2011-08-04, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rtog-
Vi hade 3 st tvättmaskiner nere i källaren där vi fick tvätta persedlar och civila kläder när vi kände för det.

Vi fick göra tvättbyte en gång per vecka om vi hade tur. Men du var väl inom luftvärnet.
2011-08-04, 21:39
Medlem
shoot4us avatar
Fick häromdagen ett brev där det stod att jag skulle ta med mig "inryckningsordern". Jag har inte fått en order utan ett antagningsbesked. Är det samma papper månntro, eller bör jag ringa om rätt papper?

Lite snålt om tid, då jag börjar utbildningen på måndag
2011-08-04, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoot4u
Fick häromdagen ett brev där det stod att jag skulle ta med mig "inryckningsordern". Jag har inte fått en order utan ett antagningsbesked. Är det samma papper månntro, eller bör jag ringa om rätt papper?

Lite snålt om tid, då jag börjar utbildningen på måndag

Står det tid, plats och datum på antagningsbeskedet? I så fall är det antagligen din inkallelseorder, så ta med den. I övrigt bör du ha med körkort (om du har, annars SIS-märkt ID) samt identifikationsbricka.
2011-08-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knishenager
Blev antagen som reserv på FMTS i Halmstad, rycker in på måndag! Någon som vet om utbildningen kommer hållas på FMTS eller LV6? Har inte fått något brev från regementet alls, vet bara att det är på "måndag innan 12:00". Är hursom väldigt taggad och även lite nervös!

En annan sak jag undrar är hur det är med löpträningen vid starten av GMU? Hur långt tvingas/förväntas man springa den första tiden? Konditionen är inte direkt min starka sida för tillfället.

Då kommer vi ses där

jag fick också FMTS först sen i brevet(som du inte fick) så står det att iallafall jag kommer göra Gmu på Livkomp på LV6 antar att du skall dit du med ring och fråga annars.

Sen så kom ihåg att det kommer vara kaos i Halmstad på måndag det är något båtrace som stannar till i staden så allt är avspärrat. Så ja åker kvällen innan.(litet tips)

Sen så har jag inte häller bra kondition så om vi hammnar på samma ställe får vi kämpa tillsammans.
2011-08-04, 22:44
Medlem
Janus-Richmonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escaape
Hej, jätteviktig fråga, finns det möjlighet att tvätta där och hur funkar det? )

Måste bara säga att jag skrattade till lite när jag såg denna fråga och såg visningsbilden (även om frågan är relevant). Om du är tjej som det verkar så är du typ den första tjejen i den här tråden, och då frågas det om tvätt
2011-08-05, 00:32
Medlem
Någon som vet vad som gäller vid återbetalning av CSN-lån under tiden för GMU, KMU och officerutbildningen? Kan man få anstånd eller måste man ansöka om nedsättning med hänsyn till inkomst? Om man får nedsättning, vet någon vad årsbeloppet blir att betala tillbaka. Det är ju med hänsyn till inkomst och alla som gör GMU får ju samma inkomst.

Har försökt att höra med CSN om detta men alla som någon gång har hört av sig till CSN vet att de är mästare på att prata runt ens frågor utan att komma till några konkreta svar.

Så om du gjort GMU och hade CSN-skuld sedan tidigare skulle jag vara tacksam över svar.
2011-08-05, 12:30
Medlem
hejsan

jag hoppas nån av er kan hjälpa mig
jag sökte till gmu 3-4 men fick 3 på inskrivningsprovet och jag överklagade beslutet.
jag har dyslexi + språksvårigheter har intyg på de okså. jag ringde till Statens överklagandenämnd för 3 veckor som skulle fatta ett beslut men de blev inte så dom sa att vi har skickat tillbaka ärendet till försvarsmakten så dom får fatta ett beslut. nu kommer de jobbiga jag har ringt dom hela föra veckan och ena personen kopplar mig till den andra och ingen ger mig nåt svar. så jag ville fråga er hur ska jag gå tillväga med detta.
jag söker till försvarsmakten för jag vill jobba som kock är utbildad plus har några års erfarenhet.
jag kan definitivt bidra med nåt.
2011-08-05, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillhunter
Då kommer vi ses där

jag fick också FMTS först sen i brevet(som du inte fick) så står det att iallafall jag kommer göra Gmu på Livkomp på LV6 antar att du skall dit du med ring och fråga annars.

Sen så kom ihåg att det kommer vara kaos i Halmstad på måndag det är något båtrace som stannar till i staden så allt är avspärrat. Så ja åker kvällen innan.(litet tips)

Sen så har jag inte häller bra kondition så om vi hammnar på samma ställe får vi kämpa tillsammans.

Grattis ni kommer få roliga befäl :P alla som ska till FMTS kommer vara på Lv6.
2011-08-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phpotosmart
Vi fick göra tvättbyte en gång per vecka om vi hade tur. Men du var väl inom luftvärnet.
Vi hade också tvättbyte en gång per vecka, jag tvättade en gång i källaren och det var innan vi skulle ut i fält. Nej Artilleriet
2011-08-05, 15:45
Medlem
Janus-Richmonds avatar
Kommer det finnas tillgång till internet någon tid på dygnet, datorsal? Om man tar med dator, kan man koppla in den då?
2011-08-05, 16:05
Medlem
Keykons avatar
Har man nån chans att bli accepterad till GMU om man har domar på sig?
Fick brev från FM för 7 år sen eller när det nu var som berättade att jag inte var lumpen-duglig, men det brevet nämnde bara min avsaknad av betyg som anledning.

Har funderingar på att fixa till mina betyg och ansöka till GMU, men skulle ju kännas onödigt att göra det om jag sen blir nekad pga mitt brottsregister.
2011-08-05, 16:09
Medlem
Janus-Richmonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keykon
Har man nån chans att bli accepterad till GMU om man har domar på sig?
Fick brev från FM för 7 år sen eller när det nu var som berättade att jag inte var lumpen-duglig, men det brevet nämnde bara min avsaknad av betyg som anledning.

Har funderingar på att fixa till mina betyg och ansöka till GMU, men skulle ju kännas onödigt att göra det om jag sen blir nekad pga mitt brottsregister.

Tror det är ganska liten chans att du får göra GMU om du finns med i straffregistret. Iaf om du dömts för våldsbrott eller narkotikabrott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in