Citat:
Ursprungligen postat av Nejsajag
"Brödraskapet" man hör om uppstod ju för att de flesta mot sin vilja satt i samma båt och inte hade något val. Dvs vpl. Nu ser man väl varandra mer som kollegor.
Tufft och fysiskt rimmar illa med P4.
Du slipper inte könskvotering eller politisk korrekthet någonstans, skulle väl möjligen vara på jägarförband men jag tror inte det. Den sista strimman Icke-PK dog med värnplikten.
Vilka förband förutom jägare brukar vara hyfsat tuffa fysiskt vad gäller markstrid? Vill mest kolla alternativen. Hur ser I19 ut?
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Det är könskvotering till alla utbildningar. Så länge en tjej klarar minimumkraven för sökta befattningen så kommer hon in. De som inte pallar gallras ju bort och du "slipper dessa". Förstår inte vad du vill åt med ordet "brödraskapet"? Utveckla gärna.
Dykare lär väl bli svårt att söka sig till. Ingen aning om hur skalan för synen ser ut, har du kollat upp den? Är det så att till och med marsktrid är uteslutet för din del?
Med brödraskapet syftar jag väl mer på den "broderliga andan". Jämför med att vara med grabbarna och gänget där könen är blandade. Jag kanske umgås i fel kretsar men att vara endast med grabbarna är ju helt skilt gentemot att vara med en könblandad grupp med nära vänner. Jag kanske även blivit lite Hollywoodiserad av filmer och serier, såsom
Saving Private Ryan och
Band of Brothers. Men jag är bara lite nyfiken på hur det ser ut.
Angående synen så har jag blivit desto oroligare. Jag ser ju klockrent med hjälpmedel som linser och glasögon. Utan hjälpmedel så ser jag inte detaljer på träd men jag ser ju vad saker och ting är på längre avstånd.