Citat:
Ursprungligen postat av XanX
@567 : Vad gick du på gymnasiet

? Måste ju kolla så de håller mönstret.
Nu känner ju inte jag 567(tror du menar den andra snubben som postade sina resultat), så han kan ju lika gärna läst en estetisk linje. Bland de jag känner så låg/ligger de flesta på den nivån. De kanske har lättare att få högt på i-provet om man pluggat d/e-kurser i matte, teknik och fysik mm? Provet består ju till många delar av sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av Kidprordy
Svar: nej dom hade cirka 15-20 reserver till jägarsoldat
Stämmer säkert. Jag gick efter vad en annan kille skrivit tidigare i tråden, men då var det ett par dagar kvar av antagningsprövningarna så lär väl ha ramlat in några fler efter det.
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Luther-Davis
Sen är mönstringresultatet i princip värda piss så fort utbildningen har börjat, ungefär som högstadiebetygen när man väl kommit in på en gymnasielinje. Sen är frågan om de kommer att ha infohelg motsv. i år med en del tester för att sålla bort agnarna från vetet
Naturligtvis måste man prestera under GMU(eller tidigare GSU:n). Men det är fortfarande de som ligger till grund för vad man blir placerad som efter mönstringen, och där vill de ju ha in de med bäst resultat till de "svåraste" platserna, bla. plutonsbefäl då.
Nej, de kommer inte ha någon infohelg/extramönstring då utbildningen ska vara i princip den samma oavsett regemente. GMU:n är som en enda lång extramönstring för deras del. De som bedöms lämpliga blir erbjuden fortsättning, precis som på alla andra förband.
Citat:
Ursprungligen postat av gibfel
.
Se ovan. Jag håller helt med om att PV:s tester inte är raketforskning direkt.