Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
En kille med en fyra som resultat i styrketestet skulle ju bara kunna drömma om att bli antagen till GMU:n.
Är det inte så att de som ger upp lättare och hoppar av mest frekvent också är tjejer? Att det är tjejer som bryter ihop lättare och snabbare än killar. Finns det fler intressanta saker gällande tjejer inom försvaret såsom att de anses stabila trots att de lider av svår pms, slipper utföra vissa övningar på grund av mens, får privata duschar, bättre mat, större sovrum, bättre betyg för likadant eller sämre arbete, kommer in med resultat under kraven osv?
Försvarsmakten är alltså så pass oseriösa som många av er ger en bild av.
Egentligen borde jag bara ignorera ditt löjliga inlägg för du har uppenbarligen ingen koll alls!
Om fler tjejer än killar hoppar av vet jag inte så det låter jag vara osagt. Att tjejer lättare bryter ihop är inte sant, var flera killar i min pluton som mådde skit och grinade de med. Det är individuellt hur man reagerar.
Svår pms? Lägg av, du vet uppenbarligen inte ens vad pms är, jag har aldrig haft pms en enda dag i mitt liv och har man besvär av det finns det medicin. Vi tjejer slapp inga övningar pga mens, vi fick ppiller gratis så vi kunde slippa mens helt istället om man ville det. Vi duschade alla tillsammans, ingen privat dusch!
Större sovrum? Jag sov som endatjej i mitt logement och jag tyckte inte jag hade det varken bättre eller sämre än någon annan. Alla får samma mat, va fan tror du?
Bätte betyg, ja då gör ju befälet fel och det ska inte tjejen lastas för. Jag klarade kravnivån för den tjänsten jag hade, sådetså.
Sluta sprid lögner när du inte vet något.