2013-06-26, 19:26
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagzor
Vad tror ni är den bästa åldern för GMU?
Om man nu vill jobba inom försvarsmakten en längre framtid

Spelar ingen roll, det är ändå bara 8 år man får jobba där, sen måste man isåfall läsa till officer.
Senast redigerad av Kolagubben 2013-06-26 kl. 19:29.
2013-06-26, 19:46
Medlem
Kan någon vara snäll o beskriva cykeltestet, hur det går till(hur lång uppvärmning, tid mellan nivåer)

Och hur ser de på att man har med sig någon sportsdryck till testet?
2013-06-26, 19:52
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuceTom
Kan någon vara snäll o beskriva cykeltestet, hur det går till(hur lång uppvärmning, tid mellan nivåer)

Och hur ser de på att man har med sig någon sportsdryck till testet?

Fem min uppvärming på samma nivå, sedan så ökar belastningen successivt. Du ska hålla ett visst tempo för att inte blir diskvalificerad. Hur lång tid de tar emellan varje nivå beror bland annat, om inte endast på din kroppsvikt. Har hört lite olika om vätska under testet. Någon har fått ha de, någon annan har inte fått de. Men den lilla tiden du cyklar så kommer en sportdryck inte hjälpa något. Bättre att ladda upp ordentligt med energi innan istället.

PS.
Sök funktionen fungera.
2013-06-26, 19:54
Medlem
Tack för snabbt svar!

Hinner man ladda upp med energi precis innan testet? Eller ska man göra det på morgonen ist?
2013-06-26, 20:00
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Tack för snabbt svar!

Hinner man ladda upp med energi precis innan testet? Eller ska man göra det på morgonen ist?

Beror på hur mycket folk de är som gör testen samtidigt som dig. Ibland kan du få vänta lite om det är kö. Du känner själv din kropp bäst, så du bör veta hur du ska göra för att orka så mycket som möjligt. Jag åt väldigt mycket dagarna innan och extra mycket kolhydrater för att vara säker på att mina muskler var helt återhämtade från träning och att glykogendepåerna var påfyllda.

Sen på själva testdagen så åt jag bara lite choklad för att få lite snabb energi någon timme innan testet, för jag åt då enligt periodisk fasta och jag visste att om jag åt en vanlig lunch så tätt inpå testen så skulle jag bli helt slö i kroppen och underprestera.
2013-06-26, 20:04
Medlem
WillyB0Bs avatar
Citat:
Tack för snabbt svar!

Beroende på vad du gör först så hinner du kanske att käka lunch innan, du måste göra ett läkarprov först där de kollar ögon, hörsel och hjärta osv. innan du får cykla, störst chans är väl att du får käka innan, käka inte för mycket

Ställ in stolen flera gånger innan du börjar (jag gillade när jag kunde sträcka ned benet hela vägen) och hitta andningen under uppvärmningen och håll ett visst tempo, du ska inte tänka på en ny teknik då det börjar bli jobbigt. Så länge du möschar på bra så får du din sjua.
2013-06-26, 20:14
Medlem
Har hört att man ligger på en 5a redan efter uppvärmning, stämmer detta?
2013-06-26, 20:21
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Har hört att man ligger på en 5a redan efter uppvärmning, stämmer detta?

Tror inte de stämmer.. Hade typ en 3:a eller 4:a efter uppvärmingen om jag inte missminner mig.. Kanske tom en 2:a.. Fick iaf en 7:a hade säkert fått en 9:a om jag inte varit så jävla fet, fick cykla typ 1.75 min/nivå..
2013-06-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Spelar ingen roll, det är ändå bara 8 år man får jobba där, sen måste man isåfall läsa till officer.

Okey, visste jag inte :O
Går det är läsa till officer tidigare?
2013-06-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cookiiemonstah
Yes ! Men väntan är jobbig !

Sökte in till R3 / räddning , reparation och röjning . Tror de fanns 4-6 platser kvar och då mönstrade jag ändå den 3:e Juni!!

Måste fråga vad du fick på testerna?! Är själv väldigt intresserad av den utbildningen!
2013-06-26, 22:16
Medlem
Nominis avatar
Funderar starkt på att söka till GMU efter skolan, är det något ni rekommenderar? GMU alltså?
2013-06-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fagzor
Måste fråga vad du fick på testerna?! Är själv väldigt intresserad av den utbildningen!

I- test - 4
Styrka- 8
Fys- 7
Syn - A
Hörsel - A
Psyk - 6
befällslämplighet - ej bedömt ( 5 eller mer på iq krävs )
Sammanvägd tjänstbarhet - A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in