2011-06-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trummslagarvinkel
Får man fråga vad du fick för resultat på mönstringen om mönstringsförättaren sa att han var nästan 100% på att du skulle komma in?

Det som gjorde honom "nästan 100" var att jag fick två Åttor av psykologen. I-test 7, styrka, 6, cykel 7.
2011-06-30, 15:25
Medlem
Tror ni att man är mer eller mindre garanterad en plats om man har resultaten

Styrka 9
Inskrivning 8
Cykel 9
Psyk. 7
Befäl 6
Tjänstbarhet A

??

Inte för att jag har dem men då vet jag vad jag ska göra tills mönstringen för GMU 1... nämligen cykla. Jag ska bygga in en cykel i min säng. Om man inte cyklar, så får man inte sova.
2011-06-30, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JHFNcrew
Okej. Väldigt surt besked dock.. särskilt med tanke på att handläggaren sa att han var "nästan 100" på att jag skulle komma in. Men det var väl det där "nästan" som sabbade
Aja får väl bara hoppas på det bästa. Kanske försöka muta nån jävel att hoppa av
Jag kan göra samma sak och säga att jag är nästan 100 på att två pers kommer hoppa av utbildningen antingen innan den börjar eller under första veckan. Jag sitter också som reserv på LedR/samband och jag tror fan t.o.m. jag kommer in trots att jag är längre ner på listan än dig.

Någon lär ju har hittat ett annat jobb eller kanske hade LedR som andraval och tackar nej eller har blivit skadad under sommaren. Under första veckan lär ju även någon/några hoppa av. Alla trivs inte med militärlivet.
2011-06-30, 15:29
Medlem
Citat:
Det som gjorde honom "nästan 100" var att jag fick två Åttor av psykologen. I-test 7, styrka, 6, cykel 7.

Nästan samma som jag då.

Har inte fått mitt ännu, men ringde RM idag, de sa att man kan få beskedet ända in till en vecka i utbildningen. De som blev nekade bör redan nu ha fått brevet.

Så jag hoppas att jag kommer in, det skulle betyda så fruktansvärt mycket.
2011-06-30, 15:41
Medlem
Citat:
Nästan samma som jag då.

Har inte fått mitt ännu, men ringde RM idag, de sa att man kan få beskedet ända in till en vecka i utbildningen. De som blev nekade bör redan nu ha fått brevet.

Så jag hoppas att jag kommer in, det skulle betyda så fruktansvärt mycket.

Ja det skulle betyda jävligt mycket! Får önska dig lycka till!
2011-06-30, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diminished
Jag kan göra samma sak och säga att jag är nästan 100 på att två pers kommer hoppa av utbildningen antingen innan den börjar eller under första veckan. Jag sitter också som reserv på LedR/samband och jag tror fan t.o.m. jag kommer in trots att jag är längre ner på listan än dig.

Någon lär ju har hittat ett annat jobb eller kanske hade LedR som andraval och tackar nej eller har blivit skadad under sommaren. Under första veckan lär ju även någon/några hoppa av. Alla trivs inte med militärlivet.

Haha det värmer det du skriver <3

Nej men seriöst, jag vet inte om de sitter och röker på samtidigt som de plockar in folk, för en snubbe som mönstrade samtidigt som mig fick en femma på cykeln, en sjua på lyftet och två jävla fyror av psykologen, och ändå lyckades han ta sig in!

Men vi får väl hoppas att en hel jävla hög hoppar av så båda kommer in!
2011-06-30, 15:44
Medlem
Citat:
Ja det skulle betyda jävligt mycket! Får önska dig lycka till!

Detsamma till dig. Om inte så sök till Vintern, tydligen färre som söker då efter att alla andra har skaffat sig en sysselsättning, typ jobb, a-kassa, soc, plugg osv.
2011-06-30, 15:57
Medlem
Citat:
Nej men seriöst, jag vet inte om de sitter och röker på samtidigt som de plockar in folk, för en snubbe som mönstrade samtidigt som mig fick en femma på cykeln, en sjua på lyftet och två jävla fyror av psykologen, och ändå lyckades han ta sig in!
Skämtar du med mig?! Kan inte säga att jag är förvånad, men är han av en händelse utav utländsk härkomst eller har en udda sexualitet? Har hört att sådant ger förtur.
Eller så har fullgod syn men man tycker ju inte att det ska väga in så mycket att det överspeglar ett lägstabetyg hos psykologen.

Jag fick i stort sett samma resultat som dig fast lite sämre på psykologen och lite bättre på i-testet. Men psykologen ger ju två värden så det väger ju in mer.

Citat:
Detsamma till dig. Om inte så sök till Vintern, tydligen färre som söker då efter att alla andra har skaffat sig en sysselsättning, typ jobb, a-kassa, soc, plugg osv.
Så lär det ju absolut vara och dessutom så sökes ju nästan bara officerare till armén vilket lär avskräcka en hel del. Många som söker GMU vill väl bli soldat på K3, P4 eller Livgardet kan jag tro.
Senast redigerad av diminished 2011-06-30 kl. 15:59.
2011-06-30, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diminished
Skämtar du med mig?! Kan inte säga att jag är förvånad, men är han av en händelse utav utländsk härkomst eller har en udda sexualitet? Har hört att sådant ger förtur.
Eller så har fullgod syn men man tycker ju inte att det ska väga in så mycket att det överspeglar ett lägstabetyg hos psykologen.

Jag fick i stort sett samma resultat som dig fast lite sämre på psykologen och lite bättre på i-testet. Men psykologen ger ju två värden så det väger ju in mer.

Så lär det ju absolut vara och dessutom så sökes ju nästan bara officerare till armén vilket lär avskräcka en hel del. Många som söker GMU vill väl bli soldat på K3, P4 eller Livgardet kan jag tro.

Nix, killen är lika svensk som midsommar och straight. Fullgod syn har han säkert, men det verkar ju konstigt om det skulle väga upp sitt usla psykologtest...
2011-06-30, 16:37
Medlem
Citat:
Fan fick nyss brev om att jag står som reserv till LedR i Enköpning. Plats nummer 2. Finns det nån chans för mig eller ska jag åka och dränka mig direkt?

Chansen att du kommer in är nog fruktansvärt stor. LedR har 120 platser för Gmu Rekryter.
2011-06-30, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScuL
Chansen att du kommer in är nog fruktansvärt stor. LedR har 120 platser för Gmu Rekryter.
Jo fast de tar inte direkt ur den pool:en utan de tar ju från ledningsinriktningen vilket är ca 30 st.
2011-06-30, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScuL

Idag har jag ringt RM, snackat med dem och fått beskedet " har du inte fått ett brev än, så är det nog ingen fara"

Vad händer när man kommer hem ifrån sitt jävla jobb och känner sig lite mera lättad.
Jo..där ligger det ett kuvert ifrån FM där det står att jag har reservplats nr. 9.

Scul, jag hoppas verkligen att du har rätt. För jag har sökt till just Ledning Soldat på Ledr.
Jag är så fruktansvärt besviken. Det blir till att söka igen.

För min egna skull, hoppas jag att de som blivit antagna faktiskt vill bli militärer, och inte ska bevisa ngt för sig själva eller andra, eller att de droppar av efter tre månader.

Grattis till er som blivit antagna, jag hoppas att det kommer gå bra för er och att ni kommer få ett fruktansvärt intressant yrke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in