2011-02-03, 00:11
Medlem
Whitesnakes avatar
Men ditt miffo! Du svarar ju själv på frågan! Du säger ju att du just nu gör GMU mot HV? Sen så står det ju i pappret att du inte Har fullföljt din ansökan?
2011-02-03, 00:20
Medlem
Disciplines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Men ditt miffo! Du svarar ju själv på frågan! Du säger ju att du just nu gör GMU mot HV? Sen så står det ju i pappret att du inte Har fullföljt din ansökan?

Jag skrev fel i mitt senaste inlägg, jag har ju inte ryckt in ännu, som jag skrev tidigare i tråden.
Senast redigerad av Discipline 2011-02-03 kl. 00:22.
2011-02-03, 01:10
Medlem
Tjena, har inte hittat denna topic tidigare.

Jag är intresserad av att söka in till GMU, men då som ammonutionsröjningssoldat. Jag har sett att det finns via "Markstrid soldat", armén, medan flygvapnet har sina logistiker, alltså R3-soldater som också har ammonutionsröjning som en inriktning.

Alltså till frågan, vet någon om det är någon större skillnad mellan dessa, just utifrån ammonutionsröjningen i fråga. Tex. får ammonutionsröjningssoldater från armén en annan sorts utbildning gällande ammonutionsröjning än R3-soldaterna (Mer eller mindre utbildning inom vissa olika delar, tex oexploderade granater medan R3 bara minor? )?
Vet någon hur det ser ut för en chans på utlandstjänst som ammonutionsröjningssoldat, och i så fall, spelar det någon större roll om man skulle gå via armén eller flygvapnet?

Hoppas det inte vart allt för rörigt.
//Mvh
2011-02-03, 12:15
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discipline
Jag skrev fel i mitt senaste inlägg, jag har ju inte ryckt in ännu, som jag skrev tidigare i tråden.

och hur ska jag veta att du skriver fel?
2011-02-03, 13:28
Medlem
Kipdrordys avatar

Förband som anställer efter omgång 3 och 4 av GMU
: http://www.forsvarsmakten.se/Jobba/Bli-soldatsjoman/Aktuell-information-om-GMU/Forband-som-anstaller-efter-omgang-3-av-GMU/
2011-02-03, 13:53
Medlem
MalinLindquists avatar
Fråga ang mönstring inför GMU: Kan man bli uttagen till gruppbefäl, och om så är fallet, varför? Jag var övertygad om att den som visats mest lämpad under utbildning och tjänst, kommer att utsees till gruppchef då en sådan tjänst blir vakant; vilket ju gör uttagningen till gruppbefäl under mönstringen helt onödigt och dessutom icke önskvärd.
Senast redigerad av MalinLindquist 2011-02-03 kl. 14:06.
2011-02-03, 14:24
Medlem
Har mönstrat idag. Har fått en plats på AJB som jägare/SF.

Det var runt 50 stycken som har fått en plats på AJB och sista mönstringsdagen är imorgon så det ser ljust ut!
Tyvärr så kollade jag inte hur många som har sökt till AMF1, sorry.
2011-02-03, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalinLindquist
Fråga ang mönstring inför GMU: Kan man bli uttagen till gruppbefäl, och om så är fallet, varför? Jag var övertygad om att den som visats mest lämpad under utbildning och tjänst, kommer att utsees till gruppchef då en sådan tjänst blir vakant; vilket ju gör uttagningen till gruppbefäl under mönstringen helt onödigt och dessutom icke önskvärd.

Blaaa blaaa blaaa, vad fan angår det dig.
Du gjorde lumpen på 90-talet.

Men för att svara på din fråga.
Nej.

Så, gå nu och laga mat eller något annat kvinnojobb.
2011-02-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollinger

Nej.

+1
2011-02-03, 15:28
Medlem
MalinLindquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollinger

Nej.

Det angår skattebatalarna mer än det angår Er.
Ni måste förstå att personer med Er attityd och sociala kompentsnivå inte går att ha i team, speciellt i militära team. Skärpning och håll Er till saken.
2011-02-03, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prassel-i-graset
Har mönstrat idag. Har fått en plats på AJB som jägare/SF.

Det var runt 50 stycken som har fått en plats på AJB och sista mönstringsdagen är imorgon så det ser ljust ut!
Tyvärr så kollade jag inte hur många som har sökt till AMF1, sorry.

Sökte in på AMF1 (markstrid/amfibie) idag, med andraval på Boden. AMF1, hade 95 platser och jag var den 100 att söka. Boden hade 40 tal platser kvar.
2011-02-03, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hudarns_polare
Jag bland annat.

Hur gick det idag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in