2011-10-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
GMU 2 år 2012 är nästan 3 månader långt, medan GMU 3 år 2012 inte ens är 2 månader. Lär man sig alltså fortfarande lika mycket på GMU 3?

GMU 3 2012 är 2 månader och 20 dagar.
2011-10-17, 21:29
Medlem
krillepilles avatar
Mönstring om 2 dagar, är jävligt taggad. Körde precis klart mitt sista cykel pass (är så less på den där jävla cykeln, kommer aldrig mer röra en cykeljävel alltså) och lyckades mot alla odds göra klart halva samhälls A på bara 2 veckor . Hoppas nu att allt går vägen då man ändå har förberett sig i 5 månader nu och pluggat som en galning sista veckorna. Skulle kännas hyfsat surt om man blir dissad direkt men det tror jag inte. Har funderat på befattningar men vet inte riktigt, har tänkt att jag ska försöka söka till flygbassäk på f21 ifall jag kan. Vet ni vad som krävs i synväg för denna befattning? Har nämligen ett mindre synfel som kan begränsa mig .
2011-10-17, 21:31
Medlem
flaggantopps avatar
I GMU, finns det olika inriktningar där, som tex amfibiesoldat? Eller är det bara soldat/sjöman som gäller.
Om inte, måste man gå GMU för att sen göra något som amfibiesoldat?
2011-10-17, 21:31
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
Mönstring om 2 dagar, är jävligt taggad. Körde precis klart mitt sista cykel pass (är så less på den där jävla cykeln, kommer aldrig mer röra en cykeljävel alltså) och lyckades mot alla odds göra klart halva samhälls A på bara 2 veckor . Hoppas nu att allt går vägen då man ändå har förberett sig i 5 månader nu och pluggat som en galning sista veckorna. Skulle kännas hyfsat surt om man blir dissad direkt men det tror jag inte. Har funderat på befattningar men vet inte riktigt, har tänkt att jag ska försöka söka till flygbassäk på f21 ifall jag kan. Vet ni vad som krävs i synväg för denna befattning? Har nämligen ett mindre synfel som kan begränsa mig .

Med syn B ska du nog kunna söka flygbassäk.
2011-10-17, 21:32
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggantopp
I GMU, finns det olika inriktningar där, som tex amfibiesoldat? Eller är det bara soldat/sjöman som gäller.
Om inte, måste man gå GMU för att sen göra något som amfibiesoldat?

Som sagt är GMU likadan överallt, du kan göra GMU på F21 men sen ta anställning som amfibiesoldat. Det är efter GMU befattningsutbildningen börjar.
2011-10-17, 21:39
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Dator testet och psykologen sparas ett år, resten gör du om varje gång.

Ja man kan byta, ifall det du vill byta till är ledigt.

Vet du om man får göra om det om man vill även om det inte hunnit gå ett år?

Är inte alls nöjd med mina betyg från psykologen.
2011-10-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader
Vet du om man får göra om det om man vill även om det inte hunnit gå ett år?

Är inte alls nöjd med mina betyg från psykologen.

Spelar ingen roll, anledning till att dom resultaten håller i 1 år(så som jag fått det förklarat för mig) är för att det annars tydligen skulle ge ett orättvist övertag. Du får helt enkelt inte.
Senast redigerad av Qendrim 2011-10-17 kl. 21:59.
2011-10-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Nu var väll GMU 3 2½ månad, inte mindre än 2 månader som du skrev?
Oj. Ursäkta!
2011-10-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille

Jag jobbar på flygbassäkpluton på f21 (stationerad på LSS, Uppsala) och vi gjorde aldrig något syntest när vi antagningsprövade.
2011-10-17, 22:42
Medlem
Legolasses avatar
Jag har en liten undran (som säkert har besvarats i något av de ~7000 inläggen).

Jag skulle nog tycka att det vore kul att göra GMU, men jag har inget som helst intresse av att vara anställd hos FM. Tre månaders betalt äventyr - ungefär så ser jag det.

Kan jag ansöka och vara öppen med den inställningen på intervjuerna eller är det att ljuga dem rätt upp i ansiktet som gäller? Kan jag komma in om jag drar till med att "Jag vill prova på och se om det är något för mig" eller är det bara födda krigare som blir utvalda?
2011-10-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legolasse
Jag har en liten undran (som säkert har besvarats i något av de ~7000 inläggen).

Jag skulle nog tycka att det vore kul att göra GMU, men jag har inget som helst intresse av att vara anställd hos FM. Tre månaders betalt äventyr - ungefär så ser jag det.

Kan jag ansöka och vara öppen med den inställningen på intervjuerna eller är det att ljuga dem rätt upp i ansiktet som gäller? Kan jag komma in om jag drar till med att "Jag vill prova på och se om det är något för mig" eller är det bara födda krigare som blir utvalda?

Fundera istället på om det är värt att sno en plats från någon med högre ambitioner.
Du kanske ändrar dig under utbildningens gång iochförsig men det hela låter lite egoistiskt!
2011-10-17, 22:47
Medlem
Jilluminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankkk
Fundera istället på om det är värt att sno en plats från någon med högre ambitioner.
Du kanske ändrar dig under utbildningens gång iochförsig men det hela låter lite egoistiskt!

Tänkte precis skriva det där, fast med lite argare stuk..

Summa summarum: Tänk inte ens tanken, antingen hela vägen eller inte alls

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in