2012-04-18, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Med din vikt skulle jag cykla som en idiot inför maxtestet, allt annat verkar ju bra fysiskt sett. Du ska ju klara av I-provet och få minst en 7:a hos psykologen.

FSJ-utbildningen drar igång då de har behov av soldater och den utbildningen kan man söka till först när man har jobbat 1 år inom FM och när de har behov av soldater som sagt.

int test borde gå bra, skrev 1.9 på HP och är medlem i Mensa! Alla mina nära ock kära förstår inte vrf jag vill bli militär...
2012-04-18, 13:12
Medlem
Sllones avatar
Ringde RM imorse och prata med en trevlig herre som sa att jag gick vidare och skulle få min kallelse nån gång efter nästa vecka.
Han sa att han inte kunde säga vilket datum eftersom dom håller fortfarande på och fixar tider till alla så de kanske ändras imorn sen ändras igen dagen efter igen.
Men åtminstonde vet man att man går vidare och får en kallelse snart
2012-04-18, 17:07
Medlem
Bubbaflexs avatar
Jag ringde RM och fick berättat vilket datum jag skulle mönstra, men det är lite svårt då jag är utomlands på en sedan månader tillbaka redan betald resa...

Någon som har några erfarenheter av att byta mönstrings datum?
2012-04-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbaflex
Jag ringde RM och fick berättat vilket datum jag skulle mönstra, men det är lite svårt då jag är utomlands på en sedan månader tillbaka redan betald resa...

Någon som har några erfarenheter av att byta mönstrings datum?

Det ska tydligen vara svårt att ändra datum. Varför passade du inte på att fråga när du ändå hade ringt?
2012-04-18, 18:34
Medlem
Bubbaflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Det ska tydligen vara svårt att ändra datum. Varför passade du inte på att fråga när du ändå hade ringt?

Jo fick höra det, väldigt svårt som han sa, men ska iaf försöka så fort jag fått brevet
2012-04-18, 22:01
Medlem
kortets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbaflex
Jo fick höra det, väldigt svårt som han sa, men ska iaf försöka så fort jag fått brevet
Jag kunde skjuta upp datumet utan större problem. Men det kanske blir lite svårare att få göra det tidigare.
2012-04-18, 23:34
Medlem
Bubbaflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortet
Jag kunde skjuta upp datumet utan större problem. Men det kanske blir lite svårare att få göra det tidigare.

Okej skönt o höra ska försöka imorgon, vill skjuta det framåt
2012-04-20, 04:52
Medlem
kortets avatar
När man gör GMU (och ev. KMU), hur ofta får man åka hem? Får man bestämma det själv eller är det under specifika datum som man får åka hem?
2012-04-20, 10:25
Medlem
5 gånger fick vi åka hem, du bestämmer inte själv när
2012-04-20, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anton92
5 gånger fick vi åka hem, du bestämmer inte själv när

Hur länge var ni hemma? Över helgen?
2012-04-20, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortet
När man gör GMU (och ev. KMU), hur ofta får man åka hem? Får man bestämma det själv eller är det under specifika datum som man får åka hem?

Ni är arbetstidsreglerade så om du orkar åka hem på kvällen så får du göra det skulle jag tippa på.
2012-04-20, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Hur länge var ni hemma? Över helgen?

Det varierarade från 2 till 5 dagar på I19

Fast det beror på tror jag, A9 rekryter fick 10 dagar ledigt medan vi fick 5 en gång.
Senast redigerad av Qendrim 2012-04-20 kl. 14:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in