2012-07-13, 18:59
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Kom nyss hem och fick se brevet i brevlådan, visste då att detta inte bådade gott. Det gick alltså åt helvete.

//Woord

Om man ändrade så att alla som vill får göra lumpen då? Men kanske ingen garanti för fortsatt anställning?

Vad skulle du tycka om det?
2012-07-13, 19:18
Medlem
woords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Om man ändrade så att alla som vill får göra lumpen då? Men kanske ingen garanti för fortsatt anställning?

Vad skulle du tycka om det?

Svårt att säga. Det kan ju vara som så att man hade en dålig dag under mönstringen och på så sätt inte kom in (inget jag skyller på) men om man kommer in trots en dålig mönstringsdag så får man visa vad man går för under tre månader. Men å andra sidan ska ju inte vilken tjomme som helst komma in.

Så både ja och nej.

//Woord
2012-07-13, 19:38
Medlem
Ni som har accepterat eran antagning, har ni fått mail eller dylikt som bekräftar att ni har accepterat plats, tid och förband?
2012-07-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallepnken
Ni som har accepterat eran antagning, har ni fått mail eller dylikt som bekräftar att ni har accepterat plats, tid och förband?

Nej, inte jag iaf. Räknar med lite mer info när vanliga brevet kommer.
2012-07-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Nej, inte jag iaf. Räknar med lite mer info när vanliga brevet kommer.

Ja, precis. Blev lite nojig då jag accepterade via iphonen. Men kan boka resa till utbildningen, så har svårt att tro att nåt gick fel.
2012-07-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skateollie
Någon som har koll om man fick göra omprov på cykel om man söker nästa gång?
Resultaten från fys-delen sparas i 3 månader.
2012-07-13, 22:41
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:

Nej inte jag heller, mailade dem och sa att jag ville ha en bekräftelse men inget svar ännu.
Antagligen får man mer info i brevet som kommer under nästa vecka.
2012-07-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skateollie
Jaha, då blev man INTE antagen. Blev dock placerad i den andra nomineringen så det är inte kört ännu!

Mina resultat:
IQ: 9
Cykel: 6
Styrka: 7
Psykolog: 6
Befäl: 6

Kommer jag inte via andra nomineringen så söker jag fan nästa gång.

Mina resultat:
IQ: 6
Cykel: 7
Styrka: 8
Psykolog: 6
Befäl: 6

Sökte p4 markstrid precis som du, jag blev nekad och är inte i någon nominering eller reserv what so ever. Tydligen väger de jävla i-testet mer än fysiken.

Btw. Grymt att sätta en 9a på I-testet. Önskar dig lycka till med nomineringen, kanske någon som hoppar av/tackar nej, det får du allt hoppas
Senast redigerad av jollish 2012-07-13 kl. 22:51.
2012-07-13, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage
Nej inte jag heller, mailade dem och sa att jag ville ha en bekräftelse men inget svar ännu.
Antagligen får man mer info i brevet som kommer under nästa vecka.

Jag ringer dem på måndag. Tycker att det är lite dåligt av dem att inte ens skicka ut en bekräftelse via mail om plats och att man är intagen.
2012-07-14, 10:22
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Jag ringer dem på måndag. Tycker att det är lite dåligt av dem att inte ens skicka ut en bekräftelse via mail om plats och att man är intagen.

Håller absolut med. Man känner en liten oro att man kanske ändå inte har tackat ja eller liknande även fast man har det. Ja för det, posta ett inlägg när du ringt dem och berätta hur det är tänkt
2012-07-14, 19:59
Medlem
ska in å tacka ja till gmu plats. Fick mitt andrahandsval som var bevakningssoldat -.- men som sagt GMU utbildningarna ser likadana ut oavsett vad man gör dem väl? Och ja kan väl om ja skulle vilja välja et annat befattningsområde efter GMU om ja nu inte vill vara hevärnet.
2012-07-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
ska in å tacka ja till gmu plats. Fick mitt andrahandsval som var bevakningssoldat -.- men som sagt GMU utbildningarna ser likadana ut oavsett vad man gör dem väl? Och ja kan väl om ja skulle vilja välja et annat befattningsområde efter GMU om ja nu inte vill vara hevärnet.
Bevakningssoldat vart?
Kom in som bevakningssoldat i Skredsvik den 20 aug

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in