2011-10-07, 18:29
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Modre
Helvetes jävla skit! Jag antar att nästa tillfälle att söka pilot ligger låångt fram i tiden? Fyller nämligen 23 nästa år och då är man ju för gammal för att söka pilot längre. Fa-an..

Jag tror att nästa ansökningsperiod till pilot är om drygt ett år. Men är det bara stridspilot du kan tänka dig att bli? Möjligheten finns ju att söka transportflygpilot och helikopterpilot och då får du fylla 25 år det år som pilotutbildningen börjar. Jag fyller 23 år i år november och jag får lov att komma på antagningsprövningen till pilot i år.
2011-10-07, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anessathiel
Nej, jag ska åka den 18 för att anmäla mig i receptionen den 19 kl. 8.00. Men det är ju förvisso ganska många som söker till pilot så det vore orimligt om alla skulle komma samma dag .

Haha ja men chansen finns gö alltid
2011-10-07, 20:12
Medlem
Fråga 1: Om man svarar perfekt på internettestet, hur stor är då chansen att man får göra "mönstringen2?

Fråga 2: Om man får 9 på styrka, 9 på kondition och kanske 6 på psykolog-grejen, hur stor är då chansen att man får göra GMU?

Mycket tacksam för svar.
2011-10-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
Fråga 1: Om man svarar perfekt på internettestet, hur stor är då chansen att man får göra "mönstringen2?

Fråga 2: Om man får 9 på styrka, 9 på kondition och kanske 6 på psykolog-grejen, hur stor är då chansen att man får göra GMU?

Mycket tacksam för svar.

Tror du någon kan svara på dessa frågor? Vad menar du med perfekt på internettestet? Du ska svara ärligt, inte efter vad du tror är bäst. Det kommer visa sig ändå.
Sen hur stor chans det är, det är ju omöjligt att säga då det helt beror på konkurrans till vald befattning, hur många platser man ska fylla osv.

Men du som kommer med sådana frågor lär nog ha det svårt då de är relativt bra på sålla bort personer som är olämpliga.
2011-10-08, 15:32
Medlem
SanPEDROs avatar
Hejsan. Jag har blivit sugen på att tjänstgöra.
Jag studerar just nu mitt första år på ett civilingenjör program och har nått en ålder på 20 år.
Jag vill komma in som jägare (drömmer om en vinröd basker), men har ingen aning om hur jag ska gå tillväga. Är det först och främst att komma in på GMU som gäller och sedan söka vidare, eller söker man jägarutbildningar direkt efter man mönstrat?

Och hur gör jag för att få mönstra?
Tack kamrater!
2011-10-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanPEDRO
Hejsan. Jag har blivit sugen på att tjänstgöra.
Jag studerar just nu mitt första år på ett civilingenjör program och har nått en ålder på 20 år.
Jag vill komma in som jägare (drömmer om en vinröd basker), men har ingen aning om hur jag ska gå tillväga. Är det först och främst att komma in på GMU som gäller och sedan söka vidare, eller söker man jägarutbildningar direkt efter man mönstrat?

Och hur gör jag för att få mönstra?
Tack kamrater!

Hejhej, först och främst så behöver du fixa med ditt universitet och ta ledigt eller va du nu tänkt dig med din utbildning, sen efter det så får du bestämma dig vilket regement du vill tillhöra, kort sagt kolla när det jägarförbandet du vill söka till anställer folk,

Om jag inte ser fel så anställer dom efter nästa GMU omgång som man kan söka till om 2 veckor.
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-soldatsjoman/Aktuell-information-om-GMU/Forband-som-anstaller-efter-omgang-2---2012/

Sen går du in på www.rekryteringsmyndigheten.se och ansöker till gmu, du får då hem ett brev med koder som gör att du kan gå in och göra ett internet test, där fyller du i att du är intresserad av jägarutbildningen och sen vänta och se om du får komma på test,

Och jag hoppas du vet att jägare är en av de fysiskt tuffaste utbildningarna som man kan ta genom GMU, och att du tränat innan. Om du inte gjort detta så kanske du ska tänka på att söka nästa år å träna upp dig

Mvh Robin
2011-10-08, 16:20
Medlem
såg nu att Sånenäs, F7, ska anställa soldater med inriktning strid nu igen, var borta för några veckor sedan, hur många ggr till kommer listan att ändras?
2011-10-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flancen
såg nu att Sånenäs, F7, ska anställa soldater med inriktning strid nu igen, var borta för några veckor sedan, hur många ggr till kommer listan att ändras?

Detta är nog näst intill omöjligt att förutspå eftersom vi inte vet vad som kommer hända i framtiden som kan påverka listan..
2011-10-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Och jag hoppas du vet att jägare är en av de fysiskt tuffaste utbildningarna som man kan ta genom GMU

Utveckla!
2011-10-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Utveckla!

Det jag har läst på försvarsmaktens hemsida och lite andra ställen är att för att ens söka till jägarutbildningen så ska du klara milen på MINST 45 minuter, vara oerhört tränad i övrigt så slö träna lite innan du söker jägare är ingen vidare ide

Men nu känner jag inte dig så det kanske inte är något problem! Men sök ändå, man borde alltid söka för det värsta som kan hända är att dom säger "Nej".
2011-10-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Det jag har läst på försvarsmaktens hemsida och lite andra ställen är att för att ens söka till jägarutbildningen så ska du klara milen på MINST 45 minuter, vara oerhört tränad i övrigt så slö träna lite innan du söker jägare är ingen vidare ide

Trodde att du hade missuppfattat hela idén med att GMU ska vara enhetlig överallt, därav mitt "utveckla".
2011-10-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Trodde att du hade missuppfattat hela idén med att GMU ska vara enhetlig överallt, därav mitt "utveckla".

Haha och jag trodde du var han som frågade om jägarutbildningen Missförstånd finns överallt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in