2011-05-20, 19:31
Medlem
så jävla skön är sammanfattningssnubben i göteborg - när jag var där så snackade han på som fan:

- Detta är som vilket jobb som helst bara det att du får en fet jälva puffra!
- Det är ett allvarligt val, jag menar folk kommer hem i kistor för fan!...paus......båda börja asgarva

Denna mannen måste gå in för att bli legend
2011-05-20, 20:38
Medlem
Har hört att man inte behöver göra om Begåvningstestet eller snacket med psykologen om man mönstrat innom ett år.

någon som har koll om man får göra om de om man vill ? hade gärna velat ta ett snack med psykologen igen.
2011-05-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Tusentals unga svenska män har klarat sig med den. Den är inte bäst, men du förstör inte fötterna. Vet inte hur lätt du får skavsår men det är ju bara att tejpa och köra med torra sockor.
Ska du riktigt långt så kan du använda dubbla sockor eller köra en sån här http://www.compeed.se/bgdisplay.jhtml?itemname=blisters&s=1

Ja, om de är bruna eller svarta och inte ser ut som skit så borde du få använda dom.

vi får inte använda bruna kängor, ändå är det befäl som glider runt i bruna kängor, och m90 öken kängorna. :/

flertal med bruna kängor som blivit nekade att använda dem.
2011-05-20, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fjortisgaming
Logistik Soldat är ett samlingsord för underhålls personal inom armén.

Gällande dina värden så borde du kunna gå som jägare....

Förutsatt att de rekryterar till K3 eller AJB.

Citat:
Ursprungligen postat av chillhunter

Någon som har lite info om P7 och FMTS är de bra ställen etc??

Sen fattar jag inte GMU betyder väll Grundläggande militär utbildning varför finns det olika inriktningar

Och varför heter min utbildning Logistik Soldat när jag skall bli mekaniker är inte logistik lastbilar och trossen etc

P7 är ett relativt litet regemente om du jämför med de andra pansarregementena. Det har utsetts till Sveriges bästa förband ett antal gånger, det finns dock en hel del att önska om maten.

Anledningen till att det finns olika inriktningar är för att du ska utbildas mot en befattning när du eventuellt får anställning. Du får den redan när du mönstrar för att göra det smidigare och det gör att du har förtur på den tjänsten mot någon som inte har den tjänsten eller söker från ett annat regemente. Antar att det funkar som en morot för vissa också.
Senast redigerad av wronkan 2011-05-20 kl. 22:40.
2011-05-20, 22:53
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Antagningsprövning idag.
Jag blev preliminärt antagen till markstrid så nu är det bara att vänta på mejlet som kommer runt midsommar! Den där cykeln har för övrigt fått alldeles för lite uppmärksamhet i denna tråd. Vilken mördarmaskin alltså!
Och I-provet var mycket riktigt mycket svårare än vad man trodde.

Citat:
Ursprungligen postat av kuci
- Det är ett allvarligt val, jag menar folk kommer hem i kistor för fan!...paus......båda börja asgarvad

ja det var du det var ju verkligen JÄTTEkul. Vem är denna "sammanfattningssnubben"? Yrkesvägledaren eller?
2011-05-20, 23:14
Medlem
SnowPeeChairTens avatar
Jag fick en 8:a på cykeln förra året och ärligt talat så tycker jag inte att det var så farligt att cykla. Det började bli jobbigt på nivå 6 och sen kämpande man sig igenom nivå 7 så man precis nådde 8:an. Mäkta förvånad blev man när folk gav upp brevid mig på nivå 6 och själv cyklade man bara på. måste tillägga att jag inte alls har särskilt bra kondition, det är benmusklerna som avgör.
2011-05-20, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowPeeChairTen
Jag fick en 8:a på cykeln förra året och ärligt talat så tycker jag inte att det var så farligt att cykla. Det började bli jobbigt på nivå 6 och sen kämpande man sig igenom nivå 7 så man precis nådde 8:an. Mäkta förvånad blev man när folk gav upp brevid mig på nivå 6 och själv cyklade man bara på. måste tillägga att jag inte alls har särskilt bra kondition, det är benmusklerna som avgör.

Vad hände sen då, blev du antagen?

Själv fick bara en 6a Verkade vara det vanligaste för dom som var där idag. Det tog verkligen stopp där och det kom med en gång, var som om skiten fastnade. Kunde inte trampa ner pedalen en cm till. Men det är nog rätt som du säger att det handlar mer om benmusklerna än konditionen. En snubbe var några sekunder från 9an. Han lär sova gott ikväll.
2011-05-20, 23:36
Medlem
SnowPeeChairTens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader
Vad hände sen då, blev du antagen?

Själv fick bara en 6a Verkade vara det vanligaste för dom som var där idag. Det tog verkligen stopp där och det kom med en gång, var som om skiten fastnade. Kunde inte trampa ner pedalen en cm till. Men det är nog rätt som du säger att det handlar mer om benmusklerna än konditionen. En snubbe var några sekunder från 9an. Han lär sova gott ikväll.

surt att missa 9:an dock. Jag mönstrade förra året då det fortfarande var allmän värnplikt. Nu på onsdag ska jag mönstra igen nere i Göteborg för GMU. Skulle vara trevligt om man inte behövde göra testerna igen, jag är riktigt nöjd med dom förra resultaten och det känns tyvärr som att jag kommer sänka mig den här gången.
2011-05-21, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowPeeChairTen
surt att missa 9:an dock. Jag mönstrade förra året då det fortfarande var allmän värnplikt. Nu på onsdag ska jag mönstra igen nere i Göteborg för GMU. Skulle vara trevligt om man inte behövde göra testerna igen, jag är riktigt nöjd med dom förra resultaten och det känns tyvärr som att jag kommer sänka mig den här gången.

Det du slipper göra då är väl att träffa psykologen igen? Ska tydligen räcka i ett år eller hur det var.
2011-05-21, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wronkan
Förutsatt att de rekryterar till K3 eller AJB.

P7 är ett relativt litet regemente om du jämför med de andra pansarregementena. Det har utsetts till Sveriges bästa förband ett antal gånger, det finns dock en hel del att önska om maten.

Anledningen till att det finns olika inriktningar är för att du ska utbildas mot en befattning när du eventuellt får anställning. Du får den redan när du mönstrar för att göra det smidigare och det gör att du har förtur på den tjänsten mot någon som inte har den tjänsten eller söker från ett annat regemente. Antar att det funkar som en morot för vissa också.

Tackar
2011-05-21, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjortisgaming
Logistik Soldat är ett samlingsord för underhålls personal inom armén.

Gällande dina värden så borde du kunna gå som jägare....

Har ingen lust att gå vidare och bli anställd som jägare i några år fatta uttjatat de blir efter ett tag.
Sen så vart det ganska naturligt att ja valde underhålls soldat eftersom jag är mekaniker i de civila.

Någon som vet fall "mekaniker" inom armen behöver åka till afganistan ofta?
2011-05-21, 09:11
Medlem
Det är stor chans för dig att åka till affe som mekaniker. Jag skulle rekommendera dig att söka dig till FMTS då det är där all mekanikerutbildning i försvarsmakten genomförs. Sen så det så att FMTS har ansvar att bemanna mekanikertjänster i utlandsstyrkan, och det är brist på bra sådana.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in