2011-12-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunknapkr
Ringde precis, stod inte ut med att vänta + att det tog ett tag att förbereda sig för ett eventuellt nej

Men, fjärde reserv på amf1, med lite tur så ska det väll gå i mål? Och nu, ännu mer vänta!

Vilka var dina betyg nu igen?
2011-12-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunknapkr
Sökte du amf1 1:a hand?

Jag är inte så insatt i hur tjänstbarheten B påverkar, men med dina mer eller mindre suveräna resultat, så tror jag, med tanke på att du inte fått brev, att det ser ljust ut! En hög placering som reserv eller rent av antagen.

Det finns säkert en notering till din tjänstbarhet som visar exakt vad det är som påverkar den. kan tänka mig att det tas med i beräkningen!

Ska bli kul att se hur det går, du får pma eller posta här i tråden när du vet!

Tack! Vad kul att höra. Håller tummarna.
Absolut, det ska jag!
2011-12-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anton92
Vilka var dina betyg nu igen?

De finns på föregående sida inlägg nr 6
2011-12-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Predator1337
Hur bra hörsel måste man ha för att bli antagen ?

Så här ser värdena för min hörsel ut:
Frekvenserna för varje öra:

------------250 500 1000 2000 3000 4000 6000 8000 Hz
-Höger öra: 10 10 10 10 10 10 10 10 dB
-Vänster öra:10 10 10 10 10 10 75 65 dB

enligt flygläkaren så är min hörsel godkänd, dock som trafikflygare. Jag vet inte hur kraven hos millitären ser ut

Dessa är ej godkända. Du får max ha 25db nedsättning. Spelar ingen roll vilken befattning du söker.
2011-12-08, 14:05
Medlem
Gangster.s avatar
Kan någon ge ett bra svar:

Hur blir man stridspilot i Försvarsmakten? Med start från GMU dvs. Gärna alla steg man ska utföra för att bli färdig och klar stridspilot, JAS-pilot alltså.

Mvh
2011-12-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangster.
Kan någon ge ett bra svar:

Hur blir man stridspilot i Försvarsmakten? Med start från GMU dvs. Gärna alla steg man ska utföra för att bli färdig och klar stridspilot, JAS-pilot alltså.

Mvh

Sök till GMU omgång 1,
Välj pilot när du söker
Klara testerna
Klara GMU
Klara stridspilotutbildningen
Få anställning

Läs på här för mer detaljerat:
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-officer/Funktioner/Luftstrid/Stridspilot/

Skaffa ingen info om hur man gör själva testerna eftersom detta inte kommer hjälpa dig, vissa saker som testas är dock: spatial förmåga, stresshantering och simultankapacitet mm,

Det går att träna tills sig men oftast har du det eller så har du det inte

Lycka till
2011-12-08, 14:32
Medlem
Gangster.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Sök till GMU omgång 1,
Välj pilot när du söker
Klara testerna
Klara GMU
Klara stridspilotutbildningen
Få anställning

Läs på här för mer detaljerat:
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-officer/Funktioner/Luftstrid/Stridspilot/

Skaffa ingen info om hur man gör själva testerna eftersom detta inte kommer hjälpa dig, vissa saker som testas är dock: spatial förmåga, stresshantering och simultankapacitet mm,

Det går att träna tills sig men oftast har du det eller så har du det inte

Lycka till

Ok! Är det under "Klara testerna" som man Mönstrar? eller har jag fått det fel?
2011-12-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangster.
Ok! Är det under "Klara testerna" som man Mönstrar? eller har jag fått det fel?

Du kommer få mönstra, på de testerna så behöver du snitta på 6-7or för att gå vidare, klarar du det så får du göra de svåra testerna på dag 2, viket inkluderar det jag nämnde ovan. sen är det läkartester, beeptest där man ska klara 11,6(inte helt säker på detta men har för mig att det var mindre än 12 iaf) och lite andra saker, nästan allt finns att läsa på försvarsmaktens hemsida fast det kommer nog inte hjälpa dig så mycket,

Så ut och spring med dig, hjärngympa övningar skadar nog inte att göra och va/bli en stresstålig person så "borde" du klara testerna, sen kanske RM säger att du inte är rätt person för jobbet, men det är en annan sak

Du kan heller inte vara för lång eller tung, men sånt står på hemsidan bara att kolla upp redan innan du söker

Det är svårt men inte omöjligt att komma in
2011-12-08, 15:07
Medlem
Jag har både haft astma, kattallergi, hundallergi, pollenallergi, nötallergi, kvalster, damm...

Jag fick Tjänstbarhet A

Konstigt för er andra som fick B för så lite som hundallergi, dock hade jag med mig intyg, kanske är det
2011-12-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YouKnowMeDontYou
Jag har både haft astma, kattallergi, hundallergi, pollenallergi, nötallergi, kvalster, damm...

Jag fick Tjänstbarhet A

Konstigt för er andra som fick B för så lite som hundallergi, dock hade jag med mig intyg, kanske är det

Haha va? jag är snuvig 2 veckor om året på högsommaren, fick B för det, olika läkare tycker olika saker kanske?
2011-12-08, 15:42
Medlem
Citat:
Haha va? jag är snuvig 2 veckor om året på högsommaren, fick B för det, olika läkare tycker olika saker kanske?

Ja möjligtvis, men då jag har växt bort det mesta och hade intyg från en överläkare så antar jag att det tynger rätt mycket
2011-12-08, 15:52
Medlem
Gangster.s avatar
Citat:
Du kommer få mönstra, på de testerna så behöver du snitta på 6-7or för att gå vidare, klarar du det så får du göra de svåra testerna på dag 2, viket inkluderar det jag nämnde ovan. sen är det läkartester, beeptest där man ska klara 11,6(inte helt säker på detta men har för mig att det var mindre än 12 iaf) och lite andra saker, nästan allt finns att läsa på försvarsmaktens hemsida fast det kommer nog inte hjälpa dig så mycket,

Så ut och spring med dig, hjärngympa övningar skadar nog inte att göra och va/bli en stresstålig person så "borde" du klara testerna, sen kanske RM säger att du inte är rätt person för jobbet, men det är en annan sak

Du kan heller inte vara för lång eller tung, men sånt står på hemsidan bara att kolla upp redan innan du söker

Det är svårt men inte omöjligt att komma in

Är just nu 1.92 lång och 88 pannor? läste att 1.91 var maxlängd.... ?!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in