Citat:
Ursprungligen postat av SanPEDRO
Hejsan. Jag har blivit sugen på att tjänstgöra.
Jag studerar just nu mitt första år på ett civilingenjör program och har nått en ålder på 20 år.
Jag vill komma in som jägare (drömmer om en vinröd basker), men har ingen aning om hur jag ska gå tillväga. Är det först och främst att komma in på GMU som gäller och sedan söka vidare, eller söker man jägarutbildningar direkt efter man mönstrat?
Och hur gör jag för att få mönstra?
Tack kamrater!
Hejhej, först och främst så behöver du fixa med ditt universitet och ta ledigt eller va du nu tänkt dig med din utbildning, sen efter det så får du bestämma dig vilket regement du vill tillhöra, kort sagt kolla när det jägarförbandet du vill söka till anställer folk,
Om jag inte ser fel så anställer dom efter nästa GMU omgång som man kan söka till om 2 veckor.
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-soldatsjoman/Aktuell-information-om-GMU/Forband-som-anstaller-efter-omgang-2---2012/
Sen går du in på
www.rekryteringsmyndigheten.se och ansöker till gmu, du får då hem ett brev med koder som gör att du kan gå in och göra ett internet test, där fyller du i att du är intresserad av jägarutbildningen och sen vänta och se om du får komma på test,
Och jag hoppas du vet att jägare är en av de fysiskt tuffaste utbildningarna som man kan ta genom GMU, och att du tränat innan. Om du inte gjort detta så kanske du ska tänka på att söka nästa år å träna upp dig
Mvh Robin