2012-02-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oRuse
Ja det ska ändras, men frågan är varför det tar sådan tid? Jag själv är inte drabbad men vet vissa som är frustrerade..
Jag är otroligt frustrerad. Genomförde GMU 1 2011 och ville söka aspirantutbildning för att sedan ta mig vidare till OU men de tog tydligen bara in värnpliktiga i år. Det suger.
2012-02-25, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Lix
Jag är otroligt frustrerad. Genomförde GMU 1 2011 och ville söka aspirantutbildning för att sedan ta mig vidare till OU men de tog tydligen bara in värnpliktiga i år. Det suger.

Med tanke på att FM varit så ofantligt efterblivna de senaste åren att de helt reserverat vissa officersutbildningsplatser för personer som gjort aspirantutbildning och GMU, som således fått platser innan de ens fått någon som helst militär utbildning, utan att ens låta personer med värnplikt i ryggen konkurrera om dessa platser ser jag detta som ett steg i rätt riktning att FM faktiskt tar vara på de människor man under tidigare år lagt mycket tid och pengar på att utbilda.
2012-02-25, 09:52
Medlem
REALINs avatar
Dom soldater som jobbat några år borde vara dom som söker sig till OFF/SOU.
2012-02-25, 15:02
Medlem
Hej

är en 18 årig kille som snart tar studenten. mina intressen är Kampsport samt konditionsträning/styrketräning gillar utmaningar. Har också ett stort intresse inom Datorer/IT.

Funderar på att ansöka till GMU men vet inte vad jag skulle ta mig till efteråt?

Vad kan passa mig med mina intressen?

Mvh Argono
2012-02-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argono
Hej

är en 18 årig kille som snart tar studenten. mina intressen är Kampsport samt konditionsträning/styrketräning gillar utmaningar. Har också ett stort intresse inom Datorer/IT.

Funderar på att ansöka till GMU men vet inte vad jag skulle ta mig till efteråt?

Vad kan passa mig med mina intressen?

Mvh Argono

Kanske lite långsökt.. men försvaret kanske beskriver de olika befattningarna på sin sida och på sätt så skulle ju du kunna ta reda på själv vad som passar dig istället för att någon annan ska bestämma åt dig? Bara en tanke som slog mig.
2012-02-25, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Kanske lite långsökt.. men försvaret kanske beskriver de olika befattningarna på sin sida och på sätt så skulle ju du kunna ta reda på själv vad som passar dig istället för att någon annan ska bestämma åt dig? Bara en tanke som slog mig.

Jasså med min text ville jag alltså att någon skulle bestämma något åt mig.

jävla idiot
2012-02-25, 16:39
Medlem
Citat:

jävla idiot

Jag kan tipsa dig om vad du ska bli: ingenting.
2012-02-25, 17:16
Medlem
Citat:

jävla idiot

Du la upp för svaret själv. I ditt första inlägg här skriver du att Datorer/IT är något som du har intresse för och ändå så kan du inte ens söka efter jävligt simpel info med hjälp av t ex. google själv? Samtidigt så ser du ju vad de olika befattningarna innebär och kan således välja något som passar dig. Men det kanske är bättre som sagt att andra väljer åt dig? Vore ju dumt att gå in på en sida med JUST den infon du söker när andra kan försöka komma på saker du skulle kunna gilla.

Har du problem med att folk ger dig svar på tal, eller kanske brusar upp dig när du inte gillar vad en person svarar/frågar dig. Då ska du nog jobba på det sista tiden innan psykologen, du är rätt så -feting- körd där annars.

GL HF kompis!
Senast redigerad av Sajked 2012-02-25 kl. 17:18.
2012-02-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Du la upp för svaret själv. I ditt första inlägg här skriver du att Datorer/IT är något som du har intresse för och ändå så kan du inte ens söka efter jävligt simpel info med hjälp av t ex. google själv? Samtidigt så ser du ju vad de olika befattningarna innebär och kan således välja något som passar dig. Men det kanske är bättre som sagt att andra väljer åt dig? Vore ju dumt att gå in på en sida med JUST den infon du söker när andra kan försöka komma på saker du skulle kunna gilla.

Har du problem med att folk ger dig svar på tal, eller kanske brusar upp dig när du inte gillar vad en person svarar/frågar dig. Då ska du nog jobba på det sista tiden innan psykologen, du är rätt så -feting- körd där annars.

GL HF kompis!

Eftersom jag är helt ny inom detta område tänkte jag se om någon visste något som passade mina intressen men flashback kanske inte var det bästa stället.

Ska inte förstöra tråden ännu mer så jag tackar för mig och jag får väl leta runt lite mer.
2012-02-25, 18:21
Medlem
Citat:
Eftersom jag är helt ny inom detta område tänkte jag se om någon visste något som passade mina intressen men flashback kanske inte var det bästa stället.

Ska inte förstöra tråden ännu mer så jag tackar för mig och jag får väl leta runt lite mer.

Jag hoppas du inte missade mitt inlägg om att försvarets hemsida kanske skulle kunna vara något? Du hittar svaren där och du kan även se vilka förband som rekryterar efter avslutade GMU omgångar.
2012-02-25, 19:29
Medlem
Är det någon som fått besked via brev ännu? Det var väl sagt att de som inte blivit antagna skulle få reda på det i veckan?
2012-02-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloh
Är det någon som fått besked via brev ännu? Det var väl sagt att de som inte blivit antagna skulle få reda på det i veckan?

Vet att många blivit uppringda och blivit erbjudna platser på annan GMU (om tillräckligt många kan tänka sig detta). De har ingen jobbgaranti trots avslutad GMU och godkända resultat. Utan de får söka vakansplatser efter avslutad GMU. Men FM gör detta då det är brist på rekryter tydligen och de räknar väl med att ett antal ska hoppa av också. Vet att K3 fick ungefär 60 av 100 rekryter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in