2010-11-21, 14:46
Medlem
Ni som har mönstrat och fått en preliminär plats, vad hade ni för vilopuls?
2010-11-21, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy

Frågan är om särskilt många tjejer får över en 6:a på styrketestet.

Det är det inte. Tjejer drar i genomsnitt 3 ungefär. Vi har 8 eller 9 st tjejer på plutonen och det är inte någon som fått högre än 4, och då är det enbart en av dem som klarade av det. Förutom det så har 2 st av dem varit skadade sen andra dagen och missat minst 75% av GSU'n. Tydligen så ska dessa damer fått reda på av vår PlutC att de har ett bäst-före-datum och om de inte blir bättre snarast så skulle de få sluta, och vips så två veckor senare är de magiskt nog friskförklarade från allt ont i hela världen. Det är roliga är att en av dem är PB-elev också....
2010-11-21, 15:16
Medlem
keeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1

60 hade jag. Dom mätte direkt efter isokai så vete fan om det kan kallas för vilopuls
2010-11-21, 15:27
Medlem
Styrketestet mäts ju inte i ren styrka direkt, vikten spelar stor roll i det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av keees
60 hade jag. Dom mätte direkt efter isokai så vete fan om det kan kallas för vilopuls
60-70 ska vara normalt, så jag tror inte att det hade blivit något annorlunda om du hade fått vänta en timme eller två!
2010-11-21, 15:27
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wronkan
Det är det inte. Tjejer drar i genomsnitt 3 ungefär. Vi har 8 eller 9 st tjejer på plutonen och det är inte någon som fått högre än 4, och då är det enbart en av dem som klarade av det. Förutom det så har 2 st av dem varit skadade sen andra dagen och missat minst 75% av GSU'n. Tydligen så ska dessa damer fått reda på av vår PlutC att de har ett bäst-före-datum och om de inte blir bättre snarast så skulle de få sluta, och vips så två veckor senare är de magiskt nog friskförklarade från allt ont i hela världen. Det är roliga är att en av dem är PB-elev också....

En kille med en fyra som resultat i styrketestet skulle ju bara kunna drömma om att bli antagen till GMU:n.

Är det inte så att de som ger upp lättare och hoppar av mest frekvent också är tjejer? Att det är tjejer som bryter ihop lättare och snabbare än killar. Finns det fler intressanta saker gällande tjejer inom försvaret såsom att de anses stabila trots att de lider av svår pms, slipper utföra vissa övningar på grund av mens, får privata duschar, bättre mat, större sovrum, bättre betyg för likadant eller sämre arbete, kommer in med resultat under kraven osv?

Försvarsmakten är alltså så pass oseriösa som många av er ger en bild av.
2010-11-21, 15:29
Medlem
Frapzzors avatar
Citat:

65, mätte det efter isokai jag med.
2010-11-21, 15:30
Medlem
Frapzzors avatar
Citat:
Styrketestet mäts ju inte i ren styrka direkt, vikten spelar stor roll i det hela.

60-70 ska vara normalt, så jag tror inte att det hade blivit något annorlunda om du hade fått vänta en timme eller två!

Vilopulsen skall du egentligen kolla det första du gör när du vaknar. Där har du vilopulsen, det är iaf vad jag fått lära mig.

Styrketestet mäts i ren styrka(kraft?) dvs newton. Vikten spelar ingen roll, det är dina muskler som spelar roll.
2010-11-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frapzzor
Styrketestet mäts i ren styrka(kraft?) dvs newton. Vikten spelar ingen roll, det är dina muskler som spelar roll.

Ojsan, jag pratade om konditionstestet, cykeln, borde kanske nämnt det!
Hur jag blandade ihop styrketestet (isokai) med kondition det vet jag inte, sockerkick som slagit fel antar jag

En överviktig person får cykla längre än en normalbygd person, vet inte om längd spelar någon roll dock.
2010-11-21, 16:02
Medlem
Disciplines avatar
Citat:

En överviktig person får cykla längre än en normalbygd person, vet inte om längd spelar någon roll dock.

