2013-01-28, 00:13
Medlem
Quiksilverrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makkarash
Förra gången jag mönstrade gick jag inte vidare från psykologen av den anledning att jag saknade arbetslivserfarenhet och därmed inte kunde garantera att ett jobb inom försvarsmakten var något jag verkligen ville till 100%. Är det någon som har några bra tips på hur man övertygar psykologen att man verkligen vill jobba för försvarsmakten?

Hade förövrigt en 9:a i styrka, 8:a i cykel, 8:a i datortest, så har inga som helst problem med det fysiska.

Svara ärligt och säg bara som det är, räcker inte det så må det vara så.. vill du verkligen jobba i FM så lär psykologen komma fram till just det. Annars så är det helt enkelt så att du inte passar och du får leta vidare efter något annat..
2013-01-28, 00:25
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramatisten
Kan man göra om testerna på internet helt och hållet?? Kan rekryterings myndigheten fixa det?
Neka bara att gå till testerna (säg att du inte är intresserad, borde gå på nåt sätt) så sen kan du göra om testerna igen till nästa omgång

EDIT: Förresten, kom på att de kan ju spara testerna så är inte helt säker på hur de gör. Om de först nekar dig genom testerna på Internet känns det ju konstigt att du skulle kunna göra om dem och bli godkänd (alltså ändra sådana saker som är nekande direkt, t.ex. vissa sjukdomar).
Senast redigerad av Ribbentrop 2013-01-28 kl. 00:27.
2013-01-28, 02:39
Medlem
Det är så här att jag har inte hittat min inryksordern undrar om den är viktig?
2013-01-28, 05:45
Medlem
Levelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willderwoo
Det är så här att jag har inte hittat min inryksordern undrar om den är viktig?
Det står under "måste ha med" på packlistan. Slutsats får du väl dra själv. Viktig är den nog men du blir väl troligtvis inte bli nekad att komma in. Dock Inge bra första intryck...
2013-01-28, 09:38
Medlem
Ockletts avatar
Hej!

Har sökt till GMU för ett bra tag sen och tänkte göra det igen nu. Jag undrar om de kommer kolla upp med hur jag svarade förra gången jag genomförde rekryteringstesterna med hur jag svarar nu? Jag tänker mest på allergi, astma-relaterade frågor.
2013-01-28, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Hej!

Har sökt till GMU för ett bra tag sen och tänkte göra det igen nu. Jag undrar om de kommer kolla upp med hur jag svarade förra gången jag genomförde rekryteringstesterna med hur jag svarar nu? Jag tänker mest på allergi, astma-relaterade frågor.
Tror inte det, men varför skulle du svara annorlunda? Astma och allergier är inget man blir av med bara sådär, av personliga erfarenheter

Fan, pratade med RM nyss, de sa att man borde räkna med att vara klar 16, men att det mycket väl kunde bli tidigare. Fan fan fan, jag som skulle behöva hinna med en buss 12.45
Senast redigerad av Hagge17 2013-01-28 kl. 10:51.
2013-01-28, 11:05
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagge17
Tror inte det, men varför skulle du svara annorlunda? Astma och allergier är inget man blir av med bara sådär, av personliga erfarenheter

Fan, pratade med RM nyss, de sa att man borde räkna med att vara klar 16, men att det mycket väl kunde bli tidigare. Fan fan fan, jag som skulle behöva hinna med en buss 12.45
Jo det kan man visst bli. Om man ser till att sköta sin medicinering korrekt så kan astman försvinna. Allergier kan växa bort med åldern. Jag bara undrar om de har informationen kvar sen jag senast sökte och kommer att jämföra med det som jag tänker skriva nu.

Och tester. Jag hoppas att inga av de tester jag gör nu på internet är något tidsbaserat pussel då jag är lite morgontrött för tillfället. Det är bara lite frågor eller? Vågar inte börja förens jag har fått lite svar på mina frågor här. :/
Senast redigerad av Ocklett 2013-01-28 kl. 11:09.
2013-01-28, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Jo det kan man visst bli. Om man ser till att sköta sin medicinering korrekt så kan astman försvinna. Allergier kan växa bort med åldern. Jag bara undrar om de har informationen kvar sen jag senast sökte och kommer att jämföra med det som jag tänker skriva nu.

Och tester. Jag hoppas att inga av de tester jag gör nu på internet är något tidsbaserat pussel då jag är lite morgontrött för tillfället. Det är bara lite frågor eller? Vågar inte börja förens jag har fått lite svar på mina frågor här. :/
Förlåt, det var inte min mening att låta dryg. Jag hade själv astma när jag var mindre men är idag frisk. Frågorna handlar mest om din hälsa, vad du är intresserad av inom FM och dyl. inget intelligenstest eller så! (antar att du menar rekryttesten)
2013-01-28, 11:53
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagge17
Förlåt, det var inte min mening att låta dryg. Jag hade själv astma när jag var mindre men är idag frisk. Frågorna handlar mest om din hälsa, vad du är intresserad av inom FM och dyl. inget intelligenstest eller så! (antar att du menar rekryttesten)
Okej. Skönt att veta. Och jag antar att jag inte behöver kontakta FM för att ändra uppgifterna de har om mig nu då jag påbörjar en ny rekrytering?

Och själva frågorna. Jag kom ihåg att jag svarade väldigt blygsamt på många av frågorna så att de skulle bli förvånade eller något när jag väl fick göra testerna som aldrig blev av då förfrågan till att göra testerna aldrig kom. Det känns som lite lurendrejerifrågor, man kanske gallras ut om man svarar fullpott på allt? Kanske bara ska svara fullpott på sånt de är extra intresserad av, såsom kunna arbeta bra i grupp t.ex?
Senast redigerad av Ocklett 2013-01-28 kl. 12:06.
2013-01-28, 18:36
Medlem
Shaquilleoneals avatar
Jag har några frågor angående gmu:
Om du anmäler dig. Kan du då avvanmäla dig och ändå ha möjligheten att anmäla dig en ny gång?
Om du blir antagen, fullföljer 3-månadersutbildningen och är sugen på att fortsätta. Måste du göra detta direkt eller kan du vänta ett tag, typ ett år eller fem?
Om man fullföljer 3-månadersutbildningen men inte vill fortsätta därefter, är det fritt att bara hoppa av då?
2013-01-28, 19:31
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaquilleoneal
Om du anmäler dig. Kan du då avvanmäla dig och ändå ha möjligheten att anmäla dig en ny gång?
Om du blir antagen, fullföljer 3-månadersutbildningen och är sugen på att fortsätta. Måste du göra detta direkt eller kan du vänta ett tag, typ ett år eller fem?
Om man fullföljer 3-månadersutbildningen men inte vill fortsätta därefter, är det fritt att bara hoppa av då?
Ja du kan avanmäla, ja du kan vänta några år och nej du behöver inte fortsätta
2013-01-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaquilleoneal

Ja du kan avanmäla dig flera gånger till och med, tror jag har nekat tiden till antagningsprövningen 4 gånger nu...

Rätta mig om jag har fel, men jag är ganska säker att du kan söka tjänster hos FM trots att det gått några år sedan GMU.

Det stämmer också att du bara kan hoppa av, det är det de flesta gör tyvärr

Alltså: Sök GMU och se var det leder, du har inte mycket att förlora! Själv har jag min antagningsprövning imorrn

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in