2012-03-01, 17:38
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Haha, om du menar att ovanstående uttalande inte är att spy galla, ja vad är isåfall det? Varför vill du göra en "sjukt dålig" utbildning överhuvudtaget?

Jag vill inte göra en "sjukt dålig" utbildning. Var får du detta ifrån?
2012-03-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tintin-

du kan väl göra om allt utom psykolog/datatest varje gång du mönstrar har jag för mig
2012-03-01, 17:47
Medlem
Citat:
Är du på riktigt så trög eller låtsas du bara? Du säger att FMs utbildningar (GMU inkluderat) är "sjukt dåliga" och att du "aldrig skulle sätta din fot i ett krig efter svensk militärutbildning" samtidigt som du aktivt sökt och vill veta om du har en chans i framtiden att ta dig in.

Sen driver jag inget "näthat". Denna situation har du ställt till med helt själv.
2012-03-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ditt mönstringsreslutat är ju bättre än mitt, och om jag förstår det rätt blev du inte antagen till logistik, så därmed tänker jag ju att det är fullt logiskt att jag inte kommer bli antagen.

Jag mönstrade för GMU 2/3, men sökte inget. Har nu sökt till GMU 4/5 (har inte fått brev ännu) men behöver jag åka ner till rekryteringsmyndigheten för att prata med yrkesvägledaren igen, alltså inga tester kan göras om?

Du får snacka med YV och se vad han/hon säger.
2012-03-01, 17:53
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Är du på riktigt så trög eller låtsas du bara? Du säger att FMs utbildningar (GMU inkluderat) är "sjukt dåliga" och att du "aldrig skulle sätta din fot i ett krig efter svensk militärutbildning" samtidigt som du aktivt sökt och vill veta om du har en chans i framtiden att ta dig in.

Sen driver jag inget "näthat". Denna situation har du ställt till med helt själv.

Jag kan inte själv bedöma om jag är "så riktigt trög", men har aldrig tidigare fått denna kommentar av en annan människa. Så den frågan kan jag tyvärr inte ge dig ett konkret svar på i nuläget.

Nu hittar du på ingen gosse. Kan du citera var jag skriver att "FMs utbildning (GMU inklurderat) är sjukt dåliga"?

Varför är du så upprörd av att jag inte vill delta i en krigssituation? Kommer detta personliga beslut av mig att påverka dig på något negativt sätt?

Kan man passivt söka sig Försvarsmakten, eller vad fan syftar du på nu ingen? Skärp dig och kom in i debatten.
2012-03-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader
Men det där är ju GMUn på Livgardet? Är väl inte samma sak som att söka till Högvakten?

LG är väl just insatssoldatet och Militärpoliser, eller har jag fel? En insatssoldat ska nog kallt räkna med att få stå lite högvakt då och då. Deras jobb är just att vakta byggnader och eskortera folk. Det var så jag fick utbildningen beskriven för mig iaf.
2012-03-01, 18:02
Medlem
Citat:
Jag kan inte själv bedöma om jag är "så riktigt trög", men har aldrig tidigare fått denna kommentar av en annan människa. Så den frågan kan jag tyvärr inte ge dig ett konkret svar på i nuläget.

Nu hittar du på ingen gosse. Kan du citera var jag skriver att "FMs utbildning (GMU inklurderat) är sjukt dåliga"?

Varför är du så upprörd av att jag inte vill delta i en krigssituation? Kommer detta personliga beslut av mig att påverka dig på något negativt sätt?

Kan man passivt söka sig Försvarsmakten, eller vad fan syftar du på nu ingen? Skärp dig och kom in i debatten.

Aktivt söka=du söker aktivt. Du söker samtidigt som du försöker ta reda på information och håller dig uppdaterad.

Nej, du har inte ordagrant skrivit GMU, men jag tar för givet att du menar GMU också, när du dömer ut all militärutbildning inom FM.

Nu tänker jag lämna denna disukssionen då det är som att tala med en vägg. Du har gjort bort dig och du framstår bara dummare och dummare för varje inlägg du gör, så för din egen skull, skriv inget mer.
2012-03-01, 18:03
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
haha är det inte lilla främlingslegionären som hittat tillbaka hit igen?

Citat:
Leker du nån typ av journalist, eller? Löjlig människa.

Ge ett exempel på när jag "spytt galla". Nå?

Att jag inte "skulle sätta min fot i krig efter svensk miltärutbildning" utesluter väl inte att jag inte heller skulle "sätta min fot i krig" efter norsk, dansk, rysk, turkisk, kinesisk eller nigeriansk miltärutbildning?

Sen vill även betona att jag starkt tar avstånd från ditt näthat, nisseg1.

ett exempel på när du spyr galla på FM:

Citat:
Vill du slippa den kulturmarxistiska (politiskt korrekta) hatpolitiken bör du söka dig till Franska Främlingslegionen, som tillskillnad från "Försvarsmakten" inte lider av en mans- och svenskhatande ideologi. Att kvinnor systematiskt kvoteras in i utbildningar, speciellt militära sådana, gör tyvärr Försarsmakten till en av världens sämsta militära orginasationer, just på grund av denna orsak.

https://www.flashback.org/sp35686919

"
Citat:

"Nää vaddå jag har inte sagt att FMs utbildning är sjukt dåliga.... bara att FM är en av världens sämsta militära organisationer........ men vaddå liksom, jag menade ju inte att de är dåliga för det...? eller?"
2012-03-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader
haha är det inte lilla främlingslegionären som hittat tillbaka hit igen?

ett exempel på när du spyr galla på FM:

https://www.flashback.org/sp35686919

"

"Nää vaddå jag har inte sagt att FMs utbildning är sjukt dåliga.... bara att FM är en av världens sämsta militära organisationer........ men vaddå liksom, jag menade ju inte att de är dåliga för det...? eller?"

Haha, spot on.
2012-03-01, 19:37
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Jag mönstrade för GMU 2/3, men sökte inget. Har nu sökt till GMU 4/5 (har inte fått brev ännu) men behöver jag åka ner till rekryteringsmyndigheten för att prata med yrkesvägledaren igen, alltså inga tester kan göras om?

Du kommer troligtvis ges möjligheten att göra om cykel/styrke test så du kan förbättra dig, inget måste.
2012-03-01, 20:17
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Du kommer troligtvis ges möjligheten att göra om cykel/styrke test så du kan förbättra dig, inget måste.

Okej, ska då göra det, med tror dock att inskrivingstestet väger för mycket för det suger ju.
2012-03-01, 22:38
Medlem
fabbbes avatar
Hej!
Är det någon som vet hur tungt bostadsort väger för GMU hemvärn? Bor i sthlm men har sökt gmu-hv uppe i Umeå. Är det någon som vet vad man bör ha för resultat för att komma in i Umeå?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in