2010-10-30, 00:07
Medlem
shariqduponts avatar
Kul att läsa om allas mönstring och det gick ju bra för alla som gjorde den idag! För mig smäller det på måndag.

Tror ni att dom har kvar läkar och psykolog resultaten ifall man mönstrade förra året? Jag fick behörighet B då och vet inte om det berodde på att jag sa att jag inte vill bli dykare för att jag inte är bra på att simma eller ifall läkaren satte stopp för det eftersom jag sa att jag hade astma som barn. Kommer inte nämna dessa på måndag.
2010-10-30, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebronk
soft, en sak jag undrar är ju.. Alla som har mönstrat får ju olika befattningar tex jägare å liknande.. Är det inte bara soldat/sjöman som är befattningarna nu? eftersom man blir prov anställd som nåt av dom senare? eller hur är det?

Det är lite knepigt det där.
Min yrkesvägledare sa i stor sett:
Man väljer en inriktning efter GMU, men man ska göra GMU där man sedan ska vidareutbilda sig.
Alltså ska man veta vad man vill redan när man mönstrar, men det är inte helt "hugget i sten", utan man kan byta inriktning även efter GMU:n, OM en annan person som gjort GMU på samma ställe som du vill vidareutbilda dig vill fortsätta där du gjort GMU, eller om det finns en ledig plats där du vill fortsätta och att du har "rätt kompetens för det yrket"...
2010-10-30, 00:34
Medlem
nmy89s avatar
Hårda bud här. Lycka till nu grabbar!
2010-10-30, 09:12
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Kul att läsa om allas mönstring och det gick ju bra för alla som gjorde den idag! För mig smäller det på måndag.

Tror ni att dom har kvar läkar och psykolog resultaten ifall man mönstrade förra året? Jag fick behörighet B då och vet inte om det berodde på att jag sa att jag inte vill bli dykare för att jag inte är bra på att simma eller ifall läkaren satte stopp för det eftersom jag sa att jag hade astma som barn. Kommer inte nämna dessa på måndag.

Ska du mönstra i Stockholm??

Dina betyg ska vara nollställda den här gången.
2010-10-30, 09:52
Medlem
de kollade på min betyg från förra mönstringen, men de sa bara att jag ökat
2010-10-30, 12:34
Medlem
Kipdrordys avatar
De som har mönstrat redan,fick ni reda på vilka tjänster som hade högt tryck?
det var någon som nämnde gruppbefäl i flottan i Karlskrona (?) tror jag och har ni andra hört något?
2010-10-30, 12:38
Medlem
eldledning på i19 var också många söknande. fick jag höra av en jag mönstrade med.
2010-10-30, 12:46
Medlem
Foggans avatar
yrkesvägledaren sa att jag var 4je sökande på gruppbefäl karlskrona 3je sjöstridsflottiljen. sen har vi oswaldo som har sökt samma då är vi 5 det var 10 platser och jag tror jag hade bättre resultat än oswaldo så jag får väl förtur.
2010-10-30, 15:32
Medlem
sgtpepper1s avatar
Vad ska jag göra om jag är sjuk på måndag när jag ska mönstra??

Jag har lite ont i halsen, och har haft det lite smått i ett par dagar nu.

Har jag riktigt otur så blir jag sjuk tills på måndag..

Tror ni att jag kan få göra dom fysiska testerna någon annan dag, eller är det kört?
2010-10-30, 15:43
Medlem
man måste vara helt frisk när man ska cykla, annars får du ringa på måndag morgon och säga att du är sjuk och om du kan ett senare datum.
2010-10-30, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper1
Vad ska jag göra om jag är sjuk på måndag när jag ska mönstra??

Jag har lite ont i halsen, och har haft det lite smått i ett par dagar nu.

Har jag riktigt otur så blir jag sjuk tills på måndag..

Tror ni att jag kan få göra dom fysiska testerna någon annan dag, eller är det kört?

Gör allt du kan för att motverka att bli sjuk dvs. ät en massa vitaminer och proppa i dig frukt etc., vila upp dig!
Lycka till!
2010-10-30, 16:22
Medlem
Oswaldos avatar
Äh, lite förkylning är fan inget att skylla på. Bara att bita ihop i den kvarten cykeln tar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in