Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Ni som får 7-9 i kondition på mönstringen, vad springer ni milen på ungefär? Och hur mycket spelar det in att träna sig med cykel innan?
Fick 9a på cykeln. Sprang en kuperad mil på 50 minuter och circa 20sek under min GMU. Tränar typ inte i övrigt.
Jag tycker att det är skillnad på löpning och cykel. När jag springer (händer ytterst sällan) så känns det som att det enda som händer är att jag måste flåsa, springer man i rätt hastighet så händer det inte mer än att man flåsar, detta kan man uthärda väldigt länge. Iaf fysiskt, dock så blir det extremt tråkigt IMO.
Om jag cyklar ter sig tröttheten som så att jag blir svagare och svagare i låren tills jag inte orkar pressa längre. Speciellt på mönstringen så måste man ju sitta ner och cykla, vilket tvingar en till att använda låren!
Så jag tycker
Springa: flås
Cykla: benpress
Det är alltid bra att öva på just det man kommer utföra, detta för att vänja musklerna vid en viss rörelse. Så för att bli optimalt bra på cykel så bör man ha träna på just cykling då det är en helt annan rörelse och ansträngning mot löpning. Vet inte hur stor roll det spelar på dessa tester dock, som ju inte är på elitnivå

Det är garanterat bra hur som helst!