2012-12-11, 16:05
Medlem
Någon som vet vilken tid SMS kom föra gången? Sömn tabletter skulle nog inte ens hjälpa ikväll..
2012-12-11, 16:11
Medlem
Är det någon som vet om det verkligen väger in om man har körkort och om man bor nära utbildningsorten? Spelar ålder någon roll egentligen? Då menar jag mellan 18 -25 typ. Ha et varit kul stt veta även om besluten redan är klara.
2012-12-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormelker1
Är det någon som vet om det verkligen väger in om man har körkort och om man bor nära utbildningsorten? Spelar ålder någon roll egentligen? Då menar jag mellan 18 -25 typ. Ha et varit kul stt veta även om besluten redan är klara.
Det med ålder sa min handläggare på FM att det inte spelade någon roll, det med körkort frågade jag inte men antar att det är en form av merit/krav om du ska köra någon typ av fordon. Menar förstås inte ett JAS-39 men snarlikt en lastbil. Sen tror jag den största kolla läggs på testresultaten, så du inte är skolmassaker-typen
2012-12-11, 16:40
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangew
Låt mig få en sak klart för mig här..Du menar alltså att De som sökt sig till LV6 är allihopa intagna?

För övrigt riktigt nervöst nu.
Såg även att någon frågade om FM använder våningsängar. Svar är Ja, på vissa sängar (tror det är dom närmast mot dörren)

Kan förstås variera, endast sovit över på ING2 logementet.
Ja om du sökt logistik vad det verkar
2012-12-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mpms00
Tror ingen "normal" som är preliminärt antagen till en utbildning fått besked. Beskeden kommer i morgon via sms och brev. Personen i tråden som skriver att han fått brev där det står att han inte kommit in berättar inte allt.

Lycka till alla!

Och vad grundar du det på? Finns ingen anledning att fara med osanning. Har varit öppen med mina resultat. Så länge du är godkänd av psykologen kan du söka vilket jag vart. Så behåll dina patetiska antaganden för dig själv. Jag kommer in vid nästa sökning 110% säkert, ett samtal under morgonen bekräftade detta.

Lycka till ni andra!
2012-12-11, 18:02
Medlem
mpms00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
Jag kräver inte ditt eller någon annans medlidande, är inte ute efter att spela offer.

Jag står fast vid att jag inte bemöttes på ett professionellt sätt, utan samtalet igenom var nedlåtande från första början. Intervjutiden är också en anings anmärkningsvärd då ingen de andra mönstrande jag träffade under två dagar var inne så pass lång tid. Jag är ledsen men vissa saker kan jag bara inte nämna här med risk för att outa mig. Jag har diskuterat saken med en person här i tråden och denne är av samma uppfattning som mig.

Du märker ord, va du anser opassande anser någon annan vara fullt normalt.

Absolut, men nu är jag inte blödig som person, utan ifrågasätter sättet jag bemöttes på och intervjuns innehåll.

Hur jag uttrycker mig hemma bakom en datorskärm är av föga betydelse, utan du är enbart ute efter att återigen märka ord. Jag står fast vid att hen borde brinna i helvetet.

Problemet här som jag tidigare beskrivit med som du uppenbarligen har svårt att ta till dig, vilket kanske beror på diverse svårigheter att ta till sig en text, är att hon blev mer och mer irriterad när hon inte fick de svar hon önskade.

Jag kan ju inte sitta och medge saker som inte är sant. Hela samtalet igenom fick jag ledande, anklagande frågor istället för att ställa frågor korrekt kring ett ämne. Att bete sig nonchalant likt en översittare tar mig ingenstans, jag är ödmjuk som person. Högen med papper är den mapp som du som mönstrande bär med dig under mönstringen, och tur att jag hade med mig dessa papper för hen krävde minsann att jag kunde styrka precis allt på mitt CV.

