Citat:
Ursprungligen postat av KillBob
Angående styrketestet som görs via den här maskinen (som jag glömt namnet på), jag var på gymmet idag och tänkte försöka förbereda mig tekniskt för denna men är lite osäker på hur jag skall träna för det. Vad jag hört är det som att göra ett marklyft med skivstång, dvs att man först lyfter med benen och sedan med överkroppen till haka/bröst och maskinen mäter hur stor kraft man lyfter med - stämmer detta? Hur skall man lyfta för att maxa detta, tips eller videor? Antar att rak rygg, lyfta med benen och sedan hålla rak i stången borde vara optimalt.
Behöver man öva något för det teoretiskt testet hos psykologen - detta är ett IQ-test antar jag?
På cykeln - är det tillåtet att stå upp eller måste man sitta ner?
Tack för svar!
Nu har jag aldrig i mitt liv gått på prövning ännu, men jag ska det.
Följt denna tråd och snackats mycket om Isokai övningen som den kallas. Folk beskrivit det vara som en barbell high pull. Video:
http://www.youtube.com/watch?v=hw3Q7Ek64Y8
Kom ihåg att det inte bara är styrkan, utan kordinationen och tekniken vid lyftet. Börja låg vikt.
Här är en sida om Isokai övningen också
http://isokai.se
Man står helt enkelt på en våg och du ska dra upp stången. Vad jag förstått det som så är det trögt att få upp stången, fastän du tar i allt du har så kommer den lyfta sakta vad jag fattat det som. Så när du övar kanske testa köra lite sakta övningen.
Angående psykologen så är det ett helt vanligt samtal enligt de här i tråden. Du kommer få flertal frågor som vanliga psykologer brukar ställa. Gå bak i tråden lite så finner du frågor som andra fått.
Det är inget IQ test vad jag förstått, dom vill bara veta vad du är för person och om du är något för Försvarsmakten. Antar att det är positivt om du har vänner, om du inte har problem med polisen, alkohol eller psykiska problem. Att du helt enkelt gör ditt bästa i livet och är social och som person kanske vara "ledartypen". Ljug inte, men försök dra fram dina positiva egenskaper men ha lite självkritik också som du kan ta emot.
På cykeltestet har jag läst i denna tråd att man INTE får stå upp. Du måste sitta ner hela tiden.
Detta är det jag fått reda på under tiden i denna tråd i alla fall. Helt klart värt om du tar lite tid och läser bakåt i tråden några sidor så finner du ännu mer svar