2011-10-25, 15:25
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
svenska försvaret kan suga min kuk ska gå med i den riktiga militären i usa istället inte den svenska bög homo försvaret

Gick det inte bra på testerna?
2011-10-25, 17:22
Medlem
Om han inte behärskar det svenska språket bättre än vad han visar i sitt inlägg så förstår jag varför.
2011-10-25, 20:40
Medlem
Citat:
svenska försvaret kan suga min kuk ska gå med i den riktiga militären i usa istället inte den svenska bög homo försvaret
Jag tackar Allah för att dem sorterade bort dig.
2011-10-25, 20:59
Medlem
Beror väl lite på vad som gick snett eller så, hade jag fått för lågt på psykologen/intelligenstestet hade jag nog också blivigt rätt sne och möjligen varigt förbannad ett tag eftersom man inte får försöka igen på 1 år då
2011-10-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Kom precis tillbaka ifrån Stockholm efter en "roligt" upplevelse...

Blev kallad till Stockholm(bor i Göteborg) eftersom jag sökt till pilot utbildningen,
iaf så kom jag fram i onsdags kväll, blir tilldelad en säng och spenderar kvällen med att snacka med resten av de som sökt samma å kommer ifrån annan ort, Sömnen blir la inte så bra eftersom man både är taggad inför testen och efter man lite hetsat upp varandra som är där

Så kommer första test dagen och halv sju går man upp, äter frukost och skriver in sig i receptionen, de skickar mig vidare till det första testet som för mig va "inskrivnings provet", ca 30 sekunder in i provet avbryter dom det för mig och säger att jag slipper göra det eftersom jag redan gjort det i våras, så dom skickar vidare mig till yrkesvägledaren som frågar mig vad jag sökt, jag svarar såklart pilot.

Här är grejen, för att söka pilot behöver man få minst 6 hos psykologen vars samtal man bara får göra en gång om året, och i våras, när jag sökte första gången(och dom tagit bort det jag ville söka så jag hoppade av) så fick jag en 5a ifrån psykologen.

Detta betyder att anledningen till att FM skickade mig till Stockholm var för att jag skulle kunna göra pilottester dagen efter GMU testerna om jag klarat dom, fast samtidigt så hade jag redan åkt ut pga att jag redan hade en 5a hos psykologen

Borde inte dom ge ut info om sånt eller alternativt inte skicka mig till stockholm utan till göteborgs rekryteringsmyndighet istället eftersom jag ändå inte kan gå vidare till dag 2 ?

Vilket fall som helst så sökte jag både till Samband luft /SOU och STRIL luftbevakning/SOU där jag enligt dom hade stora chanser att komma in, Så antagligen kommer jag ändå få göra GMU i vår och strax efter det GSU(tror jag dom kallade det) för att senare nästa år ha chans till pilotutbildningen igen

Så mitt besök till Stockholm blev inte som planerat men det löste sig till slut ändå verkar det som

Btw, för dom som söker pilot behöver snitta på ungefär 7a genom allt för att komma vidare till dag 2 +Ha perfekt syn, hörsel och inga större skador, Tänkte att någon säkert är intresserad,

Mvh Robin

åååå jag lider med dig Robin..

Jag.. om du har minne av mig från några (15?) sidor bakåt.. så har jag med sökt pilot.. Så kul att man får spendera kvällen med andra, där man sover

Vad fick du göra dag 2, eftersom man bokade hemresa med, då bör du ha haft en ledig dag i stockholm? Eller det kanske går att boka om.. (jag orkar inte kolla)

Hur som helst, sjukt tråkigt för dig att du inte fick göra testerna på dag två
2011-10-25, 22:53
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Citat:

Lustigt med så mycket snack om suga kuk/homo/bög i ett och samma lilla inlägg... kan det vara så att du själv är lite osäker på din sexuella läggning?

Ditt beslut om att gå med i den "riktiga" militären kanske har något samband med att Don't ask, don't tellpolicyn inom USAs militär upphävdes för bara lite mer än en månad sedan?
Ha så mysigt med grabbarna där borta
Senast redigerad av JonathanFreeloader 2011-10-25 kl. 22:58.
2011-10-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader
Lustigt med så mycket snack om suga kuk/homo/bög i ett och samma lilla inlägg... kan det vara så att du själv är lite osäker på din sexuella läggning?

Ditt beslut om att gå med i den "riktiga" militären kanske har något samband med att Don't ask, don't tellpolicyn inom USAs militär upphävdes för bara lite mer än en månad sedan?
Ha så mysigt med grabbarna där borta

Håller med, jag menar du kan väl knappt bärga dig tills du får lite latino eller ghetto balle högt uppkörd så att din navel pressas utåt ;D.

Fö öv, en amerikansk soldat tjänar ca. 12 000 $ om året. Inte i närheten utav vad en Svensk tjänar.
Sen kan du ju räkna med att bli statligt körd i arslet då de kommer att.
1. Neka dig Greencard om din enda motivering är att joina armén dvs, Amerikanska Medborgares skattepengar.

