2010-10-30, 16:23
Medlem
problemet är bara, doktorn kommer inte godkänna en för cykel om man är sjuk/förkyld.
2010-10-30, 16:29
Medlem
Oswaldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund
problemet är bara, doktorn kommer inte godkänna en för cykel om man är sjuk/förkyld.

Jo. Jag och en till kille va förkylda när vi mönstrade. Vi sa att vi ville göra testet ändå och svårare än så var det inte.

Han ville in som jägare så när han kom upp i en sjua sa sköterskan att han skulle hoppa av, då det var gränsen.
2010-10-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oswaldo
Jo. Jag och en till kille va förkylda när vi mönstrade. Vi sa att vi ville göra testet ändå och svårare än så var det inte.

Han ville in som jägare så när han kom upp i en sjua sa sköterskan att han skulle hoppa av, då det var gränsen.

okok, jag höll på att inte få cykla för jag hade lite rethosta eller vad man nu ska kalla det.

läste på FMs sida att det är Syn A: Utan korrektion synskärpa 1,0 på båda ögonen utan korrektion som gäller för jägare. dock så är det gruppchef jag läste det på.

märkte just att jag ligger 3cm över lägsta gränsen för skyttesoldat :>
Senast redigerad av thund 2010-10-30 kl. 20:00.
2010-10-30, 22:31
Medlem
Riktigt tungt att stå emot alkoholen idag, agerar chaffis ist! men så äre om man ska ha optimal kondition form inför cyklingen !
2010-10-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebronk
Riktigt tungt att stå emot alkoholen idag, agerar chaffis ist! men så äre om man ska ha optimal kondition form inför cyklingen !

svårt och svårt, har inte druckit sen jag började träna för mönstringen, och kommer inte dricka förens efter GMUn. med undantag för ett par öl på nyårsafton.

känns så ovärt att dricka när man tränar hårt. man förlorar så många dagar på återhämtning. innan kroppen funkar opti igen.
2010-10-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
svårt och svårt, har inte druckit sen jag började träna för mönstringen, och kommer inte dricka förens efter GMUn. med undantag för ett par öl på nyårsafton.

känns så ovärt att dricka när man tränar hårt. man förlorar så många dagar på återhämtning. innan kroppen funkar opti igen.

alltså för mig personligen är det inte svårt, men när kompisar tjatar på en osv ^^

men står emot samma här, var ett bra jävla tag sen man drack senast
2010-10-31, 00:13
Medlem
AwsomeSmurfs avatar
Tror ni att det är merit med pågående Universitets studier?
Fram gick inte så bra om det på Pliktis sida tycker jag
2010-10-31, 01:05
Medlem
Tvivlar jag starkt på, såvida det inte är några studier som du kommer kunna ha användning för inom försvarsmakten
2010-10-31, 13:45
Medlem
AwsomeSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonpoint
Tvivlar jag starkt på, såvida det inte är några studier som du kommer kunna ha användning för inom försvarsmakten

Enligt vad som står på Pliktverkets sida att det är meriterande om man pluggat på högskola/universitet. Det jag egentligen medande var om det är merit med pågående universitets studier eller om det bara räknas om man läst klart ett program?
2010-10-31, 14:58
Medlem
sgtpepper1s avatar
I morgon smäller det!
Jag börjar känna mig smått nervös nu
Halsontet var bara falskt alarm som tur var.

Det känns däremot som att jag har förberett mig alldeles för lite/dåligt, men det är väl bara att köra på.

Ingen annan som ska mönstra i Stockholm imorn??
2010-10-31, 16:44
Medlem
Jag var och mönstrade i Februari i år, och jag har tänkt att söka in till GMU3 som börjar augusti 2011, lagom tills man tagit studenten och haft lite sommarlov!

Läste på hemsidan om de olika stegen:
Ansökan: Du kan ansöka på webben från och med 28 februari till och med 3 april.
Rekryttesten: E-tjänsten är öppen från och med 28 februari till och med 12 april.
Kallelse till test: Kallelsen till antagningsprövningen skickar vi med post 18 april till 29 april. Observera att det tar några dagar från att vi skickar kallelsen till att du får hem den i brevlådan.
Antagningsprövning: Före midsommar testar och undersöker Pliktverket dig som söker till utbildningen som startar i augusti.
Antagningsbesked: Du kan få besked om du har blivit antagen till utbildningen fram till utbildningen startar. Är du reserv kan du få besked ända fram till fredagen i första utbildningsveckan.

Så min fråga är då eftersom jag redan har mönstrat och blev insatt i reserven eller vad det nu heter för att jag fortfarande hade ett år kvar i skolan och inte skulle hinna påbörja den "sista lumpen" utbildningen, innan övergången till GMU. Måste jag genomgå alla dessa stegen eller det räcker helt enkelt att jag ansöker?

Förlåt om det blev lite krångligt men jag hoppas ni förstår.

MvH Nagel
2010-10-31, 16:51
Medlem
Canias avatar
Hej alla!

Tittar dem på ens gamla mönstringsresultat? Jag mönstrade 2007 och ljög som fan angående allt möjligt hos psykologen, hur ska man ta sig ur det om om dem tar upp ens gamla resultat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in