2013-04-27, 12:45
Medlem
Dalle94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qUad94
2. Jag mönstrade för några dagar sedan. Det enda kollen de gjorde på mina fötter och knän var genom att jag skulle stå med fötterna tätt ihop, sedan så skulle jag vinkla ut fötterna åt varsitt håll, med hälarna kvar på samma ställe som tidigare. Vet egentligen inte vad man kan uttyda av detta test, med uppenbarligen kan de kanske se om man har problem med fötterna.

Oj oj, låter inte som det är till min fördel. Får väl dra till en sjukgymnast och fråga runt. Förhoppningsvis så kan jag få något papper eller någon lösning.

Hursomhelst, tackar för svar.
2013-04-27, 13:08
Medlem
Revoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshprince
Jobbar i firman och vi har folk som är laktosintolertanta, inga problem. Händer ju dock titt som tätt att detta missas i utskicken när man får käka isolerat ute på övningsfält vilket resulterar i att dom ibland får gå utan.

Då förstår jag inte riktigt varför glutenintolerans skulle innebära ett problem.
2013-04-27, 18:06
Medlem
Pangaea250s avatar
Man ska få lov till särskilt bostadsbidrag när man gör GMU så länge som man bott på samma adress längre än 3 månader. Står inte särskilt mycket om det på Försäkringskassans hemsida dock. Någon som vet något om detta? Finns det några inkomsthinder el. dylikt?
2013-04-27, 20:35
Medlem
aNKones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramatisten
Kan man göra GMU i Arvidsjaur (Arméns Jägarbataljon) ? Vad krävs det för resultat på mönstringen för att komma upp dit?

Ja. Du kan genomföra GMU vid AJB.

7 cykel
7 styrka
7 psykolog
5 Dator
2013-04-28, 02:36
Medlem
När kan man söka till GMU 1 2014? Hittar ingen info på de.
2013-04-28, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
När kan man söka till GMU 1 2014? Hittar ingen info på de.

"Ansökan öppnar den 29 juli 2013 och du kan ansöka till och med den 1 september."
http://www.rekryteringsmyndigheten.se/malgruppsnavigering/om-du-skall-testas/tester-for-forsvarsmakten/datum-for-ansokan-tester-och-utbildningar/
2013-04-28, 19:24
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOtippad
Du kommer bli grymt populär vart du än hamnar med inställningen att alla som inte löser en stridande befattning inte är riktiga soldater. Jag lämnade precis min stridande befattning för att ta en paus inför spec.off studier och blir smått förbannad när jag hör sånt. Lycka till att kriga utan dessa killar/tjejer.

Nu sa jag i och för sig inte att de ej var riktiga soldater och ifall det gick att tolka så ber jag om ursäkt. Det jag ville framföra var att jag har ett väldigt begränsat urval i och med längd och syn och det tilltalar mig icke att jobba inom logistik eller ledning.
2013-04-28, 20:28
Medlem
zyltburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Nu sa jag i och för sig inte att de ej var riktiga soldater och ifall det gick att tolka så ber jag om ursäkt. Det jag ville framföra var att jag har ett väldigt begränsat urval i och med längd och syn och det tilltalar mig icke att jobba inom logistik eller ledning.

Jag har hört från folk som jobbar i FM att det kan gå att byta till en stridande befattning trots längd- och synkrav efter att man genomfört GMU.
2013-04-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apocalyptor
Tack för det.

Hur högt i tak är det generellt sett bland gubbarna? Är det dödligt allvar eller är ett par supar i tältet helt okej?

Hos oss är det högt i tak men sen har vi inte så mycket gubbar heller. Medelåldern ligger hos oss på runt 25-30 år. Men det är säkert olika beroende på förband. Man får helt enkelt hitta ett seriöst förband.

Sen har vi ju inte samma standard som anställda. Det är inte möjligt när vi alla har ett civilt jobb och gör det här på vår fritid. Men hos oss är motivationen bra.
2013-04-29, 11:09
Medlem
En fråga, är beslutet om att du är antagen till GMU det sista du får i brevlådan innan du rycker in eller borde jag förvänta mig någon sorts inkallelseorder? Isf, när ska jag förvänta mig att få den? (Rycker in 10 Juni)
2013-04-29, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTrey
En fråga, är beslutet om att du är antagen till GMU det sista du får i brevlådan innan du rycker in eller borde jag förvänta mig någon sorts inkallelseorder? Isf, när ska jag förvänta mig att få den? (Rycker in 10 Juni)
Jag har precis muckat från GMUn på P7 och vi fick ett välkomstbrev ca 3 veckor innan inryck i januari. Där hade de skrivit ett preliminärt schema för GMUn och allmänt gratulerade oss till vår GMU plats.
2013-04-29, 19:18
Bannlyst
Någon som kan svara på följande fråga?

Vad är skillnaderna på att göra GMU och på att vara anställd soldat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in