2012-11-06, 15:24
Medlem
Welpuos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnystrom
Jag tror det är en blandning av fett och muskler jag kan inte påstå att ja hade mkt hull att greppa i när jag ryckte in.

Du får frukost, lunch, middag och kvällsmål. Hur mkt mat du får är olika beroende på vad du gör den dagen. Äter du i matsalen kan du äta så du blir mätt utan problem. Är man ute på skjutbanan exempelvis så får man oftast iso-mat. Då är maten begränsad. I fält får du antingen frystorkad mat eller en 24h-påse som innehåller tre rätter plus nötter, bars och annat. Hittills har vi kunnat ta med hur mkt bars och shakes vi velat. Bara trycka i sig mellan övningar. Det kommer komma övningar där detta inte är tillåtet dock. Men tipset är att köpa med sig några lådor med bars

Det låter lovande! Och i matsalen får välja själv hur mycket man äter? Då borde du helt enkelt äta/ätit mera mat!
2012-11-06, 17:02
Medlem
jnystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Welpuo
Det låter lovande! Och i matsalen får välja själv hur mycket man äter? Då borde du helt enkelt äta/ätit mera mat!

Till viss del får du välja det finns ju ett antal portioner och du kan inte backa 37 ggr för då räcker inte maten och det har faktiskt hänt att den tagit slut.

Jo jag borde äta mer men har svårt att trycka i mig så stora mängder mat :P
2012-11-06, 18:15
Medlem
VikingPoliss avatar
Efter GMU får man med sig några saker hem? Något klädesplagg etc.
2012-11-06, 19:45
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VikingPolis

Förlåt men jag skratta gott åt det här, gullig du är. Någon t-shirt ska väl inte vara några problem eller?
2012-11-06, 19:59
Medlem
Citat:

Tror de bjuder på geväret!
2012-11-06, 20:07
Medlem
Citat:

Får och får... jag tror inte de gråter värst mycket om ett par urtvättade kalsonger "försvinner". Eller vad tror du?
2012-11-06, 20:44
Medlem
REALINs avatar
Citat:

Nej efter GMU får man inte med sig något. Däremot om du tex går med i Hemvärnet så har man ju hela sin personliga utrustning i hemmet, inklusive vapnet beroende på var du bor mm. Är man anställd har man väll med sig uniformen.
2012-11-06, 21:15
Medlem
Så! Då har jag varit iväg och mönstrat för andra gången. Förra gången inledde jag starkt med att få en 3a hos psykologen och skickades något bedrövad på dörren. Gick lite bättre den här gången som tur var.

I-Prov: 7
Muskelstyrka: 8
Fysisk arbetsförmåga: 9
Psykologen: 5
Befälslämplighet: 4
Tjänstbarhet: A

Det blev markstrid på P4 som förstahandsval och P7 i andra hand. Sjukt nöjd!

För de som är intresserade så kan jag meddela att det just nu är ungefär 75/100 som är preliminärt antagna till både P4 och P7.

Och förresten. Jag har sett en del rövmiffon här i tråden som sitter och tutar i folk att man är rökt för all framtid om man blir underkänd hos psykologen. Jag kan nu intyga att det är man inte alls, så alla som liksom jag själv gått och våndats över psykologens bedömning och trott att man aldrig kommer att få bli soldat kan vara lugna. Ni får fler chanser!
2012-11-06, 21:36
Medlem
AzlanLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabelberg
Så! Då har jag varit iväg och mönstrat för andra gången. Förra gången inledde jag starkt med att få en 3a hos psykologen och skickades något bedrövad på dörren. Gick lite bättre den här gången som tur var.

För de som är intresserade så kan jag meddela att det just nu är ungefär 75/100 som är preliminärt antagna till både P4 och P7.

Och förresten. Jag har sett en del rövmiffon här i tråden som sitter och tutar i folk att man är rökt för all framtid om man blir underkänd hos psykologen. Jag kan nu intyga att det är man inte alls, så alla som liksom jag själv gått och våndats över psykologens bedömning och trott att man aldrig kommer att få bli soldat kan vara lugna. Ni får fler chanser!

Grymt bra jobbat. Funderar på o söka in på P7 o det känns trygt med att jag kan få kolleger som dig.

Jag ska mönstra den 15:de på revinge. Är det någon som ska dit då?
2012-11-06, 22:17
Medlem
mpms00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabelberg

Det ligger ju dock en sanning i att det är svårt att vända te.x en 3a till något mycket bättre. Kul att du lyckades bättre den här gången! Vad trodde YV om dina chanser på att komma in?
2012-11-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AzlanLeon
Grymt bra jobbat. Funderar på o söka in på P7 o det känns trygt med att jag kan få kolleger som dig.

Jag ska mönstra den 15:de på revinge. Är det någon som ska dit då?

Mönstringen sker vid rekryteringsmyndigheten i antingen Kristianstad, Göteborg eller Stockholm. Inte vid regementet, om du nu menar revinge som i Revingehed.
Senast redigerad av jollish 2012-11-06 kl. 22:34.
2012-11-07, 08:41
Medlem
AzlanLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollish
Mönstringen sker vid rekryteringsmyndigheten i antingen Kristianstad, Göteborg eller Stockholm. Inte vid regementet, om du nu menar revinge som i Revingehed.

Ja just det. Det blev lite fel i texten, jag menade att jag ska mönstra i Kristianstad för att söka till Revingehed.

Är det någon som vet om där går direkt bussar till rekryteringen från Trelleborg eller Malmö?
Jag vet det säker är lett att kolla upp men jag frågar pga att ni kanske har andra sätt som ni tagit er dit på osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in