2011-11-19, 13:35
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskjude
Jo, jag var där. Så jag träffade han och dig, troligtvis.

Angående besked, jag har hört den 16-20 dec ett flertal gånger, vad är de nya datumen?

Oj jag såg helt fel.... =/ läste "i början av december" när det stod "med början i december" på hans inlägg på FMs facebooksida
2011-11-19, 14:19
Medlem
Ja, det verkar som 16:e gäller. Nervös väntan
2011-11-19, 15:54
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Jag och en kompis har sökt till 4.sjöstridsflj, alltså GMU vid MarinB. Den tjänst vi sökte (Teknik) Var det 16 sökande till 12 platser, detta var i fredags (18/11). Du?

Jag sökte GMU-hemvärn på MarinB, när jag blev preliminärt antagen så var det 20 sökande på 40 plaster
2011-11-19, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilleskutt88
Är det bara jag som inte är förvånad över att någon med namnet Nissepistol anses olämplig i strid.

Meh, jag har bara namnet för att provocera.
Vi skulle kunna bråka om saken , min svaga punkt är IQ
Sen så har jag inte direkt mycket arbetslivserfarenhet.
Hurvida vem som anses lämplig bestämmer ju dem FM =)

Ont: Har nån update på hur det ligger till inom samtliga befattningar i 3/4 sjöstridsflottiljen andra saker förutom teknik där det vart 18 till 12 platser.

=)
2011-11-19, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NissePistolen

Ont: Har nån update på hur det ligger till inom samtliga befattningar i 3/4 sjöstridsflottiljen andra saker förutom teknik där det vart 18 till 12 platser.

=)

Aha, när var du och antagninsprövade, för enligt som kompis som var där i fredags, så var det 16 sökande till teknik. När jag var där den 4/11 så var det 2 sökande till 8 platser på ledning. Vad har du sökt?
2011-11-19, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Jag sökte GMU-hemvärn på MarinB, när jag blev preliminärt antagen så var det 20 sökande på 40 plaster

Då ligger du väldigt bra till.
2011-11-19, 17:47
Medlem
traedets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
När är dessa test i förhållande till grundutbildningen? före? efter?

Du kommer att göra dom efteråt under en KMU (Kompletterande militär utbildning) alltså efteråt

Citat:
Ursprungligen postat av HermesSaliba
Skriver från mobilen så orkar inte styra upp citat.

Traedet, den uppfattningen jag har fått är att om jag blir antagen är att först är det 3mån Gmu följt av 3 mån Aspirantutbildning följt av 191 dagar sou.. Stämmer detta? Kanske var lite annorlunda iom att du var försökskanin dock blir jag varken förvånad eller förargad över fler tester.
Men iom att dom endast söker 4 personer så känns det ju lite dumt om dom ska skicka hem 3 efter ytterligare tester...

Har förövrigt sökt sou a9, känns som att man har fördel gäntemot andra arbetsplatser då alla inte gillar översta Sverige

Jag gjorde detta under dåtidens värnplikt och har man inte gjort en tidigare värnplikt och måste göra en GMU först så måste man göra en KMU (Kompletterande militär utbildning, även kallad Aspirantutbildning, tidigare befattningsutbildning, 3 månader) för att kvalificera sig. Det är då riktat till vad du vill fortsätta med som SO. Sen blir det SOU.

Citat:
Ursprungligen postat av Polarbataljon
Bakåt på det nu, Rekryteringsmyndigheten gör alla tester inför YO/SOU from 2011 sen håller anställande förband/Skola proffesionsintervju
Det var pliktverket som genomförde testerna då och nu har dom bara bytt namn till Rekryteringsmyndigheten så det stämmer
2011-11-20, 06:53
Medlem
Citat:
Jag och en kompis har sökt till 4.sjöstridsflj, alltså GMU vid MarinB. Den tjänst vi sökte (Teknik) Var det 16 sökande till 12 platser, detta var i fredags (18/11). Du?

Vad för tekniktjänst är det ni söker till?
2011-11-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Vad för tekniktjänst är det ni söker till?

Nu söker man bara teknik (HL801) för att sen välja inriktning, system,vapen eller maskintekniker.
2011-11-20, 14:12
Medlem
rockports avatar
Sökt & sökt men ej hittat.

Frågan är om man ansöker GMU och undanhåller info om tidigare depression/ångest, och ljuga för psykologen. Får FM begära ut, eller har dom redan tillgång till ens sjukjournal?

Tack på förhand!
2011-11-20, 16:44
Medlem
Erikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockport
Sökt & sökt men ej hittat.

Frågan är om man ansöker GMU och undanhåller info om tidigare depression/ångest, och ljuga för psykologen. Får FM begära ut, eller har dom redan tillgång till ens sjukjournal?

Tack på förhand!

det är inte psykologen som knäcker en, det är cykeln
2011-11-20, 18:41
Medlem
Citat:
Aha, när var du och antagninsprövade, för enligt som kompis som var där i fredags, så var det 16 sökande till teknik. När jag var där den 4/11 så var det 2 sökande till 8 platser på ledning. Vad har du sökt?

Sökte amf, men ville typ ha info då massa kompisar ville veta, dem är enbart intresserade av både
3/4 sjöstridsflottiljen.

Skrev fel det var 16 till 12 platser på teknik.
Ledning 2 till 8.

Några som vet något om dem så kallade extra mönstring eller fått besked gäller typ ubåt etc.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in