2011-10-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Tror du någon kan svara på dessa frågor? Vad menar du med perfekt på internettestet? Du ska svara ärligt, inte efter vad du tror är bäst. Det kommer visa sig ändå.
Sen hur stor chans det är, det är ju omöjligt att säga då det helt beror på konkurrans till vald befattning, hur många platser man ska fylla osv.

Men du som kommer med sådana frågor lär nog ha det svårt då de är relativt bra på sålla bort personer som är olämpliga.

Men herregud, hur naiv kan man vara? Jag känner åtminstone tio personer som har sökt GMU, och ingen av dem har svarat ärligt. Alla har försökt svara så "korrekt" som möjligt.
2011-10-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
Men herregud, hur naiv kan man vara? Jag känner åtminstone tio personer som har sökt GMU, och ingen av dem har svarat ärligt. Alla har försökt svara så "korrekt" som möjligt.

Synd för dom, ska man behöva ljuga för att få ett jobb då förtjänar man det inte, och speciellt inte i FM.
Tyvärr vet jag ju att det finns en viss % som inte varit helt ärliga, men det visar sig förr eller senare hur passande de är för yrket!
2011-10-09, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman

Då är det gö lätt för dig bara att fråga dina 10 kompisar så har du svaret på din fråga
2011-10-09, 10:46
Medlem
någon här som vet om man fortfarande kan få bidrag till löparskor och kängor som man kunde få under vpl tiden?
2011-10-09, 11:38
Medlem
SanPEDROs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Hejhej, först och främst så behöver du fixa med ditt universitet och ta ledigt eller va du nu tänkt dig med din utbildning, sen efter det så får du bestämma dig vilket regement du vill tillhöra, kort sagt kolla när det jägarförbandet du vill söka till anställer folk,

Om jag inte ser fel så anställer dom efter nästa GMU omgång som man kan söka till om 2 veckor.
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-soldatsjoman/Aktuell-information-om-GMU/Forband-som-anstaller-efter-omgang-2---2012/

Sen går du in på www.rekryteringsmyndigheten.se och ansöker till gmu, du får då hem ett brev med koder som gör att du kan gå in och göra ett internet test, där fyller du i att du är intresserad av jägarutbildningen och sen vänta och se om du får komma på test,

Och jag hoppas du vet att jägare är en av de fysiskt tuffaste utbildningarna som man kan ta genom GMU, och att du tränat innan. Om du inte gjort detta så kanske du ska tänka på att söka nästa år å träna upp dig

Mvh Robin

Tack för ditt svar, och vet att det är tufft.
2011-10-09, 16:23
Medlem
Tjena.

Jag gjorde tester för GMU omgång 1, blev placerad i reserv trots hyfsade resultat men sånt e livet.

Har mildare intresse nu för ev. militär tjänstgöring, sökte till förra perioden men mycket sent och blev då inte kallad, sökte däremot dag ett denna gång och blev nu kallad så jag antar att det handlar om först till kvarn helt enkelt. Jag har för övrigt linser också, såg att det var någon tidigare i tråden som undrade om det kunde ha varit anledningen till att han inte blivit kallad.

Oavsett, det jag undrar om är ifall någon vet vilka tester jag måste/får lov att göra om? Psykologsamtalet kunde ha gått betydligt bättre och jag skulle enkelt kunna öka minst ett steg i både cykel och styrka. Hörselmomentet gick skakigt, det hade jag helst sluppit. Antar att jag får höra av mig och fråga.
Senast redigerad av usls 2011-10-09 kl. 16:25.
2011-10-09, 17:15
Medlem
Citat:
Tjena.

Jag gjorde tester för GMU omgång 1, blev placerad i reserv trots hyfsade resultat men sånt e livet.

Har mildare intresse nu för ev. militär tjänstgöring, sökte till förra perioden men mycket sent och blev då inte kallad, sökte däremot dag ett denna gång och blev nu kallad så jag antar att det handlar om först till kvarn helt enkelt. Jag har för övrigt linser också, såg att det var någon tidigare i tråden som undrade om det kunde ha varit anledningen till att han inte blivit kallad.

Hej,
jag tror inte det handlar om först i kvarn, jag sökte till pilot den här omgången och jag gjorde min ansökan sista dagen och blir trots detta kallad även fast det är väldigt många som söker till just pilotutbildningen. Det kan ju bero på hur du svarade på rekryttestet förra gången gentemot denna omgången?

Citat:
Oavsett, det jag undrar om är ifall någon vet vilka tester jag måste/får lov att göra om? Psykologsamtalet kunde ha gått betydligt bättre och jag skulle enkelt kunna öka minst ett steg i både cykel och styrka. Hörselmomentet gick skakigt, det hade jag helst sluppit. Antar att jag får höra av mig och fråga.
[/quote]

Av vad jag har läst tidigare i tråden tror jag dessvärre att du inte kommer få göra om psykologsamtalet. Resultatet gäller ett år tror jag. De andra testen tror jag att du kommer få göra om men jag är inte säker.
2011-10-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anessathiel
Hej,
jag tror inte det handlar om först i kvarn, jag sökte till pilot den här omgången och jag gjorde min ansökan sista dagen och blir trots detta kallad även fast det är väldigt många som söker till just pilotutbildningen. Det kan ju bero på hur du svarade på rekryttestet förra gången gentemot denna omgången?

Av vad jag har läst tidigare i tråden tror jag dessvärre att du inte kommer få göra om psykologsamtalet. Resultatet gäller ett år tror jag. De andra testen tror jag att du kommer få göra om men jag är inte säker.[/quote]

Psykolog och Inskrivningstestet görs inte om i vanliga fall under en 1års period. resten av testerna skall göras om.
2011-10-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anessathiel
Hej,
Samma svar, så det ska inte ha påverkat. Ett annat alternativ är att det är ett slumpmässigt urval de som är kvalificerade för de tjänster de har anmält intresse för.

Sedan är det också möjligt att det läggs ner mer resurser på att få fram bra piloter än övriga.
2011-10-10, 10:46
Medlem
Erikons avatar
Du får troligen göra om testen, och är de på Försvarsmakten insatta i arkivering så skulle jag titta på dina gamla resultat och jämföra de med de nya.

Ska man för övrigt bli deprimerad för att 1 av 7 bara kommer bli antagen

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Aktuellt/centralanyheter/Over-5-500-sokande-till-800-platser/
Senast redigerad av Erikon 2011-10-10 kl. 11:07.
2011-10-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Du får troligen göra om testen, och är de på Försvarsmakten insatta i arkivering så skulle jag titta på dina gamla resultat och jämföra de med de nya.

Ska man för övrigt bli deprimerad för att 1 av 7 bara kommer bli antagen

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Aktuellt/centralanyheter/Over-5-500-sokande-till-800-platser/

Hur menar du då? Jag får det till att det är ca 3000 som ska mönstra, och det finns 860 platser.
Är det inter närmare att var fjärde eller var trejde person får en plats?

Jag menar, du har du en reducering bara på 50 %.

Det var mycket större konkurrens till GMU 3-4 2011.
2011-10-10, 12:27
Medlem
Erikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trummslagarvinkel
Hur menar du då? Jag får det till att det är ca 3000 som ska mönstra, och det finns 860 platser.
Är det inter närmare att var fjärde eller var trejde person får en plats?

Jag menar, du har du en reducering bara på 50 %.

Det var mycket större konkurrens till GMU 3-4 2011.

oj fel av mig, tack för att du gjorde min dag. Behöver inte vara orolig längre

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in