Citat:
Ursprungligen postat av Bubbaflex
Kan det vara värt att införskaffa sig ett eget par ordentliga kängor inför GMU eller klarar man sig bra på de man får plocka ut?
90-kängan funkar bra för GMU-ändamålet. Ni kommer inte gå överdrivet långt med särskilt tung packning. Kanske möjligen under Aldrig ge upp. Sen är det inte säkert att du får ha egna kängor. Jag hade ett par Meindl Performance sedan innan och dom fick jag inte ha förrän jag blev anställd. Problemet med 90-kängan är att den passar verkligen inte för alla. Om det hade gjort en skadeanmälan för varje skada som uppkommit i samband med 90-kängan hade den varit borttagen inom 2 år efter att den infördes.'
Förhoppningsvis får ni ut Känga-08 också. Det är en Meindl Kampstiefel känga med en innersko som man kan använda då det räknas bli blött (jävligt dum konstruktion dock). Dock inte alla som får ut den, står ju trots allt i Uniformsbestämmelser 2009 v 1.4 "[...]marschkänga 08 är en av FM tillhandahållen känga avsedd för jägarförband och för personal med medicinska skäl.".
Kanske svävar ut för mycket nu, men som svar på din fråga:
JA du kan klara dig på Marschkänga 90. Det du bör göra är att gå till sjukan det första du gör och säga att du behöver helgjutna inlägg till dom.

Lycka till!
EDIT: Vilket förband ska du göra GMU på?