Blir verkligen tiden längre?

Fick intrycket av att ju mer man väger desto tyngre blir det efter varje nivå.
2010-11-21, 16:34
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
En kille med en fyra som resultat i styrketestet skulle ju bara kunna drömma om att bli antagen till GMU:n.

Är det inte så att de som ger upp lättare och hoppar av mest frekvent också är tjejer? Att det är tjejer som bryter ihop lättare och snabbare än killar. Finns det fler intressanta saker gällande tjejer inom försvaret såsom att de anses stabila trots att de lider av svår pms, slipper utföra vissa övningar på grund av mens, får privata duschar, bättre mat, större sovrum, bättre betyg för likadant eller sämre arbete, kommer in med resultat under kraven osv?

Försvarsmakten är alltså så pass oseriösa som många av er ger en bild av.

Egentligen borde jag bara ignorera ditt löjliga inlägg för du har uppenbarligen ingen koll alls!
Om fler tjejer än killar hoppar av vet jag inte så det låter jag vara osagt. Att tjejer lättare bryter ihop är inte sant, var flera killar i min pluton som mådde skit och grinade de med. Det är individuellt hur man reagerar.
Svår pms? Lägg av, du vet uppenbarligen inte ens vad pms är, jag har aldrig haft pms en enda dag i mitt liv och har man besvär av det finns det medicin. Vi tjejer slapp inga övningar pga mens, vi fick ppiller gratis så vi kunde slippa mens helt istället om man ville det. Vi duschade alla tillsammans, ingen privat dusch!
Större sovrum? Jag sov som endatjej i mitt logement och jag tyckte inte jag hade det varken bättre eller sämre än någon annan. Alla får samma mat, va fan tror du?
Bätte betyg, ja då gör ju befälet fel och det ska inte tjejen lastas för. Jag klarade kravnivån för den tjänsten jag hade, sådetså.
Sluta sprid lögner när du inte vet något.
2010-11-21, 17:04
Medlem
åker iväg imorgon kl 6, börjar testerna kl 13 och jag är fortfarande inte helt kvitt denna dryyyyyga förkylning. mycket bättre än för två veckor sedan men jag hostar fortfarand en del och det hörs på rösten att jag inte är helt hundra

hur petiga är de med sjukdomar och cykeltestet? kommer de göra en uppskattning eller tror ni jag får göra det ändå? vill gärna göra det eftersom jag tränat ganska duktigt fram tills jag blev sjuk
2010-11-21, 17:20
Medlem
Frapzzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discipline
Blir verkligen tiden längre?

Fick intrycket av att ju mer man väger desto tyngre blir det efter varje nivå.

Citat:
Ojsan, jag pratade om konditionstestet, cykeln, borde kanske nämnt det!
Hur jag blandade ihop styrketestet (isokai) med kondition det vet jag inte, sockerkick som slagit fel antar jag

vad jag märkte så behövde inte jag cykla längre än de andra två jag cyklade med. och jag vägde då 15-20kg mer än den större av de andra två. Men du måste hålla dig på den gröna då jag fattade det som om tiden 'pausas' när du går ner på röd och då har du 10sek eller något att komma upp på gul igen.

Grejen är att de delar din kroppsvikt på watt du producerar.
För det är din syreupptagningsförmåga de vill ha reda på (VO2-max) hur de räknar ut med hjälp av watt/kg vet jag inte och jag försökte ta reda på det innan med men utan någon större framgång.

så en 7:a är 3,5watt/kg för alla. men den som väger 100kg måste producera 350watt tillskillnad från den som väger 50kg som 'bara' behöver producera 175watt.

Jag vet inte riktigt om detta är till hjälp för någon men jag har inte käkat något idag och kom precis in efter ett längre löppass så det är min ursäkt ialla fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in