Citat:
Ursprungligen postat av emmarr
Hej!
Min pojkvän åkte på GMU idag till Karlsborg och ska vara där i 3 månader framåt.
Jag undrar just nu om någon har någon erfarenhet som varit där? Alltså, finns det tid till att smsa/ringa? Eller måste jag vänta tills han får komma hem under en helg? Jag mår verkligen dåligt över att inte kunna höra av honom.. Lite kontakt måste man väl få ha med anhöriga? Berätta gärna för mycket än för lite..
Tacksam för svar!
Under värnpliktstiden var det dåligt med ledig tid under de första månaderna i tjänst. Uppstigning/revelj ca 05:30 och tjänst inpå nätterna. Därefter var folk så trötta att de oftast inte orkade ringa hem.
Hur som helst bör du göra dig själv en tjänst och vara väldigt öppen när det gäller er kontakt närmaste månaderna. Hör han inte av sig eller svarar finns det säkert goda skäl. Se det som en plus i kanten varje gång du hör av honom. Stötta honom. Det
sista han behöver är en flickvän som gnäller och är sur för att han hör av sig för lite.
ps. Vill poängtera att detta var "på min tid"=värnplikt. Inte säker på hur mycket ledig tid GMUare har idag. Förmodligen mer.