Mina tidigare meriter lär i allra högsta grad vara väsentliga i sammanhanget, då det säger vem jag är och vad jag tidigare gjort. Jag har precis som alla andra fått möjlighet att att utföra tester och jag har kämpat hårt för mina resultat så visst känns det surt att allt krackelerar p.g.a. en bitter person.

Yrkesledarens första ord var: jag ser att du är en person som inte legat på latsidan beträffande jobb. Dessutom har du även under långa perioder bedrivit studier samtidigt som du har ett jobb. Hos honom blev jag bara lovordad, så när en person som du anser att mina tidigare meriter är luft och knappast av betydelse kan jag inget annat än att sluta ta dig på allvar.

Varför ska jag bli tokig, du har rätt till ha din åsikt, men bespar mig dina antaganden när du inte har på fötterna. Du hade med största sannlikhet visat större förståelse om du visste vad jag fick gå igenom.

Det jag enbart varit intresserad av är att få veta uppskattningsvis längden på era samtal med psykologen, samt möjligheten till att kunna överklaga hennes bedömning och få en ny intervju med någon annan. Jag är inget offer, det är inte synd om mig. Jag vill bara bli rättvist behandlad, på samma sätt som de andra blev.

Mina resultat:

Styrka 9
Cykel 8
tjänstbarhet A
syn 1.0 båda
hörsel godkänd
färgseende godkänd
I-provet 5
psykologen 4X2

Här skriver du att du får 4x2 hos psykologen.
2012-12-11, 18:02
Medlem
mpms00s avatar
Citat:
Tjänstbarhet A ( frisk som en nötkärna)
Syn/hörsel Perfekt
Styrka 9
Cykel 6
Data 5
Psykolog 5/5

Vad jag sökte tar jag gärna via pm för de som är intresserade. Blir att söka den 7:e januari då öppnar fönstret igen.

Hoppas ni andra får ett positivt besked blev uppriktigt sagt ledsen men det gick över fort, gäller att hålla huvudet högt.

Mvh

Ps: Lånat konto

Här 5/5
2012-12-11, 18:04
Medlem
mpms00s avatar
Citat:
Och vad grundar du det på? Finns ingen anledning att fara med osanning. Har varit öppen med mina resultat. Så länge du är godkänd av psykologen kan du söka vilket jag vart. Så behåll dina patetiska antaganden för dig själv. Jag kommer in vid nästa sökning 110% säkert, ett samtal under morgonen bekräftade detta.

Lycka till ni andra!

Jag grundar det på inläggen ovan. Får inte ihop det.

Vad kul i så fall. Tror inte att någon kan säga att man kommer in med 100 procent. Lycka till med allt!
2012-12-11, 18:18
Medlem
Citat:

Lycka till ni andra!
Det låter väldigt märkligt att du med 110% säkerhet kommer in nästa gång
Söker man en gång till så söker man på precis samma villkor som alla andra! Så sålänge du inte vet hur konkuransen blir nästa omgång kan du omöjligt veta om du kommer in, eller?
2012-12-11, 18:28
Medlem
mpms00s avatar
Läste på ett annat forum att i SMS:en som skickas ut står det endast något i stil med "Du är antagen till GMU logga in på RM hemsida för att tacka ja/nej"

Om man släpper resultaten den 12e, imorrn, bör man ju KANSKE kunna logga in på RM hemsida efter midnatt och se resultatet? Vad tror ni?
2012-12-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alboon
Precis avslutat aldrig ge upp veckan, känns helt suveränt. Har en vecka kvar tills jag blir anställd. Fråga på om gmu:n

Om du kommer ihåg, vet du om man får sitt SMS vid tolv-slaget inatt om man kommit in eller inte på sin utbildning? Kanske inte exakt 12, men någon gång under natt/morgon
2012-12-11, 18:34
Medlem
Någon som gjort GK Amf (Grundkurs Amfibie) eller funderar på att göra den skicka jättegärna ett pm!

Det är alltså en slags fortsatt soldatubildning efter GMU.

Ha det gott

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in