2. Placera dig med killar där lägstanivån är jävligt låg psykiskt.

3. Du kommer vara "Gomer Pyle" som inte kan behärska språket.

4. Om du blir skadad, så får du ett mindre pengabelopp utbetalat, därefter förväntas du sluta nasa på den delen utav Armén som du gått med i.

Inse, att vart du än hamnar, i vilket försvar som finns, så kommer du alltid bli behandlad som skit för att man är skit. Sen finns det ju skillnad på Armér och Armér. Det finns en mjukare och hårdare krigsmakter, precis som...skit. Hår och mjukt bajs.
2011-10-26, 04:12
Medlem
Citat:

2011-10-26, 10:34
Medlem
När kan man söka till pilotutbildningen?
2011-10-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexaanderr
åååå jag lider med dig Robin..

Jag.. om du har minne av mig från några (15?) sidor bakåt.. så har jag med sökt pilot.. Så kul att man får spendera kvällen med andra, där man sover

Vad fick du göra dag 2, eftersom man bokade hemresa med, då bör du ha haft en ledig dag i stockholm? Eller det kanske går att boka om.. (jag orkar inte kolla)

Hur som helst, sjukt tråkigt för dig att du inte fick göra testerna på dag två

Ja jag tror ja kommer ihåg dig

Ja själva resan var inte särskilt kul eftersom det är 7-8 timmar fram och tillbaka+väntetid

Dag 2 var jag inte kvar i stockholm, dock spenderade jag dag1 med att först snacka med yrkesvägledaren, sen med två stycken rekryteringsofficerare (plural?) och drack kaffe i en go soffa, drog sen ner till centralen å tog ett tåg hem, kunde vart en mycket sämre dag än det blev!

Förutom det så är jag väldigt nöjd i eftertanke, kommer gö antagligen få göra GMU och aspirant utbildningen som blir klar innan nästa pilottest är igen, vilket dom sagt att jag ska få göra eftersom jag iaf ville testa dag2 innan man ger upp, tror ochså då att jag kommer slippa dag1 testerna eftersom jag redan gjort GMU isf

Sen är det ochså så att om man gör dag 2 så får man inte söka igen på 3 år, så jag ser det som en chans att förbereda mig inför framtida test, och betald utbildning är aldrig fel

Mvh Robin
2011-10-26, 15:52
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Kom precis tillbaka ifrån Stockholm efter en "roligt" upplevelse...

Blev kallad till Stockholm(bor i Göteborg) eftersom jag sökt till pilot utbildningen,
iaf så kom jag fram i onsdags kväll, blir tilldelad en säng och spenderar kvällen med att snacka med resten av de som sökt samma å kommer ifrån annan ort, Sömnen blir la inte så bra eftersom man både är taggad inför testen och efter man lite hetsat upp varandra som är där

Så kommer första test dagen och halv sju går man upp, äter frukost och skriver in sig i receptionen, de skickar mig vidare till det första testet som för mig va "inskrivnings provet", ca 30 sekunder in i provet avbryter dom det för mig och säger att jag slipper göra det eftersom jag redan gjort det i våras, så dom skickar vidare mig till yrkesvägledaren som frågar mig vad jag sökt, jag svarar såklart pilot.

Här är grejen, för att söka pilot behöver man få minst 6 hos psykologen vars samtal man bara får göra en gång om året, och i våras, när jag sökte första gången(och dom tagit bort det jag ville söka så jag hoppade av) så fick jag en 5a ifrån psykologen.

Detta betyder att anledningen till att FM skickade mig till Stockholm var för att jag skulle kunna göra pilottester dagen efter GMU testerna om jag klarat dom, fast samtidigt så hade jag redan åkt ut pga att jag redan hade en 5a hos psykologen

Borde inte dom ge ut info om sånt eller alternativt inte skicka mig till stockholm utan till göteborgs rekryteringsmyndighet istället eftersom jag ändå inte kan gå vidare till dag 2 ?

Vilket fall som helst så sökte jag både till Samband luft /SOU och STRIL luftbevakning/SOU där jag enligt dom hade stora chanser att komma in, Så antagligen kommer jag ändå få göra GMU i vår och strax efter det GSU(tror jag dom kallade det) för att senare nästa år ha chans till pilotutbildningen igen

Så mitt besök till Stockholm blev inte som planerat men det löste sig till slut ändå verkar det som

Btw, för dom som söker pilot behöver snitta på ungefär 7a genom allt för att komma vidare till dag 2 +Ha perfekt syn, hörsel och inga större skador, Tänkte att någon säkert är intresserad,

Mvh Robin

Tjenare! Lade märke till det här inlägget nu (några sidor efter) Du och jag var ju för fan på samma prövning i torsdags. Minns att du berättade om det här. Kul att det verkade ordna sig till slut!
2011-10-26, 17:06
Medlem
Sibiriens avatar
Är det en bra merit att kunna ryska? Om man bortser från personliga preferenser och antar att man får i snitt 7r på testerna och bara säger att de får göra vad de vill med en.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in