2012-01-28, 04:51
Medlem
Och om jag fuskar och åker fast, vad händer då tror ni, kan ju alltid ljuga?
2012-01-28, 07:13
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Jo men är det Hemvärnet du vill till då? Kan inte tänka mig att det skulle vara värt att resa över halva landet bara för att vara med på några dagars hemvärnsövning.

Hur menar du nu? Man måste inte gå med i Hemvärnet i Göteborg... du verkar ha fått det helt fel.
2012-01-28, 07:18
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
någon Som Kan Bekräfta Eller Dementera Lolosauros Påstående Om Att Enbart Folk Som Bor I Närheten Av Gbg Kan Komma In På Gmu 3 I Sommar??????????

Nej, det är inte enbart Göteborgare som kan göra GMU-Hv i Göteborg men dom prioriterar dom som bor närmast. Om man vill gå med i hemvärnet är det bästa att söka den GMU-Hv som är närmast där man bor.
2012-01-28, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Predator1337
Och om jag fuskar och åker fast, vad händer då tror ni, kan ju alltid ljuga?

Vad är det för fusk du talar om? Med största sannolikhet kommer du att bli utkastad och portad.
2012-01-28, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredas
Vad är det för fusk du talar om? Med största sannolikhet kommer du att bli utkastad och portad.
bläddra tillbaka lite och läs tidigare inlägg. Varför portad?
, kan ju alltid säga "jag trodde...."
2012-01-28, 12:29
Medlem
Det är okej att ta med sig dator under GMU antar jag?
2012-01-28, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Predator1337
bläddra tillbaka lite och läs tidigare inlägg. Varför portad?
, kan ju alltid säga "jag trodde...."

För det första bör du nog förstå att RM inte lär se uppskattande på dina försök att fuska för att komma in i FM. Att inleda sin "karriär" med att fuska lär inte anses vara speciellt snyggt. För det andra, går det inte att "vända" på hörlurarna för att göra det du tänkt dig. Ljuden kommer inte i regelbundet. "Jag trodde..." finns inte heller som valbar möjlighet. Tydliga instruktioner såsom "Hörlur märkt H sätts på höger öra, hörlur märkt V sätts på vänster öra" motsv, går inte att missuppfatta.
2012-01-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpaen
Det är okej att ta med sig dator under GMU antar jag?

självklart
2012-01-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Hur menar du nu? Man måste inte gå med i Hemvärnet i Göteborg... du verkar ha fått det helt fel.

Nej det förstår jag. Men som han förklarade det så var Hemvärnsutbildningarna som erbjuds under omgången han har sökt till i Göteborgs trakten. Det var så jag uppfattade det. Så om det är hemvärnet han ska till så borde han söka sig närmare där han bor.
2012-01-28, 21:56
Medlem
Går det någonstans att se vilka antagningskrav de olika utbildningarna haft under tidigare perioder? Kan möjligtvis fungera som en måttstock om man trots allt jävla blatte- och kvinnokramande väljer att söka sig till FM igen i framtiden. Om jag minns rätt så tillåts man bara söka en befattning - något som avsevärt minimerar möjligheterna.
2012-01-28, 22:02
Medlem
kortets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Går det någonstans att se vilka antagningskrav de olika utbildningarna haft under tidigare perioder? Kan möjligtvis fungera som en måttstock om man trots allt jävla blatte- och kvinnokramande väljer att söka sig till FM igen i framtiden. Om jag minns rätt så tillåts man bara söka en befattning - något som avsevärt minimerar möjligheterna.
Var har du läst det? Trodde att FM endast diskriminerar männen och ej svenskarna.

I alla fall om man gör jägartestet och misslyckas av någon anledning, kan det försämra ens ansökning som helhet? Jag menar vad vore det bästa, om man gör testet och misslyckas eller om man inte gör det överhuvudtaget?

Tänkte söka någon markstrids befattning.
2012-01-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortet
Var har du läst det? Trodde att FM endast diskriminerar männen och ej svenskarna.

I alla fall om man gör jägartestet och misslyckas av någon anledning, kan det försämra ens ansökning som helhet? Jag menar vad vore det bästa, om man gör testet och misslyckas eller om man inte gör det överhuvudtaget?

Tänkte söka någon markstrids befattning.

Även om ditt jägartest skiter sig så drar det inte ned helhetsbedömningen, så kör på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in