2011-10-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader
Jag hajar inte, kanske är helt borta men.... Här är förbanden som anställer efter GMU 1 men det står ju inte vilka förband som faktiskt kommer att genomföra GMU nu i Januari?

Sist kom jag inte med för att jag sökt till P7 och LG som helt plötsligt fick för sig EFTER rekryteringsprocessen att inte utbilda alls.

Kortfattat: Vilka förband kommer garanterat att utbilda i Januari? Samma som listan jag länkade till?

Kan självklart inte svära på att det blir av, men det är sagt att det ska bli GMU här på LSS i januari.
ska bli kul med lite mer liv och rörelse här på förbandet och att det får markan att ha lite bättre öppetider...
2011-10-17, 23:00
Medlem
Legolasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jilluminato
Tänkte precis skriva det där, fast med lite argare stuk..

Summa summarum: Tänk inte ens tanken, antingen hela vägen eller inte alls
För att du inte vill att jag eventuellt ska ta din plats, eller för att jag inte kommer komma in?
2011-10-17, 23:08
Medlem
Jilluminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legolasse
För att du inte vill att jag eventuellt ska ta din plats, eller för att jag inte kommer komma in?

Jag är redan anställd och har gjort värnplikt.

Menade mer på att det är synd om du tar andras plats, som kanske vill gå hela vägen, för att du bara vill uppleva något. FM är ingen lek.

Jag HOPPAS dock att du kommer in, det hoppas jag faktiskt med alla som söker, och att du blir sugen på att fortsätta och faktiskt gör det
2011-10-17, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legolasse
Jag har en liten undran (som säkert har besvarats i något av de ~7000 inläggen).

Jag skulle nog tycka att det vore kul att göra GMU, men jag har inget som helst intresse av att vara anställd hos FM. Tre månaders betalt äventyr - ungefär så ser jag det.

Kan jag ansöka och vara öppen med den inställningen på intervjuerna eller är det att ljuga dem rätt upp i ansiktet som gäller? Kan jag komma in om jag drar till med att "Jag vill prova på och se om det är något för mig" eller är det bara födda krigare som blir utvalda?

Sök då till GMU med inriktning Hemvärn så du inte slösar FMs tid och pengar på något som är menat för folk som är intresserade på riktigt.
2011-10-18, 00:11
Medlem
localfreaks avatar
Tja, är 20 år.. tidigare bara dömd för ringa narkotika innehav.

Tar mina planer om att göra GMU'n slut där? eller finns det chans ändå?
2011-10-18, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av localfreak
Tja, är 20 år.. tidigare bara dömd för ringa narkotika innehav.

Tar mina planer om att göra GMU'n slut där? eller finns det chans ändå?

Enligt mig så tar det slut precis där. Att konkurrera med folk utan något dokumenterat kriminellt förflutet är näst intill om inte rent av omöjligt. Spelar ingen roll hur dina värden under testerna ser ut. Kan ju alltid försöka dock. Det är ju inte precis tidskrävande.
2011-10-18, 00:58
Medlem
localfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Enligt mig så tar det slut precis där. Att konkurrera med folk utan något dokumenterat kriminellt förflutet är näst intill om inte rent av omöjligt. Spelar ingen roll hur dina värden under testerna ser ut. Kan ju alltid försöka dock. Det är ju inte precis tidskrävande.

Din personliga åsikt finner jag relativt irrelevant. Är mest nyfiken på ifall det ens går att komma med om man är tidigare dömd? eller om dom avgör i varje enskilt fall?
2011-10-18, 01:11
Medlem
Citat:
Din personliga åsikt finner jag relativt irrelevant. Är mest nyfiken på ifall det ens går att komma med om man är tidigare dömd? eller om dom avgör i varje enskilt fall?

Har för mig att jag känner en kille som sa att han läst en gång (ne men du fattar, inte 100% säker) att man inte kan göra gmu om man har nått i belastningsregistret och det sparas där i 5 år.
Om jag har jättefel får vi hoppas att nån rättar mig snabbt :P
2011-10-18, 01:26
Medlem
Citat:

Nja, det var mer av vad jag tror baserat på vad jag vet. Och jag vet en hel del då jag genomfört GMU. Skrev lite luddigt så förstår om du missförstod. Min poäng är att det spelar ingen roll ifall du skulle i teorin kunna komma in då kraven för GMU inte är så värst höga. Det handlar om hur konkurrenskraftig du är gentemot andra. Och om du är dömd sedan tidigare då är det skit svårt att konkurrera med dom som inte är det.
2011-10-18, 08:39
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankkk
Jag jobbar på flygbassäkpluton på f21 (stationerad på LSS, Uppsala) och vi gjorde aldrig något syntest när vi antagningsprövade.

okej mitt synfel är ändå inte grovt, kör endast med glasögon när jag sitter vid datorn eller spelar tv spel bara för att inte förvärra synen. Vad tycker du om att jobba som som flygbassäk då? Blev lite rädd att det var samma tjänst som bevakningssoldat fast med nytt namn (har fått höra att dom försöker lura in många på den befattningen på olika vis), vill helst göra något på dagarna och inte sitta i någon kur och kolla legg.

Sen så står det en konstig grej i mina papper, står att jag ska anmäla mig på rekryteringsmyndighetens recception kl 8 imorgon. Det som är konstigt är att bussen som går till f21 går omkring 7.50-8.00? Vart i hela fridens namn anmäler jag mig i receptionen och hur ska jag kunna göra det kl 8.00 ifall bussen går från stan vid den tiden?!
2011-10-18, 08:55
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
okej mitt synfel är ändå inte grovt, kör endast med glasögon när jag sitter vid datorn eller spelar tv spel bara för att inte förvärra synen. Vad tycker du om att jobba som som flygbassäk då? Blev lite rädd att det var samma tjänst som bevakningssoldat fast med nytt namn (har fått höra att dom försöker lura in många på den befattningen på olika vis), vill helst göra något på dagarna och inte sitta i någon kur och kolla legg.

Sen så står det en konstig grej i mina papper, står att jag ska anmäla mig på rekryteringsmyndighetens recception kl 8 imorgon. Det som är konstigt är att bussen som går till f21 går omkring 7.50-8.00? Vart i hela fridens namn anmäler jag mig i receptionen och hur ska jag kunna göra det kl 8.00 ifall bussen går från stan vid den tiden?!

Ring och säg att du inte har möjlighet att komma tidigare och att du blir några minuter sen?
2011-10-18, 10:51
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Ring och säg att du inte har möjlighet att komma tidigare och att du blir några minuter sen?

det är en "officiell" buss eller vad man nu ska säga, en buss som dom skickar ut så att dom som ska mönstra kan ta sig dit. Man tycker ju att dom borde ha koll på sina egna tider. Nåväl det kanske inte är så noga med att vara där prick 8 för det är väl fler än jag som har tänkt ta den där bussen antar jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in