2012-05-14, 15:11
Medlem
woords avatar
God eftermiddag Flashback!

Hörde idag att man får högskolepoäng för genomförd GMU. Stämmer detta? Om ja, hur många får man?
2012-05-14, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woord
God eftermiddag Flashback!

Hörde idag att man får högskolepoäng för genomförd GMU. Stämmer detta? Om ja, hur många får man?

Inte för GMU, men om du läser till Officer så får du 180 hp
2012-05-14, 20:12
Medlem
Imorgon bär det av till Stockholm för mönstring. Har cyklat och sprungit en sju jävla massa de senaste veckorna hoppas att det iallafall ger en 6a på fysen!
2012-05-14, 20:48
Medlem
cookie-lovers avatar
Hur många av er sökte tjänst där ni behövde göra jägartestet?
2012-05-15, 08:49
Medlem
kortets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie-lover
Hur många av er sökte tjänst där ni behövde göra jägartestet?
Väldigt svår fråga. Men jag ska söka det och jag har gjort jägartestet. Är det något mer specifikt du ville veta?

Mina styrke och cykeltest resultat är tre månader gamla. Är de fortfarande giltiga? Har ringt rekryteringmyndigheten och frågat men de visste inte.
2012-05-15, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortet
Väldigt svår fråga. Men jag ska söka det och jag har gjort jägartestet. Är det något mer specifikt du ville veta?

Mina styrke och cykeltest resultat är tre månader gamla. Är de fortfarande giltiga? Har ringt rekryteringmyndigheten och frågat men de visste inte.

De ska vara giltiga i 1 år som jag förstått, men du får välja att göra om dem. Ha i åtanke dock att då söker du med det nya resultatet, oavsett om det är sämre eller bättre.
2012-05-15, 12:17
Medlem
NickeNyfiken..s avatar
Tja!
Fick rätt dåliga resultat på styrka(6)/cykel(5) och är inte så sugen på logistik/ledning. Funderar på att träna vidare till GMU 1 istället. Hur mycket tror ni att jag kan förbättra min styrka och cykelprestation? Är en 8 respektive en 7 realistiskt? Väger i nuläget 75kg men vid testerna för GMU1 är en realistisk vikt troligen vid 60-65kg(möjligtvis lite högre beroende på hur mycket styrka man hinner träna).

GMU1

Ansökningsperiod: 6 augusti till 2 september 2012.
Testperiod(?): 10 september till januari?
Utbildningsstart: 28 januari 2013.

Bör jag anpassa min träning på något speciellt sätt inför detta?
2012-05-15, 15:59
Medlem
Har blivit antagen till GMU. Men har typ ändrat mig pallar inte åka ända till Stockholm, försöka hitta dit osv osv.

Så hur gör jag nu när jag inte vill åka dit? Måste jag kontakta nån eller äre bara att inte komma?
2012-05-15, 19:58
Medlem
Tja när det gäller betyg man ska ha med sig, vart får man tag i detta? Måste man gå till skolans rektor och be om att få det? Är det bara betyget i matte, svenska, engelska och samhälle man behöver?
2012-05-15, 20:50
Medlem
DoDaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScAlterEgo
Har blivit antagen till GMU. Men har typ ändrat mig pallar inte åka ända till Stockholm, försöka hitta dit osv osv.

Så hur gör jag nu när jag inte vill åka dit? Måste jag kontakta nån eller äre bara att inte komma?

Du gör alla en tjänst att ringa och säga att du inte kommer..

Sånt här slusk man får in av GMU.. sånna som tycker det är coolt med grönkläder och söker därför. Jag kan inte rekommendera en jävel att söka in i försvarsmakten nu. Vi är inne i en omorganisation vilket bara får alla att tänka på sig själv, lönerna är verkligen USLA!!! Nej, jag kan inte rekommendera någon att söka som det är i dagens läge!!
2012-05-17, 12:15
Medlem
Det vore trevligt om ni kan nämna alla ord som ni kommer ihåg från I-testets ordkunskap
2012-05-17, 20:34
Medlem
accnr1s avatar
Halloj, en snabb fråga bara.
Jag har sökt till GMU med start i augusti, och i webbenkäten klickade jag i första alternativ P4 Skövde. Nu på senare dagar har jag ångrat mig. Spelar inriktningen någon stor roll under GMU eller är alla snarlika, och om det spelar stor roll, kan jag byta?

Tacksam för svar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in