2011-09-13, 13:11
Medlem
Då vart man dum i huvudet och gav in och hoppade av efter ungefär en månad på grund av lite olika skäl som gnagde, vilket man givetvis fått ångra nästan direkt och vill redan tillbaka dum i huvudet som man är (vilket inte är möjligt). Om jag väljer att söka igen, hur negativt påverkas mina chanser av att jag redan hoppat av GMUn en gång
2011-09-13, 14:36
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piriripak
Då vart man dum i huvudet och gav in och hoppade av efter ungefär en månad på grund av lite olika skäl som gnagde, vilket man givetvis fått ångra nästan direkt och vill redan tillbaka dum i huvudet som man är (vilket inte är möjligt). Om jag väljer att söka igen, hur negativt påverkas mina chanser av att jag redan hoppat av GMUn en gång
Nu är jag ingen expert inom ämnet men du kan ju tänka dig att du jobbar på en helt vanlig fabrik med micromat och gamla översittare och hela paketet. Du säger upp dig men efter ett tag kommer du tillbaks och vill ha jobbet igen. Inte så lätt...
Men att söka igen skadar aldrig.
Varför hoppade du av?
2011-09-13, 15:03
Medlem
Cameltotems avatar
Har inte läst så mycket men är det försent att söka i år?

Vad kommer man få göra för något?
2011-09-13, 16:33
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zience
Det var inte det han frågade vad jag såg.
Men över 189 är för långt för att bli skyttesoldat både i armén och marinkåren, du kan däremot bli jägare.

Anledning är att man kan skada nacken i fordon över den längden..
Whaat? det kan ju bara inte stämma.
Har läst igenom det mesta men inte hittat någon sån information.
2011-09-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker

Håller med, tror du jägarna inte använder sig utav fordon eller?
2011-09-13, 17:24
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trummslagarvinkel
Håller med, tror du jägarna inte använder sig utav fordon eller?
EXAKT! de måste ha några fordon.. luktar det troll kanske?
Kan förstå dessa regler då det gäller pansar och sånt... men annars? nja.

Men iofs, detta är Sverige och här har vi patetiska regler som dessa. Snart kommer grisar få flygcertifikat och jorden vänder sig ut och in. Blir fan förbannad, skiljer bara några centimeter och då betyder det att jag i praktiken har noll chans.

Stämmer detta så måste de fan börja annonsera detta mer (dessa skitregler om längder m.m)..
Senast redigerad av Desertwalker 2011-09-13 kl. 17:26.
2011-09-13, 17:52
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker

har också hör nåt sånt av min morbror som är lite över 2 meter lång, men tror det handlade om pansarsktte i hans fall som han inte kunde bli.
2011-09-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
har också hör nåt sånt av min morbror som är lite över 2 meter lång, men tror det handlade om pansarsktte i hans fall som han inte kunde bli.

jag fick inte bli stridsvagns förare/skytt eller mek. skytte pga min längd, 192cm

synd att FM har så små saker i ett land som Sverige
2011-09-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trummslagarvinkel
Ja nu blev det väldigt intressant. Varför skulle det vara anställningstopp för de äldre enbart?

Enl. Den informationen som står på mil.se vilka de söker, så söker de givetvis GMU soldater, men endast för Utbildningen so far. Däremot så finns det x antal platser kvar för de som redan är utbildade efter VPL eller avklarad GMU.

Se :
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Lediga-jobb/

Vänta och se. Just nu konkurrerar soldater från "magasinet" ut GMU:arna vid tillsättandet av tjänster. Det är inte bra för statistiken och FM har redan fått kritik vad gäller det nya systemet och hur det faktiskt fungerar bla. av Tomhylsan. Därav.
2011-09-13, 21:22
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flancen
jag fick inte bli stridsvagns förare/skytt eller mek. skytte pga min längd, 192cm

Vad kan man bli..? jag är 194... Dessa kravprofiler eller vad det heter finns ju ingenstans.
Shame on you FM.
2011-09-13, 21:56
Medlem
tänkte höra om någon vet när man får reda på om man är antagen till mönstring ang Gmun den 30 januari?? så man vet när man ska vara redo... Har kollar på deras hemsida men hittar inget om just de. tack
2011-09-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flancen

Jag förstår inte när jag gjorde lumpen på pansar så hade vi killar som var 2meter och i stridsvagnarna strv 121/122 som både laddare och förare och det var inga problem enligt dom och någon på närmare 195cm som var pbv förare.

har vagnarna krympt eller vad har hänt ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in