Citat:
Ursprungligen postat av Ribbentrop
Eum ok, blev du accepterad med det eller? Jag ska börja träna rätt så snart (studerar fortfarande på gymnasiet så har inte så mycket tid för det än). Utbildningen börjar ju inte förrän i augusti (eller i september, och det är den jag vill göra) så jag har ju rätt så lång tid under sommaren att träna. Dock undrar jag när testet kommer. Hur snart inpå sista anmälningsdagen får man svar? Sista ansökningsdagen är ju den 25 mars, så hur lång tid efter det får man veta om man gått vidare och i så fall ska man testas direkt?
EDIT: Sista dagen för anmälan är den 25 mars, men man får göra rekrytertestet fram till den 9 april. Så hur lång tid efter detta får man svar menar jag då?
Jag fick 5or i allt förutom styrkan då och nej, jag kom inte in på mina förstahandsval men jag hade tur och fick chansen att göra GMU genom hemvärnet och sedan söka till yrkesförband (om jag inte ångrar mig och vill skriva på endast för hemvärnet dvs.)
Dina chanser att komma in beror ju inte bara på dina egna resultat utan på alla dom andra som gör testet. Det är viktigt som fan att du tränar innan mönstringen så du kommer in på det du söker, så lägg mer krut på att planera träning och så inför mönstringen istället för själva GMU'n så du inte hamnar i samma idiotiska situation som mig (tog nästan för givet att jag skulle komma in och tänkte att jag skulle träna när GMUn närmade sig, som sagt.. för mycket hembränt på högstadiet)
Jag är ingen träningsvetare men det är ju två månader kvar tills dom börjar med mönstring verkar det som så om du börjar träna nu så hinner du nog få upp flåset lite
Angående datumen så stor nog det mesta här
http://www.rekryteringsmyndigheten.se/datum