Citat:
Ursprungligen postat av Klingeroth
Skönt att höra. Blev lite orolig då en användare i "mönstring åt helvete..."-tråden påstod att psykologen sparar anteckningar om vad man sa och vad man fick för resultat osv även om det gått över ett år. Det var just mognad de tyckte att jag behövde, så jag låter tiden ha sin gång och hoppas att jag mognat lite mer tills nästa gång.
Jag är ledsen att göra dig missnöjd, men allt sparas. Jag har själv begärt registeruttdrag från Rekryteringsmyndigheten och där står det exakt vad psykologerna, läkarna och sköterskorna antecknat från båda gångerna jag mönstrat/antagningsprövat. Andra gången jag prövade tog psykologen upp mitt resultat från den tidigare mönstringen som skedde två år tidigare och mitt betyg av henne var direkt kopplat till det dåvarande betyget då hon bland annat tog upp saker som jag sagt då. Jag fick ett poängs bättre resultat andra gången dock, då hon ansåg att jag mognat och kommit längre i livet.
Exempel på anteckningar var (har papperen framför mig):
Citat:
Osv, pågår några rader till. (jag fick 8 på psyk andra gången, 7 första.)
******* är alert och förväntansfull, söker FM då han vill hjälpa till i världen bland annat. Har sunda och genomtänkta motiv. Har visat på god trivsel och anpassning i olika sociala sammanhang och har goda relationer till sin omvärld. God stresstolerans, är aktiv inom olika former av idrott och prövar gärna nytt.
Första mönstringen stod det någon negativ sak, som ex. att jag var lite spänd, nervös, men i övrigt som ovan.
Jag är mycket tveksam till att psykologen under din andra antagningsprövning kommer ej att samtycka med den tidigare bedömningen så mycket att ditt resultat kommer ändras avsevärt. Något poäng extra kan du nog få, men psykologen kommer ha full koll på vad du svarat tidigare.