du då?
83.
2012-05-23, 15:09
Medlem
Tallskogsboxs avatar
Hittade en länk om antagningsprocessen som jag ville dela med mig av.

http://www.forsvarsmakten.se/upload/Rekrytering/Antagningsordning.pdf
2012-05-28, 13:44
Medlem
Tja, bjuder dom på frukost på morgonen för folk som tvingats övernatta?

Ska mönstra klockan 08:00, är oftast väldigt trött på morgonen och har svårt att äta frukost utan att bli illamående.

Hur ska jag äta för att prestera så bra som möjligt? Äta en jävla massa pasta dagen innan och sedan på morgonen trycka i mig socker innan jag ska upp på cykeln? Eller hur ska jag tänka!?

Är väldigt tacksam för svar!!!!
2012-05-28, 13:53
Medlem
Ja dom bjuder på frukost
2012-05-28, 15:06
Medlem
Notarns avatar
Jag var och gjorde tester för GMU tidigare i år. Kom då också in men hade skrivit på för sommarjobb innan jag fick veta det.

Nu när jag kommer till rekryteringsmyndigheten, vilka tester får/måste jag göra om?
2012-05-28, 15:16
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notarn
Jag var och gjorde tester för GMU tidigare i år. Kom då också in men hade skrivit på för sommarjobb innan jag fick veta det.

Nu när jag kommer till rekryteringsmyndigheten, vilka tester får/måste jag göra om?

Psykolog och I-test får du inte göra om.

Styrke och Cykel får du göra om om du vill tror jag.

Men minst ett år mellan I och Psyk-testerna.
2012-05-28, 20:42
Medlem
kortets avatar
Under GMU får man fri akut tandvård. Detta gäller alltså inte fyllningar av karies? Någon som har fått sina hål fyllda gratis under GMU/KMU?
2012-05-28, 21:45
Medlem
woords avatar
Kom just på att jag på papper är pollenalkergiker, dock så har jag aldrig märkt av detta. Frågan är då, kommer dom att fråga om sånt och vad ska jag svara på det?
2012-05-28, 22:22
Medlem
GeneralenBravos avatar
Hej.

Kan ha klantat till det rejält för mig. Trodde inte de var så noga med detta.

Men det står så här i behörighetskraven.

"Minst godkänt betyg i ämnena matematik A, svenska A, engelska A och samhällskunskap A från gymnasiet.

Sammantaget godkänd kravuppfyllnad mot någon/några av Försvarsmaktens kravprofiler.

Godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll."

Mitt problem är detta att jag tyvärr inte har godkänt i Sam A. Inte i brist av kunskap utan brist på närvaro.

Jag ska på onsdag ner och göra tester. Vad kommer hända? Skickar de hem mig på en gång eller finns chansen att jag får fortsätta? Om man förfalskar betyg, märks detta? alltså kollar de upp det?

Tacksam för snabbt svar
2012-05-29, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Kom just på att jag på papper är pollenalkergiker, dock så har jag aldrig märkt av detta. Frågan är då, kommer dom att fråga om sånt och vad ska jag svara på det?

Beror lite på vilket papper. Har du kryssat för det i rekryttesten? Eller har du uppgivit det vid en ev tidigare mönstring? Rekryteringsmyndigheten har bara tillgång till den info du lämnat till dom. Förutom när dom gör säkerhetsprövningen. Dom kan inte gå in i dina läkarjournaler o titta. Har du inte redan givit dom den infon skulle inte jag ta upp det då det i bästa fall bara sänker din tjänstbarhet. Har dom den infon skulle jag försöka fixa ett läkarintyg som visar att du inte påverkas av det.
2012-05-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralenBravo
Hej.

Kan ha klantat till det rejält för mig. Trodde inte de var så noga med detta.

Men det står så här i behörighetskraven.

"Minst godkänt betyg i ämnena matematik A, svenska A, engelska A och samhällskunskap A från gymnasiet.

Sammantaget godkänd kravuppfyllnad mot någon/några av Försvarsmaktens kravprofiler.

Godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll."

Mitt problem är detta att jag tyvärr inte har godkänt i Sam A. Inte i brist av kunskap utan brist på närvaro.

Jag ska på onsdag ner och göra tester. Vad kommer hända? Skickar de hem mig på en gång eller finns chansen att jag får fortsätta? Om man förfalskar betyg, märks detta? alltså kollar de upp det?

Tacksam för snabbt svar

Eftersom du ska ner o göra tester antar jag att du i rekryttesten kryssat för att du har godkänt i Sam A (annars skulle du inte blivit kallad). Att i det läget komma ner utan betyg gör att du åker ut. Chansen är att dom skulle missa att kolla det vilket inte är så troligt. Dom som inte fått sina betyg än kan komplettera med dom i efterhand (före ett visst datum). Rekryteringsmyndigheten kollar inte betygen med skolorna. Men att förfalska betyg är ett allvarligt brott
2012-05-29, 00:15
Medlem
GeneralenBravos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Eftersom du ska ner o göra tester antar jag att du i rekryttesten kryssat för att du har godkänt i Sam A (annars skulle du inte blivit kallad). Att i det läget komma ner utan betyg gör att du åker ut. Chansen är att dom skulle missa att kolla det vilket inte är så troligt. Dom som inte fått sina betyg än kan komplettera med dom i efterhand (före ett visst datum). Rekryteringsmyndigheten kollar inte betygen med skolorna. Men att förfalska betyg är ett allvarligt brott

Hur allvarligt? och hur stor är chansen och åka dit på detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in