2011-05-08, 22:06
Medlem
Hej! Jag har sökt till GMU som börjar i augusti och de stod att man skulle få reda på om man skulle mönstra nu denna veckan, senast fredag skulle man få besked. Men jag har inte fått hem något?
Någon mer som har det såhär?
Man borde väll iaf få besked även om man inte får mönstra.

är så orolig att de itne ens fått min ansökan vilket är näst intill omöjligt för jag var väldigt noga när jag skulle skicka in den... någon som vet något ?? tack
2011-05-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.choma
Hoppas de inte blir sura om man redan har formgjutna sulor, för jag är mycket tveksam till om jag skulle klara mig utan dem.

Du behöver inte oroa dig, både jag och mina befäl hade det.
2011-05-08, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaninvalp
Hej! Jag har sökt till GMU som börjar i augusti och de stod att man skulle få reda på om man skulle mönstra nu denna veckan, senast fredag skulle man få besked. Men jag har inte fått hem något?
Någon mer som har det såhär?
Man borde väll iaf få besked även om man inte får mönstra.

är så orolig att de itne ens fått min ansökan vilket är näst intill omöjligt för jag var väldigt noga när jag skulle skicka in den... någon som vet något ?? tack

kommer antagligen imorgon
2011-05-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
kommer antagligen imorgon
gör det inte det så börjar jag gråta...
2011-05-08, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaninvalp
gör det inte det så börjar jag gråta...

Jag med men jag kan beställa tåg iafall från mina uppgifter jag fått av dom men jag vet inte om jag vågar innan jag vet till 100%
2011-05-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
Jag med men jag kan beställa tåg iafall från mina uppgifter jag fått av dom men jag vet inte om jag vågar innan jag vet till 100%

nee det vågar man kanske inte, men ganska konstigt att de är så sena med att skicka ut...
Får alltid sån nojja att tänk så har de itne fått min ansökan, fan gör man då.
Om jag inte får det imorgon så ringer jag dom eller ngt..

Hör av dig om du får besked!
2011-05-08, 23:28
Medlem
Enligt tidsschemat som fanns skulle de sista breven skickas ut den 5:e maj, och beroende på vart i landet du bor och vilken typ av brev det är kan det ta olika lång tid.
Jobbar ju själv som brevbärare så har lite koll på sånt.^^
Verkar dessutom vara så att alla som blev nekade fick breven förra veckan, men om du inte fått brevet innan tisdag har det troligen fastnat i brevhanteringen/försvunnit eller så kanske de missade dig. Då är det bara att ringa pliktverket och undersöka saken.
2011-05-08, 23:38
Medlem
Citat:
Enligt tidsschemat som fanns skulle de sista breven skickas ut den 5:e maj, och beroende på vart i landet du bor och vilken typ av brev det är kan det ta olika lång tid.
Jobbar ju själv som brevbärare så har lite koll på sånt.^^
Verkar dessutom vara så att alla som blev nekade fick breven förra veckan, men om du inte fått brevet innan tisdag har det troligen fastnat i brevhanteringen/försvunnit eller så kanske de missade dig. Då är det bara att ringa pliktverket och undersöka saken.

okej ja så kan det ju vara, tack! känns aningen lugnare väntar någon dag och håller mig uppdaterad här !
2011-05-09, 01:51
Medlem
Shifty2k5s avatar
Är det någon här som har sökt till Officersprogrammet? Eller finns det en mera lämplig tråd?
2011-05-09, 08:32
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Hoppas de inte blir sura om man redan har formgjutna sulor, för jag är mycket tveksam till om jag skulle klara mig utan dem.
Alltså... Militären må vara fyrkantig i många avseenden, men dumma är de inte.

Om du har egna sulor som du vet att du trivs bättre i, då är det klart du får ha dem. Annars blir du grinig, och då blir du sämre i deras ögon.
2011-05-09, 12:55
Medlem
Kolagubbens avatar
Fick brevet idag om antagningsprövning, Kristianstad 23 maj
2011-05-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Fick brevet idag om antagningsprövning, Kristianstad 23 maj
Grattis Fick också brev idag, ska vara i göteborg 26 maj, någon annan som ska göra där sammtidigt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in